به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:


چرا مردم شلوار لی پاره می‌پوشند؟

«امروزی بودن» یکی از مهمترین شاخص های زندگی مردم در فرهنگ معاصر است که این مفهوم در نوع مصرف و چگونگی زیست شهروندی بازتولید معنایی می شود. به همین جهت «امروزی زیستن» نیز یکی از مهمترین دغدغه های مردم برای نوع رفتار و عادات خود و حتی تربیت فرزندان شان می شود. فارغ از اینکه «امروزی بودن» نتیجه انتخاب چه کسی یا گروهی برای مردم است، فرهنگ جمعی سعی بر تنظیم عادت واره هایش با آن دارد.[1] حال سوالی که پیش می آید اینست که «امروزی بودن» در جامعه ایران چگونه بازتولید شده، توسط چه گروهی تعیین می شود و توسط چه کسانی دنبال می شود؟

چرا مردم شلوار لی پاره می‌پوشند؟

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

روزنامه روزان توقیف شد

در نمابر دادستانی که خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و رونوشت آن عصرروز دوشنبه به دفتر روزان ارسال گردیده است به مطلب و شماره روزنامه که موجب توقیف شده ، اشاره ای نشده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تانکهای عربستان ارتقاء پیدا می کند+عکس


شرکت جنرال دینامیکز آمریکا در طی قراردادی به ارزش 100 میلیون دلار ، 42 دستگاه تانک آبرامز ارتش عربستان را به استاندارد M1A2S ارتقاء می دهد. این ارتقاء شامل تعویض قطعات قدیمی تر تانک ،تعمیر اساسی بدنه ، نصب سامانه دید حرارتی جدید برای فرمانده و همچنین ارتقاء سامانه تهویه برای شرایط کویری می باشد.

تانکهای عربستان ارتقاء پیدا می کند+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هیکل: ارتش سوریه دنیا را مبهوت کرد

محمد حسنین هیکل نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور مصری در گفت‌و‌گو با شبکه خبری تاپ نیوز، تاکید کرد (در سوریه) یک متغیر وجود دارد که من فکر می‌کنم هر کسی آن را نبیند و به آن توجه نکند و نتیجه گیری خود را بر مبنای آن تنظیم نکند به خطا رفته است و این متغیر شامل دستآوردهای ارتش سوریه در سرزمین شام است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برنامه‌سازی مناسبتی به‌شیوه انگلیسی‎ها؛
شب یلدا در دیسکو،عربده‌کشی در فیس‌بوک+تصاویر

اما حال و هوای شب یلدا در تلویزیون فارسی بی بی سی (BBCPersian) متفاوت بود‬. ‫البته انتظار پاسداشت مقدسات از جانب رسانه دولتی انگلیس توقعی بیهوده است، اما‬ امسال شب ‫یلدای سربازان فارسی‌زبان ملکه حتی رنگ و بوی ایرانی هم نداشت؛ تا چه رسد به اسلامی!‬

‫ویژه برنامه این شبکه سلطنتی به مناسبت شب یلدا عبارت بود از «دیسکو گردی» مجری برنامه "بلور بنفش" در دوبی به همراه چند خواننده زن و صحرانوردی در این امیرنشین از رونق افتاده‬؛ ‫و هیچ خبری از سنت‌های کهن ایرانی در آئین بزرگداشت طولانی‎ترین‎شب سال نبود که نبود!

شب یلدا در دیسکو،عربده‌کشی در فیس‌بوک+تصاویر

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


17 توصیه‌ به صاحبان «دسته چک»

- در هنگام نوشتن متن چک سعی کنید خودتان و با قلم خود متن چک را بنویسید، حتی اگر طرف مقابل مورد اعتماد شما باشد، هرگز اجازه ندهید دیگران متن چک را بنویسند.

- در قسمت «مبلغ چک» میزان آن را هم به‌صورت ریال و هم تومان بنویسید و همچنین در قسمت «در وجه» سعی کنید که وجه را به اسم شخص بنویسید و تا می‌توانید از نوشتن کلمه حامل خودداری کنید.

- بعد از آن‌که اسم طرف را نوشتید، برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی بنویسید که چک «بابت» چه چیزی صادرشده است.

- در داخل شکل مستطیل که باید مبلغ به عدد نوشته شود سعی کنید از سمت چپ با کمترین فاصله به حرف «ر» در کلمه «ریال» شروع به نوشتن کنید و پس از نوشتن مبلغ در جلوی آن تا انتهای مستطیل خط تیره کشیده شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



چرا این سردار تا امروز گمنام مانده؟

صفحه ی «مردستان روح الله» در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» با انتشار عکسی از شهید «مهدی فرودی» نکات جالب توجهی را درباره این سردارِ خراسانی بیان نموده است

مظلوم ترین سردار خراسان


برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



هلاکت امیر داعش الجزایر+عکس

شبکه تلویزیونی النهار الجزایر اعلام کرد که در پی حملات ارتش این کشور به منطقه‌ای در شرق الجزایر «عبدالمالک غوری» سرکرده گروه تروریستی «جندالخلافه» که امیر داعش الجزایر نامیده می‌شد به هلاکت رسید.

این شبکه به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد که نیروهای الجزایر در حمله به منطقه «بومرداس» واقع در شرق پایتخت این کشور، عبدالمالک غوری سرکرده گروه تندروی جندالخلافه را به هلاکت رساندند.

وزارت دفاع الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش دو قبضه تفنگ کلاشنیکف، یک کمربند انفجاری، مقادیر قابل توجهی مهمات، چند تلفن همراه و لوازم ساخت مواد منفجره از تروریست‌ها به غنیمت گرفت.

هلاکت امیر داعش الجزایر + عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ضربه مهلک ارتش به داعش در رقه+تصاویر
جدیدترین تحولات میدانی سوریه از ترور یکی از رهبران جنبش فتح بدست جبهه النصره در جنوب دمشق و برقراری آتش‌بس در منطقه «معظمیه الشام» در جبهه ریف دمشق، توسعه کمربند امنیتی پیرامون فرودگاه نظامی دیرالزور و بروز موج جدیدی از اختلافات بین سرکردگان داعش در جبهه شرقی، درگیری داعش – النصره در ریف حماه واقع در جبهه مرکزی، سکوت داعش در قبال ضربه مهلک ارتش سوریه به این گروه در رقه و پیشروی ارتش سوریه در منطقه حندرات به ملاح در حلب، واقع در جبهه شمالی حکایت دارد.

ضربه مهلک ارتش به داعش در رقه+تصاویر

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تمرين شبانه بيل براي حفظ آمادگي+عکس

در حالی که رئال به ستاره‌هایش استراحت داده، گرت بیل ترجیح داده که در کریسمس، در اسپانیا بماند و برای بالارفتن آمادگی اش، تمرینات را بیشتر کند. او عکس زیر را در صفحه ی خود در شبکه اجتماعی قرار داد و نوشت:" از کریسمس لذت می‌بریم. کمی تمرین شبانه برای حفظ آمادگی و روند پیروزی‌ها لازم است."

تمرين شبانه بيل براي حفظ آمادگي+عکس

132سال حبس برای 8 متهم فیس‌بوکی

این افراد تعدادی صفحه در فیس بوک را مدیریت می کردند که از تیر ماه سال 92 مورد پیگرد قرار ثارالله قرار گرفتند و با حکم دادستانی، دستگیر و بازداشت شدند.

پرونده متهمان در شعبه ششم بازپرسی دادسرای شهید مقدس ( دادسرای اوین) مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده 27 بهمن ماه سال گذشته برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع شد.

متهمان این پرونده از شهرهای مختلف و پرونده آنها حدود 11 جلد است. نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان 25 فروردین ماه برگزار و بعد از چند جلسه رسیدگی، حکم دادگاه نهم اردیبهشت ماه صادر شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پوشش عجیب یک کارگردان تئاتر+عکس
مراسم افتتاح فیلم‌های «لباسی برای عروسی» و «مسافر» از آثار تجربی عباس کیارستمی برگزار شد. محمد رحمانیان، کارگردان و نمایشنامه‌نویس شناخته شده یکی از میهمانان ویژه این مراسم بود که با شلوار گرمکن و دمپایی روی سن رفت و سخنرانی کرد. این پوشش عجیب رحمانیان موجب واکنشهایی در میان کاربران شبکه های اجتماعی شد. نمایشنامه «روز حسین» آخرین اثر رحمانیان بود که به علت نگاه موهنش به اهل بیت عصمت و طهارت توقیف شد و واکنش‌های تندی را برانگیخت.



برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

واکنش شریعتمداری به مصاحبه سید محمد خامنه ای

حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در واکنش به مصاحبه سید محمد خامنه ای نوشت: هفته گذشته در حالی که اخبار و گزارش‌های مربوط به شکل‌گیری و انجام راهپیمایی عظیم و بیست میلیونی اربعین حسینی(ع) به خبر اول جهان اسلام و بسیاری از دیگررسانه‌ها و مجامع دنیا تبدیل شده بود و چشم‌ها و دل‌ها به چگونگی وقوع یکی از سرنوشت‌سازترین رخدادهای تاریخ دوخته شده بود، مجله «رمز عبور» در اقدامی نسنجیده و درخور ملامت و به بهانه‌ روشنگری درباره ماجرای «مک فارلین»، مصاحبه‌ای از آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای را به دست چاپ سپرد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    بعضی از جوانان شلوار لی پاره می پوشند چون نگاهشان به مدهای ماهواره ایست، چون فکر نمی کنند و چشم بسته فقط تقلید می کنند، اما می شود بگویید در این کشور چقدر کار فرهنگی انجام شده؟ سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی چقدر کار فرهنگی کرده اند؟ فقط بلدند بودجه بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس