تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد اسکاتلندی‌ها خواستار استقلال این کشور از بریتانیا پس از برگزاری همه پرسی اخیر عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، در حالی که در همه پرسی روز پنجشنبه حدود 52 درصد بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند، تازه ترین نظرسنجی روزنامه ساندی پست نشان می دهد که 59 درصد اسکاتلندی ها از استقلال این کشور از پادشاهی متحد حمایت می کنند.

نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند نیز روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: احتمال برگزاری همه پرسی جدیدی در خصوص استقلال اسکاتلند، بسیار زیاد شده است.

بسیاری از اسکاتلندی ها در همه پرسی 2014 میلادی از باقی ماندن این کشور در پادشاهی متحد حمایت کرده بودند چرا که نگران این مساله بودند که جدایی از بریتانیا به معنای خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود.

در همه پرسی روز پنجشنبه بیش از 62 درصد اسکاتلندی ها از ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا حمایت کردند.

کمیسیون اروپا نیز روز شنبه اعلام کرد که اسکاتلند بخشی از پادشاهی متحد است. سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن بیان این مطلب حاضر به اظهارنظر درباره صحبت های اخیر استورژن نشده است. رهبر اسکاتلند خواستار گفتگو با اتحادیه اروپا برای ادامه عضویت این کشور در این اتحادیه شده است.

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: اسکاتلند بخشی از پادشاهی متحد است و ما گمانه زنی بیشتری در این خصوص نخواهیم داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس