در روز اول هفته دوم لیگ برتر فوتبال شاهد شکست پرسپولیس، پیروزی تیم بدون مالک راه آهن و تداوم صدرنشینی سپاهان اصفهان بودیم.

گروه ورزشی مشرق، در روز اول هفته دوم لیگ برتر، دیدارهایی در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. نکته حائز اهمیت قطع برق برخی از ورزشگاه ها بود که در نوع خود جالب توجه بود.

در این دیدارها، پرسپولیس که گران ترین مربی لیگ برتر را در اختیار دارد، در اهواز مغلوب فولاد، قهرمان فصل گذشته شد. تیم بدون مالک راه آهن نیز بر تیم متمول نفت تهران غلبه کرد تا شگفتی ساز این روز نام گیرد.
در دیگر بازی این روز، تیم سپاهان اصفهان بر گسترش تبریز فائق آمد. با این نتیجه، زردپوشان اصفهانی همچنان صدرنشین لیگ باقی ماندند.

* شکست قرمزها با چاشنی بی اخلاقی!
تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف تیم فولاد خوزستان رفت. در پایان نود دقیقه تلاش، قرمزها با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند تا نخستین باخت خود در این فصل را تجربه کرده باشند. اخراج دقایق پایانی صادقیان را می توان مهری بر روز بد این تیم نامید که با رفتاری نامناسب، کارت قرمز را از داور دریافت کرد. وی به تصمیم داور در یک صحنه معترض بود که البته رفتار نامتعارفی را به نمایش گذاشت.

نخستین گل بازی را سروش رفیعی در دقیقه 45 به ثمر رساند. وی داخل محوطه جریمه شوت زد که توپ بعد از برخورد با پای بنگر وارد دروازه پرسپولیس شد. این تیم اهوازی در دقیقه 52 باز هم به گل رسید. اسماعیل شریفات پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و با یک شوت دیدنی گل دوم سرخپوشان اهوازی را به ثمر رساند.

کیفیت بسیار بد زمین ورزشگاه روی بازی هر دو تیم تاثیر منفی گذاشت. انجام بازی فوتبال در زمین ناهموار ورزشگاه غدیر اهواز تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسید و در بسیاری موارد توپ مسیر طبیعی خود را روی زمین طی نمی‌کرد.

محمدرضا اکبریان داور مسابقه به محمدرضا خانزاده، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، احمد نورالهی و حمیدعلی عسگر از پرسپولیس و ایوب والی از فولاد کارت زرد نشان داد. وی در دقیقه 85، پیام صادقیان بازیکن پرسپولیس را  به دلیل اعتراض شدید از میدان اخراج کرد. پرسپولیس در دومین بازی خود هم یک بازیکنش اخراج شد و در هفته اول هم مهرداد کفشگری با کارت قرمز از میدان اخراج شده بود.

ترکیب فولاد: علی سلیمی، یوسف وکیا( از دقیقه 85 بهمن کامل)، ایوب والی، ماریچ، جماعتی، عبدالله‌زاده، ساسان انصاری( از دقیقه 93 هادی حبیبی‌نژاد)، مهدی بدرلو، سروش رفیعی( از دقیقه 89 رضا احمدی)، اسماعیل شریفات و چاگو.
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب پرسپولیس: نیلسون،علیرضا نورمحمدی،محسن بنگر، حمید علی عسگر، محمدرضا خانزاده( از دقیقه 46 میثم حسینی)، احمد نوراللهی، رضا حقیقی( از دقیقه 63 محمد نوری)، امید عالیشاه،رضا نوروزی، پیام صادقیان و محمد عباس‌زاده( از دقیقه 82 مهدی طارمی)
سرمربی: علی دایی


* شگفتی راه آهن بدون مالک
می توان اذعان داشت پیروزی راه آهن که وضعیت مدیریتی نامشخصی دارد در روز اول هفته دوم، شگفتی به شمار می رفت. این تیم با گل دقایق پایانی، بر نفت تهران غلبه کرد تا 3 امتیاز با ارزش را به نام خود ثبت کند. این بازی در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد که این تیم 2 بر یک به پیروزی رسید. نکته دیگر، رویاروی دو مربی از استقلال و پرسپولیس بود که این مصاف را جذاب تر کرده بود.

شاگردان علیرضا منصوریان (سرمربی نفت تهران) و حمید استیلی (سرمربی راه آهن) 45 دقیقه نخست این دیدار را بدون به ثمر رساندن گل به پایان رساندند؛ اما در نیمه دوم بخت با راه‌آهنی‌ها یار بود و گل اول این تیم در دقیقه 82 توسط رامین رضاییان به ثمر رسید. البته این بازی در ادامه هم گل داشت.
بازیکنان نفت تهران موفق شدند در دقیقه 90 روی اشتباه دروازه‌بان راه‌آهن گل تساوی را به ثمر برسانند که زننده این گل علی قربانی بود. 4 دقیقه بعد بازیکنان راه‌آهن بار دیگر روی دروازه میزبان‌ فشار آوردند و امین منوچهری موفق شد برای تیمش گلزنی کند تا دوئل مربیان سرخابی را استیلی در دقیقه 94 به سود خود خاتمه دهد.

* سپاهان در صدر ماند
زردپوشان اصفهانی که در صدر بودند، موفق شدند بر حریف تبریزی به برتری رسیده و صدرنشین لیگ برتر بمانند. این تیم اکنون با شش امتیاز بر صدر جدول رده بندی تکیه زده است. این مصاف در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز برگزار شد. از نکات این بازی می توان به دومین پیروزی زردپوشان اصفهانی با دو گل اشاره کرد که دلالت بر خط تهاجمی قدرتمند دارد.

محمدرضا خلعتبری در دقیقه 30 بازی اولین گل سپاهان را که هدایتش را زلاتکو کرانچار برعهده دارد، به ثمر رساند. لوسیانو پریرا نیز در دقیقه 65 گل دوم را وارد دروازه شاگردان مهدی تارتار کرد.

* تساوی بدون گل خودروسازان
جدال تیم های فوتبال پیکان و سایپا البرز با تساوی بدون گل به پایان رسید. این رقابت در ورزشگاه شهید دستگردی تهران انجام شد. در بین دو نیمه این مسابقه، برق ورزشگاه به مدت 20 دقیقه قطع شد و بازی با دقایقی تاخیر در نیمه دوم آغاز شد.

با این نتیجه، پیکان نخستین امتیاز خود را در چهاردهمین دوره لیگ برتر کسب کرد. تیم سایپا هم دومین مساوی بدون گل را به ثبت رساند.

شکست گران ترین مربی لیگ/ روز قطع برق ورزشگاه ها

منابع گزارش: تسنیم، فارس و ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    پرسپولیس امسال در لیگ آسیا آماده ی دریافت5گل از السد
  • ناشناس ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    پرس پول لیس باخت؟
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    آقای دایی این چه وضعیه واسه تیم درست کردی ؟ تیم که تاکتیک نداره ، همش هم قبل و در حین بازی و بعد بازی اعتراض و داد و بیداد . چرا انقدر به بازیکنان استرس می دی ؟ بازی اول که حقیقی و صادقیان عصبی بودند این بازی هم که نصف تیم . شما باید امثال صادقیان رو آرام کنی نه اینکه هی داد بزنی به هیچی اعتراض کنی . الان صادقیان 5 جلسه محروم بشه چی کار کنیم ؟ الان اشکال داوری این بازی چی بود ؟ رفتی 2 میلیارد هم گرفتی . پیروانی هم 500 میلیون . محمد دایی هم 170 میلیون . آقای دایی لطفا استعفا بده .
  • علی ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    این بازیکن باید به خاطر اسیب زدن به اموال عمومی بازداشت بشه
  • یحیی ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    ما سپاهانیم و حالاحالا قهرمانیم...
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    تهرانی بریزید توی خیابون شعار تبانی تبانی فوتبال اصفهانی ههرهرهرهرهرهر
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    چلا باید استفا بده کلیمانجارو مخفف چیست ؟
  • 444444444444444444444444444444 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    پرس پول لیس مایه ی ننگ ایران در آسیا و تهران
  • رضا از مشهد ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    امسال پرسپولیس از پیام صادقیان ضربه ها خواهد دید
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    نمیدونم این علی دایی چی از جون پرسپولیس میخواد. حداقل اگه دلسوز بود میلیاردی نمی بست
  • رضا ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    ....در خواب بیند پنبه دانه
  • مرتضی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    یکی این بی ادب و گستاخ (ناشی از پول مفت بیت المال خوردن ) را کنترل کند.
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    حميد استيلي برگرد به تيمت علي لابي ... به تيمت علي لابي ... به تيمت
  • kambiz ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    سرمربی 2 میلیاردی که که سوسک شد تو ذو تا بازی خخخخخخخخخخخخ
  • عبدالوحید ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    با دیدن این خبر به یاد ژنرال امیر قلعه نویی می افتیم که نوه ی ژنرال(علی دایی) نیومده پیش پدربزرگش آموزش ندیده فقط مساوی وباخت میده و اگرم بازی را چرتولیس برده بخاطر اینتکه علی دایی از پدر بزرگش(ژنرال) آموزش فراوان دیده
  • Arash ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    من یه استقلالیم و خوشحالم از برد تیم اصفهانی ولی پیام صادقیان ضربه ها خواهد زد به تیمش...یک بازیکن جوان و مغرور خدا کنه پیروزی تو اسیا بد نباشه که ابروی ایران ببره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس