کد خبر 589750
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

افزایش حمایت ها از برگزیت براساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها صورت گرفته در انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، زنگ خطر را در اردوگاه حامیان ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا، کاملا به صدا درآورده است.

 به گزارش مشرق، براساس نظرسنجی موسسه 'تی ان اس ' که روز چهارشنبه در روزنامه 'آی' منتشر شد، میزان حمایت از برگزیت 47 درصد و میزان مخالفان آن 40 درصد است .

نتایج نظرسنجی یاد شده موئد آن است که به‌رغم اینکه به برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تنها هشت روز باقی‌ مانده است، هنوز 13 درصد از مردم این کشور هنوز مردد هستند.

براساس نظرسنجی موسسه 'کامرس' که برای روزنامه زرد 'سان' صورت گرفته و روز چهارشنبه در این روزنامه منتشر شد، میزان حمایت از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا 46 درصد و میزان حمایت از برگزیت 45 درصد بوده است .

نتایج این نظرسنجی نیز نشانگر آن است که هنوز 9 درصد از مردم انگلیس که در حدود 4 میلیون نفر از واجدین شرایط خواهند بود، هنوز تصمیم قطعی خودشان را نگرفته‌اند.

نظرسنجی این موسسه در ماه گذشته حکایت از حمایت 52 درصدی از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا و حمایت 41 درصدی از برگزیت داشت.

روزنامه 'سان 'که پرفروشترین روزنامه انگلیس شمرده می شود، روز سه شنبه خوانندگان خود را ترغیب کرد که در همه پرسیِ روز 23ژوئن به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی بدهند.

این روزنامه زرد انگلیس در توجیه این مساله نوشته بود که بایستی از "دیکتاتوری بروکسل” رها شد.

براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه 'او آر بی ' که برای روزنامه دیلی تلگراف صورت گرفته است، میزان حمایت از برگزیت 49 درصد و میزان حمایت از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا 48 درصد بوده است.

نتایج این نظرسنجی‌ها، سبب شده است که شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن و ارزش پوند در طی چند روز گذشته به ‌شدت کاهش داشته باشد.

براساس گزارش‌های منتشر شده برآورد می‌شود طی چهار روز گذشته، 98 میلیارد پوند از ارزش سهام شرکت‌های انگلیسی فعال در بورس فوتسی لندن کاسته شده باشد.

به نوشته نشریه ایندیپندنت، تنها در روز سه‌شنبه گذشته بیش از 20 میلیارد پوند از ارزش سهام شرکت‌های انگلیسی کاسته شده است.

در همین حال 'جورج آزبورن' وزیر دارایی انگلیس قرار است روز چهارشنبه در جریان یک سخنرانی در مورد آثار منفی برگزیت بر اقتصاد این کشور هشدار دهد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، آزبورن در جریان سخنرانی اش که بخش‌هایی از آن در روزنامه‌های انگلیس انتشار یافته، مدعی شده است که برگزیت سبب خواهد شد که در حدود 30 میلیارد پوند از درآمدهای عمومی دولت این کشور کاسته شود.

به گفته آزبورن، دولت انگلیس برای پوشاندن این کسری درآمد چاره‌ای جز افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌های عمومی نخواهد داشت.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز پیشتر هشدار داده است در صورت خروج از اتحادیه اروپا، 20 الی 40 میلیارد پوند به کسری بودجه این کشور اضافه می شود.

وی گفته است که برگزیت به معنای رکود اقتصادی، اجرای سیاست های جدید ریاضتی و از بین رفتن دست کم 500 هزار فرصت شغلی در انگلیس خواهد بود.

همه‌پرسی خروج یا عدم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز پنجشنبه سوم تیرماه (23 ژوئن) برگزار می‌شود و مخالفان و موافقان برگزیت یکدیگر را به گمراه کردن رأی‌دهندگان متهم کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس