کد خبر 603043
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

عضو کمیته مرکزی جنبش فلسطینی فتح در سخنانی به تلاش ها برای هدف قرار دادن کشورهای مصر، فلسطین، ایران، لبنان و ترکیه پرداخت و در ادامه بر عدم مذاکره مستقیم کشورهای عربی با تل‌آویو تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد مصر در وضعیت خطرناکی قرار دارد و مانند سوریه، ایران و فلسطین مورد هدف قرار گرفته است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، زکی افزود: علیرغم آنچه که «توافق» نامیده می‌شود، مصر هنوز مخالف عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) است؛ تلاش‌ها در این راستاست که مصر کشوری قوی در منطقه باقی بماند.

این عضو فتح در ادامه گفت: تلاش عربی در راستای «نجات اسرائیل» است اما ما همچنان و علیرغم تمام تفرقه‌ها در برابر رژیم اشغالگر محکم ایستاده‌ایم؛ ملت فلسطین به میدان تجربه برای انواع اشکال تروریسم اسرائیلی تبدیل شده است.

زکی در ادامه ضمن اعلام اینکه تشکیلات خودگردان نشست سه‌جانبه میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و نیز «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر را رد کرده، افزود: نمی‌توانیم بدون تعیین سقف زمانی به مذاکره مستقیم با رژیم اشغالگر بپردازیم ؛ رفتن به مذاکرات مستقیم، اعطای تابعیت به رژیم اشغالگر برای قتل فلسطینی‌هاست.

سوریه

زکی در ادامه گفت: تمامی مزدوران آمریکا و اسرائیل پیش‌بینی می‌کردند سوریه طی 6 ماه سقوط می کند اما «فرمانبردانه» به سوری این کشور باز خواهند گشت.

ترکیه

این عضو فتح در ادامه به ترکیه پرداخت و گفت: موضع (فلسطین) در قبال ترکیه بهبود پیدا خواهد کرد اگر این کشور روابطش را با مصر ، سوریه و عراق (به حالت اول) بازگرداند.

تجمع منافقین در پاریس

این عضو فتح به تجمع گروهک منافقین در هفته جاری در پاریس نیز پرداخت و گفت: مشارکت در این تجمع «جنایت» بود.

لبنان

زکی به لبنان نیز گریز زد و گفت پیروزی در جنگ 33 روزه (سال 2006) درسی است که آکادمی‌های نظامی درباره آن می‌اندیشند؛ نیروهای فلسطینی بیداری هستند که با نیروهای امنیتی لبنان هماهنگند و ما مخالف اسکان (دائمی) فلسطینی‌ها در لبنان هستیم.

این سخنان زکی در حالی اعلام می‌شود که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر هفته جاری به فلسطین اشغالی سفر و با نتانیاهو دیدار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس