کد خبر 611599
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

نوش آبادی در مورد فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» گفت: در مورد فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» این موضوع مطرح شد که چرا وزیر ارشاد این مسئله را مطرح کردند، در حالی که وزیر ارشاد باید در مورد این مسئله پاسخگو باشند و این مهم از حقوق ایشان است؛ اما در مورد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» چیزی نشنیدم و ایوبی باید در این مورد پاسخگو باشند.

به گزارش مشرق، نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشادبا حضور صفی‌پور مدیر بنیاد رودکی و نوش آبادی برگزار شد.

  نوش آبادی به توقیف یکی از نشریه هایی که اخیرا به هنرمندان توهین کرده خبر داد و گفت: پرونده این نشریه به دادسرا ارجاع داده شد. ما از رسانه ها خواهش کردیم رسالت مطبوعاتی را در نظر داشته باشند اما این نشریه به دلیل برخی تخلفات و عدول از قانون مطبوعات و در نظر نگرفتن اخلاق حرفه ای به دادسرا ارجاع شده و توقیف شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تئاتر گفت: توسعه اماکن و سالن های نمایشی را در دستور کار قرار دادیم که در مجموع به لحاظ کمی و کیفی کارهای ارزشمندی انجام شد. ما با توجه به نام گذاری سال تئاتر کارهای خوبی در این زمینه انجام دادیم و سیاست توسعه سالن ها همچنان ادامه دارد، اما با توجه به استقبال مردم باز هم تعداد سالن هایمان کم است و باید بیشتر شود؛ همچنین در حوزه مسائل کیفی ما بعد از نگرانی های رهبری در حوزه فرهنگ بیشتر توجه کردیم که بتوانیم این نگرانی ها را کم کنیم و سعی کردیم در برابر بخش هایی که مرتبط با ارشاد است نظارت را چند برابر کنیم و آن بحث ولنگاری فرهنگی را نداشته باشیم. اینکه بگویند همه تئاترهای ما مشکل دار است درست نیست، اگر یک تئاتر مشکل داشته باشد دلیل نمی شود که بگوئیم همه مشکل دار هستند.
وی در خصوص محتوای نمایشنامه ها بیان داشت: در این رابطه نظارت جدی تری صورت می گیرد و تاکید داریم این نمایشنامه ها حافظ هویت اسلامی ایرانی باشد. ممکن است در برخی نمایشنامه ها عبارت یا حرکتی منطبق با موازین اخلاقی نباشد اما نباید زحمات کسانی که برای فرهنگ و هنر کشور تلاش می کنند را نادیده گرفت.

حسین نوش آبادی در پاسخ به تفویض اختیار ممیزی به ناشران گفت: موضوع ممیزی کتاب از ابتدای دولت مطرح شد و اینکه می شود این مسئله را به ناشران واگذار کرد یا نه، ناشران این موضوع را قبول نکردند. تا امروز هیچ ناشر غیردولتی این مسئولیت را قبول نکرده است، آنچه که در راستای این طرح مطرح شده، ناشرین دولتی خودشان این کار را با شرایط انجام دهند و شروط هم این است که ناشر دولتی اعضای هیئت علمی داشته باشند و به ارشاد معرفی کنند و اینکه فقط در موضوعات آموزشی باشند و در موضوعات دین، اخلاق و ادبیات وارد نشوند.

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص انتخابات شورای صنفی نمایش گفت: ما دخالتی در برگزاری انتخابات های صنفی نداریم و فقط کمک می کنیم تا روال خودشان را طی کنند.

وی با بیان اینکه جشن حافظ ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد در خصوص حضور علی جنتی در کمیسیون فرهنگی برای برگزاری این جشن گفت: مسئله کمی بزرگ شد، این جشن هر ساله برگزار می شود و ارتباطی با ارشاد ندارد و فقط از یکی از محوطه های تحت پوشش ما استفاده شد و مستقیما ربطی به ارشاد نداشته و یک جشن صنفی است.

نوش آبادی تصریح کرد: این اتفاقات در فضای سینما متداول است و در سطح جامعه هم وجود دارد و اظهارنظری که مبنی بر حضور وزیر بر مجلس بود، شخصی بوده؛ چرا که ربطی به وزیر ارشاد ندارد، چون ارشاد متولی برگزاری این جشن نبود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت ها گفت :ما با نیروی انتظامی مشکلی نداریم، اما برخی با خبرهایی که زدند باعث شدند حرف و سخن زیاد شود و مطمئنا بدون حضور نیروی انتظامی برگزار کردن کنسرت ها امکان پذیر نیست، این مصوبه جدید ماده قانونی است که در دولت های قبل بود و فقط اصلاح شد. آیین نامه های داخلی دولت بعد از تصویب به رییس مجلس داده می شود و اگر ایشان خلافی در قانون بییند به دولت برمی گرداند و دلایلش را می گویند، کجای این کار غیرقانونی است که برخی می گویند دلایلش را بگوید.

در مورد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» پاسخگو باشد

نوش آبادی در مورد فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» گفت: در مورد فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» این موضوع مطرح شد که چرا وزیر ارشاد این مسئله را مطرح کردند، در حالی که وزیر ارشاد باید در مورد این مسئله پاسخگو باشند و این مهم از حقوق ایشان است؛ اما در مورد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» چیزی نشنیدم و  ایوبی باید در این مورد پاسخگو باشند.

نوش آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وضعیت نامتعارف و پوشش برخی از بازیگران اظهار داشت: همه ما موظفیم برای الگوسازی تلاش کنیم. در این رابطه هم نمی توانیم به تنهایی پاسخگویی 100 درصد باشیم. چرا که نهادهای دیگری فعال هستند. ما هم در حد خودمان این مسئله را دنبال خواهیم کرد. اگر در جایی اتفاق بدی افتاد در حد خودمان تذکر می دهیم.


وی درباره برنامه روز خبرنگار گفت: به مناسبت این روز در سطح کشور و استانی برنامه‌هایی برگزار می‌شود. ضمن اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستی برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست، یکی از خبرنگاران به موضوع عدم وجود کتابخانه در شهر پرند با جمعیت نزدیک به یک میلیون نفر اشاره کرد و گفت آیا وزارت ارشاد برای ارتقاء سطح فرهنگی این شهر برنامه‌ای دارد؟ نوش‌آبادی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: در بحث عدالت فرهنگی و موازات توسعه فرهنگی، یکی از برنامه‌هایی بوده که وزارت ارشاد طی این سه سال در برنامه‌های خود قرار داده که در همین رابطه سالن‌های نمایشی،‌ سینمایی و امکانات فرهنگی و هنری مورد توجه بود، گرچه شکاف‌ها و فاصله‌های فراوانی وجود دارد اما مهم این بود که عدالت فرهنگی آغاز شود که این حرکت ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص اظهارنظر وزیر ارشاد درباره خرید و فروش رأی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز مشکلات ما محدود به ناهنجاری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر نیست، بلکه آسیب‌های زیادی در حوزه اقتصادی و سیاسی را نیز می‌بینیم. یکی از پدیده‌های زشت و نامبارک این است که عده‌ای به خرید و فروش رأی روی آورده‌اند و کسی هم منکر این واقعیت تلخ نیست، این مسئله از سوی وزیر ارشاد و از منظر رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور از نقطه‌نظر آسیب‌شناسی مطرح شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در خصوص مدیریت‌های استانی بیان داشت: در شرایط عادی، حق با مدیر بومی و استانی است، اما ممکن است به دلایلی امکان دسترسی به مدیر نداشته باشیم و مجبور شویم از مدیران غیربومی استفاده کنیم و اینگونه نیست که مدیری را بدون شناخت منصوب کنیم، در هر صورت ترجیح می‌دهیم در انتصاب مدیران به اصالت فرهنگی و بومی آنها توجه کنیم.

در این نشست، صفی‌پور مدیر بنیاد رودکی گفت: سال 82 براساس مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی، این بنیاد تأسیس شد و مجموعه تالار وحدت و آزادی در زیرمجموعه آن قرار گرفت که مأموریت‌های ویژه‌ای برای این مجموعه‌ها از جمله تولید آثار فاخر و سرویس‌دهی در سطح ملی و بین‌المللی و کمک به توسعه فرهنگ و هنر تعیین شده است.

در پایان این نشست، خبرنگاران از نمایشگاه‌های عکس، نقاشی، صنایع دستی و فضای برج آزادی دیدن کردند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرونی ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    شما دقیقا متولی چی تو مملکت هستی؟
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    تو جشنواره دولتی فجر هم همین وضع بود به اضافه مجری من و تو! اینو که دیگه میتونی پاسخ بدی؟
  • غلامی ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    میبنید همش جواباشون ماست مالی کردنه!! تخلفات چند جا اتفاق افتاده همه جا نبوده(خب عزیزم همون چند جا رو جمع کن) اینا تو جامعه رواج داره(خب اینا دارند الگوسازی میکنند تو همین جامعه) متولی، ارشاد نبوده تو محوطه ارشاد برگذار شده!!(خب بازم جا و مکانو شما دادید) اینهمه فیلم و کتاب و کنسرت و تئاتر و گالری و موسیقی مشکل دارو ببنینید چجوری دارن ماست مالی میکنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس