توضیحات کنعانی در خصوص گزارش حقوق بشری علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کُشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های ضدایرانی است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بیانیه اخیر وزارت خارجه فرانسه در ارتباط با دو شهروند زندانی فرانسوی در ایران اظهارداشت: ما اینگونه مواضع غیرحرفه‌ای، مداخله‌جویانه و نامناسب آن هم با توسل به استنادات واهی را قویا محکوم می‌کنیم.

کنعانی گفت: افراد مورد اشاره در بیانیه وزارت خارجه فرانسه بر اساس شواهد و مدارک متقن دستگیر شده و دولت فرانسه بخوبی نسبت به جرایم آنها واقف است، فلذا معتقدیم استفاده از الفاظ نادرست در بیانیه وزارت خارجه فرانسه فرار به جلو بوده و کمی به حل مشکلات نمی‌کند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و تصمیمات قضایی آن محترم و لازم الاجراست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در حالیکه دولت فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کُشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های بدنام ضدایرانی است، حقی برای ورود به تصمیمات قضایی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

کنعانی در پایان خاطرنشان کرد: به وزارت خارجه فرانسه توصیه می‌کنیم از توسل به چنین بیانیه‌ها و بکارگیری کلمات خارج از نزاکت دیپلماتیک که تبعات منفی بر روابط دو کشور و افکار عمومی ایرانیان دارد، پرهیز کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسلم IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    آفرین به ایران و ایرانی باید با غربیها به زبان زور حرف زد به خدا اینها زبان مهربان و نرم حالیشان نیست یک قدم بیایم عقب اونا دوقدم میان جلو
  • رضا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    خب بهتر نبود آقای کنعانی بجای این صحبت ها در یک کلام ساده که فرانسوی ها کاملا با آن آشنایی دارند می گفتند فرانسه غلط کرد!!
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    دقیقا
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی دردش بیاد دگر عضوها را نماند قرار
  • نام اشنا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    جناب سخنگوی محترم دولت : اگر فرانسه از زمان وزیر خارجه قبلی اش اقای " ایو لودریان " دائما در امور ایران دخالت میکند و این دخالت ها همچنان ادامه دارد این امر صرفا به خاطر منفعل بودن وزارت خارجه ایران است و بس ما در مورد دخالتهای بی مورد این کشور مهمل و فضول فرانسه فقط به پند دادن و نصیحت کردن و رهنمود دادن و دلالت کردن و .. بسنده کردیم انها هم روز به روز گستاخ تر و پر رو تر از قبل برای ما تکلیف مشخص میکنند. سفیر فرانسه را به وزارت خارجه احضار کنید و با کمال شجاعت و جسارت به بگوئید در امور ایران دخالت نکند که در صورت تکرار, عواقب ان متوجه دولت فرانسه خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس