کد خبر 1600110
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
پل چینی

اقتصاد چین و راهبردهایش زوایا و رویکردهای جالب توجه متعددی دارد که نمودی از آن را می توان در پل ساخته شده جهت ارتباط با هنگ کنگ و ماکائو به وضوح دید.

سرویس جهان مشرق- دولت چین با محوریت اقتصاد و بازرگانی، رویکردهای بین المللی و ارتباطی داشته که توانسته آورده و نتایج مثبت و خاصی برای این کشور داشته باشد. شاید یکی از اصلی ترین پروژها در این راستا را راه اندازی پلی دانست که با عنوان "هنگ کنگ- جوهای- ماکائو" شناخته می شود و اکنون به ثمر نشسته و سالانه عواید چند میلیارد دلاری مستقیم و غیرمستقیم برای این کشور و دو طرف دیگر داشته است. شاید هیچ چیزی مانند آمار و ارقام نتواند این واقعیت را به خوبی و وضوح نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

منتظر چای چینی هم باشیم؟

ایران کجای راهبرد مناطق آزاد چین است؟

ورود چین به صنعت خودرو را جدی بگیرید!

براساس آمار رسمی اعلام شده، در سال ۲۰۲۳ رقمی بیش از ۳ میلیون و ۲۶ هزار دستگاه خودرو از این پل رد شده که یا وارد چین شده یا از آن به سمت دو مقصد پیشرو رفته اند! این عدد در حالی شگفتی برانگیز نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹، این آمار کمتر از ۹۰۰ هزار بوده که این رشد، حتی شرقی ها را نیز متعجب کرده. چنین اعدادی چه تاثیری بر توسعه و پیشرفت شهر بندری مانند جوهای داشته؟ همین پرسش می تواند ارزش و اهمیت این پل راهبردی را به خوبی نشان دهد. این پل که طولانی ترین پل جهان با درازای ۵۵ کیلومتر است، تاثیرات عمیقی بر این منطقه چین و حتی کشورهای هنگ کنگ و ماکائو گذاشته است.

وقتی از یک پل می توان پول هنگفت درآورد!

اما ماجرا در جایی جالبتر می شود که بدانیم، بیش از ۴۵ هزار تور گردشگری از چین به این دو کشور عازم شده اند که عددی خیره کننده را نشان می دهد. همین نیز موجب شده تا نوعی جدید از گردشگری با این پل شکل بگیرد که پیش از این وجود نداشته. البته، بیش از ۱۰ میلیون ساکن این دو کشور نیز از طریق پل عازم چین شده اند که رکوردی عجیب را نشان می دهد. یک تدبیر درست و دارای پیوست های اقتصادی و بازرگانی باعث می شود تا یک پل ارتباطی بتواند چنین تاثیر عمیقی بر سه منطقه داشته باشد.

وقتی از یک پل می توان پول هنگفت درآورد!
نقشه ای از پل مورد نظر که تحولات اقتصادی و ارتباطی گسترده و قابل توجهی داشته ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    11 6
    چین از راه آذربایجان در حال دور زدن ایران هست
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      2 2
      افغانها را بیرون بریزید قبل از اینکه مثل فلسطین بشیم
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      0 0
      ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند . ارز آوری _ دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
    • کارگر IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 0
      پل های ، فرانسیس اسکات‌کی در بالتیمور . پاپس فری در می سی سی پی. اینتراستیت ۴۰ در ارکانزاس . کوئین ایزابلا در تگزاس. ایدس در سنت لوئیس. بیگ بایو کانوت در آلاباما. ویلیام سیبر در نیو اورلئان. سان‌شاین اسکای‌وی در فلوریدا ، بر اثر برخورد کشتی فرو ریختند. پلهایی باید ساخت که ضمن استحکام و ارتفاع مناسب در صورت سونامی ، زلزله یا برخورد کشتی ها به آسانی فرو نریزند.
    • عبدالله IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 3
      چه ربطی به این مطلب داشت؟!
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 0
      کل جزایر ایرانی خلیج فارس هم پل کشی لازمه تا خود بنادر ایران اصلا تا قطر امارات عربستان کلا درآمد زا هستند
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    22 0
    شب که میشه از ساحل بندرعباس قشنگ روشنایی قشم رو میشه دید خوب شمام یاد بگیرین.
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    23 0
    اگه ما هم پل بندرعباس _قشم رو می ساختیم...
    • ... IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      6 7
      پل ارومیه تبریزو ساختیم یه دریاچه رو خشک کردیم میخوای اونجا رو هم بخوشکونن
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    13 0
    خوب ما هم از این پل ها بزنیم نمیشه
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 1
      ولی خوب میتونیم تورو بزنیم!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    24 1
    هنوز نتونستیم یک پل کوچیک برای قشم بزنیم و با راهسازی وسط درایچه اورمیه آن را خشکاندیم
  • فاطمه IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    15 0
    تو شهر من دزفول قدیمی ترین پل ماشین رو جهان که برای دوره ساسانی هست وجود داره اما از برکت بی کفایتی مسئولین تا چند وقت حتی بعضی از مردم خود شهر هم فکر میکردن اونو پهلوی ساخته،دیگه جذب توریست پیشکش
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 0
      از کیش یه پل به خشکی نداره ملت باید با هواپیما برند
  • ر IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    5 8
    مارو چه به پل سازی و خدمت به مردم !!
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    4 0
    جالب بود
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    12 0
    ماجرای پل نزدن چون نون بعضی آجر میشه شناورا ی مسافری ، باری و حمل ماشین بساط التماس و چانه برای حمل بار ... قایقای غیر مجاز جمع میشه دیگه کسی گیر تردد در هوای خراب نمیشه خلاصه کلی بساط الکی جمع میشه ~~ مافیا شون بیکار نمی شینه باز یه علم شنگه محیط زیستی و ... بلند می کنن تا طرح ها اجراء نشه ~~ ازخودتون نپرسیدچرا طرح ها نیمه کاره اند ؟؟؟ در شهرها صبح آسفالت میشه بعدازظهر مخابرات و ... چاله چوله می کنن ؟؟؟ خوب اونا بابت اجرای طرح ها قسمتی از بودجه رو بابت .... دوباره به شهرداری میدن وسط کار بودجه کم میارن و شهراری دوبار .... این دور تا ابد ادامه داره . چون نون بعضیا تو روغنه .
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 0
      حرف حساب جواب ندارد ، ولی پوست آقایون کلفت تر از این حرفاست
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    1 0
    اگر مافیای قدرتمند شهرستان امارات در کشور ما اجازه می داد پل ریلی - سواره خلیج فارس مابین قشم و سرزمین اصلی + مرکز تعمیرات , پشتیبانی , سوخت رسانی , امداد و ... در جنوب جزیره قشم (که دقیقا وسط یکی از مهم ترین مسیرهای جهانی می افتد) و بندر عمیق کاوه در شرق جزیره قشم (که ایران هم بندر عمیق داشته باشد تا کشتی های بزرگ دیگر به جبل علی امارات نرن و با هزینه های چند برابری با کشتی های کوچک تر به سمت ایران برنگردن کالا گران تر دست مردم ما نرسد چون شیب از سمت ما کم است و به سمت جنوب عمیق می شود) اگر این 3 مجموعه طرح ساخته می شدند کل ایران بهره سنگین می برد خب مافیا بد کوفتیه و منافع ملی ملت را تهدید می کنه دولت ها یکی یکی می آن و می رن اما حریف مافیای امارات در تهران نمی شن بدبختانه .
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 0
    ایران هم هنوز بعد از سالها، در پروژه پل به لافت مونده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس