کد خبر 589843
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

سفیر فلسطین در دوحه اعلام کرد محمود عباس روز جمعه به قطر رفته و با امیر این کشور دیدار می‌کند و از آنجا راهی ریاض می‌شود. در همین حال منابع از دیدار قریب‌الوقوع رهبران فتح و حماس در دوحه برای بررسی مساله آشتی ملی خبر دادند.

 به گزارش مشرق، منیر غنام، سفیر فلسطین در دوحه در گفتگو با رادیو "صدای فلسطین" اظهار داشت که سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به قطر در چارچوب تقویت روابط دوجانبه و بحث و بررسی حمایت‌های قطر از ملت فلسطین در تمامی عرصه‌ها صورت می‌گیرد. 

وی در این دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار خواهد کرد.

محمود عباس قرار است از دوحه راهی ریاض شده و با مسئولان عربستانی نیز دیدار کند.

منابع آگاه فلسطینی در رام‌الله روز سه شنبه اعلام کردند هیاتی از جنبش فتح متشکل از اعضای کمیته مرکزی این جنبش  به ریاست محمود عباس به دوحه سفر می‌کند. این منابع خاطر نشان کردند که هیات جنبش فتح به منظور پیگیری پرونده آشتی ملی به قطر سفر می‌کند، اما احتمال می‌رود غیر از آن مسائل مالی و اقتصادی هم در دستور کار این هیات قرار داشته باشد.

سفر هیات حماس به قاهره برای پیگیری پرونده آشتی ملی

هیاتی از جنبش حماس نیز ظرف ساعات آینده به منظور دیدار با مسئولان سازمان اطلاعات مصر برای بحث و بررسی پرونده آشتی ملی و دیگر مسائل مرتبط با فلسطین راهی قاهره خواهد شد.

این هیات شامل محمود الزهار، خلیل حیه و یک افسر ارشد نیروهای امنیتی حماس در غزه خواهد بود و هدف از سفر به قاهره تشریح موضع جنبش حماس در رابطه با حفظ امنیت مرزهای رفح بین نوار غزه و مصر است. منابع مذکور اعلام کردند که موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس همزمان با این هیات وارد قاهره شده و ریاست آن را بر عهده خواهد داشت.

هیات حماس پس از این سفر دو روزه به منظور دیدار با رهبران جنبش فتح برای بحث و بررسی مساله آشتی ملی راهی دوحه ـ پایتخت قطر ـ خواهد شد.

این منابع پیش بینی کردند در صورت موفقیت این دیدارها، محمود عباس و خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با یکدیگر دیدار کنند.

تظاهرات در غزه در اعتراض به ادامه اختلافات داخلی

روز سه شنبه جمع کثیری از مردم غزه با برگزاری تظاهرات گسترده ادامه اختلافات داخلی در فلسطین را محکوم کرده و خواستار از سرگیری تلاش‌ها برای آشتی ملی در فلسطین شدند.

تظاهرکنندگان ادامه مذاکرات برای کنار نهادن اختلافات میان جنبش‌های فتح و حماس برای رسیدن به توافقی نهایی و برقراری آشتی ملی را خواستار شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس