به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





تسلیم شدن دختر افغانی انتحاری

مقام‌های پلیس در ولایت هلمند در جنوب افغانستان اعلام کردند که دختر نوجوانی که وادار به انجام حمله انتحاری شده بود، خود را به پلیس تسلیم کرده است.

«فرید احمد عبیدی» سخنگوی پلیس هلمند گفت که نام این دختر «زرمینه» است و ظاهرا چهارده سال دارد که توسط پدر و دایی‌اش وادار به انجام یک حمله انتحاری شده بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فتنه 88 به روايت اسناد خارجی/3
کدام‌یک از مقامات آمریکایی اغتشاشات سال 88 را مدیریت می‌کردند؟

وظیفه دیگر "رامین عسگرد" در دوبی، تماس با روزنامه­‌نگاران، مقامات و افراد آگاه به تحولات سیاسی ایران و ارسال مهم‌­ترین اخبار فضای داخلی ایران به نهادهای مختلف آمریكا از جمله سازمان سیا، سازمان اطلاعات دفاعی، وزارت خارجه و غیره در آمریكا بود.

طبقه دوم وزارت خارجه آمریكا در سال 2006 شاهد رفت و آمد دیپلمات‌هایی مانند "جیلیان برنز" بود كه سابقه‌ موفقی در انجام انقلاب­‌های رنگی در كشورهای اروپای شرقی داشتند. در یكی از اتاق­‌های این طبقه كه عنوان "دفتر امور ایرانیان" بر بالای آن نوشته شده بود و داخلش با مینیاتورهای ایرانی و نقش‌ه­ایی از خلیج فارس آراسته شده بود، "مخالفان ایران" عبارتی بود كه به وفور شنیده می­‌شد.

گزارش سوم دفتر امور ایرانیان

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


10خوش‌شانس پرواز ناتمام مالزی

کریستیاناواتی یکی از اعضای این خانواده که 36 سال دارد گفت: 10 نفر از اعضای خانواده وی از جمله خانواده خود و مادرش و خانواده برادر کوچک خود می‌خواستند تا برای جشن سال نوی میلادی به سنگاپور بروند.

این خانواده 10 نفره که 6 تن از آنها افراد بزرگسال و 4 تن از آنها کودک بودند، اقدام به رزرو جا در پرواز ساعت 7:30 دقیقه شرکت ایرآسیا می‌کنند اما ایرآسیا آنها به پرواز 8501 QZ ناپدید شده که دو ساعت قبل از آن به پرواز درمی آمد منتقل می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خدمت‌ جوان بی‌دست به زائران سامراء

هزاران نفر از زائران مرقد حضرت امام حسن عسکری(ع) برای احیای مراسم سالگرد شهادت این امام وارد شهر سامراء شده‌اند و هزاران نفر نیز با پای پیاده در راه شهر مقدس سامراء هستند و

 اداره محلی این شهر یک اتاق عملیاتی برای تامین امنیت زائران و ارائه خدمات به آن‌ها تشکیل داده است و علاوه بر این نیروهای امنیتی نیز در طول جاده بغداد به سامراء و اغلب محله‌های مسکونی این شهر مستقرند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خودروهای اهدایی‌ عربستان به داعش

«علی کریم الحسناوی» فرمانده یگان مالک اشتر عراق از کشف اسناد حمایت برخی از کشورهای عربی همسایه این کشور از گروه تروریستی داعش در جنوب تکریت خبر داد.

وی اعلام کرد: خودروهای به غنیمت گرفته شده از تروریست‌های داعش در اطراف تکریت توسط ارتش عراق که دارای پلاک کشورهای عربی است و روی شماری از آن‌ها عبارت (برای صادرات) وجود ندارد که نشان می‌دهد خودروهای مزبور فقط حق تردد در‌‌ همان کشور را داشته و خروج آن‌ها از مرز ممنوع بوده است.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/10/9/842108_359.jpg

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرد عینکی "بانوی پیر" به‌دنیای مد و لباس رفت

ادگار داویدز یا «مرد عینکی» یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال هلند بود. وی در بسیاری از لیگ‌های اروپایی بازی و افتخارآفرینی کرد.

بخش زیادی از شهرت او به خاطر عینکی بود که بر چشم داشت. او پس از عمل جراحی روی چشمش در سال 1999 مجبور بود از این عینک‌ در جریان مسابقات استفاده کند. یک بار داویدز گفته بود، درست است که این عینک را به خاطر امنیت چشم‌هایش استفاده می‌کند اما دوست دارد چیزی داشته باشد که او را خاص کند.

مرد عینکی

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فرش های کاشان در حرم سیدالشهدا(ع)

صحن حرم مطهر امام حسین (ع) با ۵۰۰ عدد فرش کاشانی که از فاخر‌ترین فرش‌های دنیاست فرش شد.

مسئول بخش خدمات آستان مقدس حرم امام حسین(ع) گفت: تمامی قالی‌های فرش شده در صحن مطهر حسینی از فرش‌های فاخر کاشانی است که ویژه حرم مطهر سیدالشهداء(ع) بافته شده‌اند و دارای نقش‌ها و رنگ‌های یکسان است که زیبایی ویژه‌ای به صحن مطهر بخشیده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گزارشی از سفر به سامرا؛
سوغات مهمانی در موکب اختصاصی سالار شهیدان

یک هفته قبل از اربعین بود که سالار شهیدان دعوت نامه مرا امضاء کرد! همان طور که برای میلیون ها زائر دیگر چنین کرده بود و اینگونه بود که بدون داشتن پول یا برنامه قبلی، توفیق زیارت اربعین نصیبم شد. قطره ای شدم در اقیانوس زائرانی که آمده بودند تا اقتدار حسین(ع) را به رخ جهانیان بکشند.

ظهر روز جمعه (یک روز قبل از اربعین) به کربلا رسیدیم. قبل از رسیدن به حرم، لحظه ای در گوشه ای نشستم و از ذهنم گذشت آیا امکان دارد که این روزها همه برای پذیرایی از زائران، «موکب» زده باشند و خود آقا امام حسین(ع) چنین نکرده باشند؟ مگر نه این که آن همه زائر، مهمان آقا بودند و ایشان صاحب خانه و میزبان اصلی! یقین کردم که آقا بزرگترین و باشکوه ترین موکب این اربعین را برپا کرده اند آن هم به مدیریت قمر بنی هاشم(ع). نیت کردم جز در موکب خود آقا جایی در موکب دیگری وارد نشوم و آب و غذایی نخورم و چنین شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هلاکت صدها داعشی در عین‌العرب

مهمترین تحولات میدانی سوریه طی روز گذشته فرار عناصر غیر سوری گروه تروریستی تکفیری «داعش» از نبردهای جاری در استان دیر الزور و  کمین موفق نیروهای ارتش سوریه در منطقه «القلمون» که هلاکت شماری از سرکردگان گروه‌های مسلح این منطقه را درپی داشت، هلاکت صدها داعشی در عین العرب و همچنین تظاهرات ساکنان شهر «جرابلس» در ریف حلب علیه داعش گزارش شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سناریوی اول کارفرمایان درباره مزد 94

به تازگی نامه ای از سوی معاون روابط کار وزارت کار برای نمایندگان کارفرمایان و کارگران ارسال شد که طی آن از آنها خواسته شده بود تا ظرف مدت مشخصی پیشنهادات و نظرات خود درباره چگونگی افزایش قدرت معیشت کارگران و همچنین مباحث مربوط به دستمزد سال 94 را ارائه کنند.

نمایندگان کارگران می گویند پیشنهادهایی را در زمینه های مختلفی مانند لزوم اختصاص اعتبار از سوی دولت برای تامین وام ارزان قیمت ودیعه مسکن کارگران، پیش بینی سبدهای کالای حمایتی برای نیروی کار و همچنین تبدیل بن نقدی به کالایی آماده و در جلسه شورای عالی کار ارائه خواهند کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برنامه جدید داعش برای کودکان

شماری از تصاویر منتشر شده در صفحات مرتبط با داعش در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد داعش دین تعدادی از کودکان را از «ایزدی» به «اسلام» تغییر داده است. این کودکان همچنین تحت آموزش‌های عقیدتی و نظامی داعش قرار گرفته‌اند.

داعش درباره این کودکان نوشته است: «کودکان ایزدی که دولت اسلامی آنها را از بندگان شیطان به بندگان خدا تبدیل کرده است.»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بهترین خودروهای جهان در اختیار یک رئیس‌ جمهور

بنگو، رئیس جمهور گابن که دومین رئیس جمهور این کشور از سال 1960 است، در ژانویه سال 2010 یعنی چهار ماه پس از آغاز به کار در ریاست جمهوری سفارش تعداد بسیاری خودرو را به یک شرکت سوئیسی داده است.

گابن یکی از مستعمره های فرانسه بود که در سال 1960 اعلام استقلال کرد و تا سال 2010 آقای عمر بنگو  ریاست این کشور را به عهده داشت و پس از آن بنگو رئیس جمهور فعلی بر این مسند نشست.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/10/9/842286_177.jpg

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


"اتاق عمل" به کما رفت

خشایار الوند نویسنده «اتاق عمل» مهران مدیری درباره علت توقف موقت ساخت این سریال گفت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و بهتر است موضوع را از روابط عمومی سریال جویا شوید.

وی درباره دلیل کناره‌گیری‌اش از پروژه از 20 روز قبل توضیح داد: پس از وقفه‌ای که در کار افتاد، من به این علت که تعهد دیگری داشتم، از دوستان خواهش کردم اجازه بدهند من به تعهد دیگرم برسم.

سریال اتاق عمل

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قطعاتی از هواپیمای مالزیایی پیدا شد

مقامات اندونزیایی اعلام کردند که در جستجوی خود در آب‌های آزاد اطراف این کشور، قطعاتی که احتمالا شامل بخش خروج اضطراری و یکی از درهای هواپیمای سقوط کرده خطوط هوایی ایرآسیا مالزی است را یافته‌اند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس