نیروهای مقاومت در استان حماه

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت توانستند عناصر تروریستی داعش را در شرق استان حماه محاصره کنند.

سرویس جهان مشرق - نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند، با پیشروی از جنوب منطقه راهبردی اثریا و شرق ارتفاعات الفاسده، کنترل منطقه « خشابیه» را در دست گیرند و تروریست های داعش را در شرق استان حماه به طور کامل محاصره کنند.

از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت در شمال شرق ارتفاعات الشاعر ( مستقر در شمال استان حمص) با ورود به مرز های اداری استان حماه خود را به منطقه خشابیه رساندند تا خط تماس نیروهای متحد در این محور برقرار شود.

با حملات گسترده نیروهای متحد فاصله 14 کیلومتری که مانع محاصره تروریست ها بود، به طور کامل پاکسازی شد.


در جریان این درگیری ها حدود 80 تروریست کشته و زخمی شدند.

با رسیدن نیروهای متحد به یکدیگر در منطقه خشابیه، صدها تروریست داعشی در شرق استان حماه  از جمله مناطق « عقیربات، جروخ، حویسیس، رسم التینه، رسم الامون، قلیب الثور» محاصره شدند.

به گزارش مشرق، مساحت محاصره شده عناصر تروریستی داعش در شرق استان حماه حدود 3 هزار و 100 کیلومتر مربع است و در ساعات آینده باید منتظر ضد حملات گروه تروریستی داعش برای شکستن محاصره بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    11 1
    خوبه اپدیت کردی مشرق :-)
    • حاج سالار IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
      4 0
      واقعا چند وقته نقشه ها فقط تزئینی شدن اصلا مربوطه به خبر نیستن
  • ا IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    13 1
    اگر شمال السخنه به طیبه هم وصل بشه باز یک محاصره دیگر بوجود میاد.با پاکسازی و ازادی این مناطق روحیه تروریستها و حامیانشون به کل فرو میریزه.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    6 2
    اصل جنگ در غرب سوریه بود که تمام شد بقیه اش همش بیابونه به همین خاطر بود که بعد از ازادی حلب , اعلام شد جنگ تمام شده! اون بلوای رسانه ایشون درباره حلب هم , از درد پایان جنگ بود!
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    9 2
    الحمدلله
  • ستار IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    3 1
    اگر راه فرار برای داعشیهای محاصره شده ایجاد نشود ، احتمال مقاومت تا آخرین گلوله وجود خواهد داشت ، مثل موصل و رقه.
    • حسن IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
      2 1
      اینجا این راه فرار مساوی است با فشار بیشتر به دیرالزور. اتفاقا اینجا باید از فرارشون جلوگیری کرد تا دستیابی به دیرالزور سخت تر نشه.البته شاید هزینه اینکار سخت بنظر برسه اما کافیه فقط حلقه های محاصره رو محکم کرد تا داعش نتونه در بره.در اون صورت گزینه های مطلوب جدیدی وجود خواهد داشت...
  • حسن IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    1 1
    سلام بنظر من بهترین راه محکم تر کردن حلقه این محاصره ومحاصره احتمالی دیگه با اتصال شمال السخنه به الکوم هست تا نیروهای داعشی موجود در این دو محاصره اینقدر سرگرم بشوند که نتوانند با فرار به سمت دیرالزور باعث فشار بیشتر به جبهه شرقی مثل افراد موجود در دیرالزور بشوند. کافیه این دو حلقه محاصره کاملاً محکم بشوند و داعشی‌ها رو داخل اون فقط سرگرم کرد. لازم نیست که در این دو نقطه به آب و آتیش زد؛ البته تا جایی که میشود باید با حملات سنگین توپخانه و هوایی اون ها رو تضعیف کرد. هدف اصلی هم از این‌کار این است که فشار به جبهه شرقی زیاد نشود.دقت کنید داعش از السخنه به بعد تا همین الان هم خیلی وحشتناک مقاومت می‌کند. خلاصه بگویم جلوگیری از فشار بیشتر به جبهه شرقی( با فرار داعشی های درگیر در حلقه های محاصره شده فعلی) بخصوص نیروههای محاصره شده در دیرالزور بسیار بسیار حیاتیه.
  • رضا دانشی ممشلو US ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    2 1
    انشاء الله شکست محاصره دیر الزور در نزدیکیه پیشروی های نیرو های مقاومت هم بسیار خوب بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس