نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس خطرناک است/ نگران آینده هستم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به رخدادهای اخیر فوتبال کشور گفت: اینکه پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی تلاش می کنند بسیار جذاب است اما از آینده آنها همچنان نگرانم.

به گزارش مشرق، بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی به هفته‌های پایانی خود نزدیک شده که استقلال و پرسپولیس رقابت نزدیکی را با حداقل امتیاز دارند. استقلال با ۶۰ امتیاز در صدر است و پرسپولیس تنها با یک امتیاز کمتر در تعقیب رقیب سنتی خود در سه هفته پایانی است.

فوتبال ایران نه تنها درگیر قهرمانی یکی از تیم‌های پرطرفدار کشور است که پس از گذشت نزدیک به سه هفته از واگذاری آنها به بخش خصوصی همچنان اتفاق خاصی در امور باشگاه‌داری سرخابی‌های پایتخت رخ نداده است. از سوی دیگر حاشیه‌های به وجود آمده در فصل فوتبالی راجع به ارتشا و تبانی در یکی از تیم‌های لیگ برتری استان کرمان نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

امیر عابدینی با اشاره به هیجان به وجود آمده در بین هواداران تیم‌ها در هفته‌های انتهایی لیگ برتر در خصوص مسائل مختلف روز فوتبال صحبت کرد تا نقدهای خود نسبت به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سایر رخدادهای اخیر فوتبال باشگاهی کشور مطرح کند.

رقابت سرخابی به لیگ زیبایی داد

امیر عابدینی که در کارنامه مدیریتی خود حضور در مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را دارد درباره رقابت تنگاتنگ این تیم با استقلال در کورس قهرمانی گفت: قلب یک فوتبال با نبض هوادار می‌زند. الان بیش از ۵۰ میلیون نفر برای یکی از دو تیم پایتخت هیجان دارند. باید این موضوع را به فال نیک گرفت که در مقابل بسیاری از ناملایمتی ها و اتفاقاتی که رخ داده است همچنان آنها پای تیم محبوب خود هستند و امیدوار به کسب قهرمانی مانده‌اند.

عابدینی درباره عملکرد دو تیم تاکید کرد: وقتی همچنان برای قهرمانی می‌جنگند معنی موفقیت دارد. در اوج حاشیه‌های موجود در باشگاه‌های کشور همچنان رقابت آنها جذاب است و این دقیقا معنی فوتبال است.

قهرمان تا مدت‌ها خوش است

عابدینی به کری خوانی هواداران در فضاهای مختلف فوتبالی اشاره کرد و گفت: استقلال و پرسپولیس قطعا تا سوت پایان آخرین بازی برای قهرمانی خواهند جنگید. شک ندارم قهرمان در هفته آخر مشخص می‌شود اما من فکر می‌کنم تیمی که قهرمان شود تا مدت‌ها به خاطر این حجم از کری‌خوانی قرار است شاد باشد و خوشی کند. طرفداران تیم قهرمان در کری خوانی کم نخواهند گذاشت و این را باید جزئی از ذات رشته پرطرفدار ورزشی کشور دانست که قطعا باید همراه با اخلاق مداری هم باشد.

واگذاری پر بحث!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را غیر اصولی دانست. او در این باره گفت: من کاملا متوجه مشکلات واگذاری هستم و می‌دانم که روند بسیار سختی طی شده است اما این نوع واگذاری به بخش خصوصی قرص و محکم نیست. خصوصی سازی یعنی خروج کامل دولت از هرگونه تصمیمات مربوط به شرکت‌ها! آیا همین الان استقلال و پرسپولیس چنین شرایطی دارند؟! در همین مدت کوتاه هم نمی‌بینیم کار خاصی از سوی مالکان جدید رخ نداده است.

عابدینی افزود: بانک‌ها سراغ پرسپولیس رفتند که خودشان گرفتار بسیاری از وام‌های مختلف هستند و شاید دوباره به خاطر همین وام‌ها مجبور به واگذاری شوند. چنین روشی اصلا صحیح نیست. دولت هم برای حل و فصل خیلی از موارد مرتبط با AFC و فیفا تصمیم گرفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای باشگاه‌ها مالک پیدا کند که ماحصل آن را می‌بینیم.

وی با اشاره به حرف و حدیث درباره واگذاری پنج درصد به پیشکسوتان و کارمندان دارای قرارداد با باشگاه یادآور شد: همین بانک‌ها با اولین افزایش سرمایه، میزان سهم آنها را هم کاهش خواهند داد. این روند برای فوتبال دو باشگاه بسیار خطرناک است.

او با اشاره به سابقه بانک‌ها در باشگاه داری تصریح کرد: مگر بانک ملی و بانک تجارت در گذشته تیم نداشتند؟! چرا نتوانستند همان تیم‌ها را حفظ کنند و منحل شد. مدیریت سلیقه‌ای بزرگترین ایراد را وارد خواهد کرد که می‌تواند لطمه‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. نگران این وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس هستم.

تخلف باشگاه و نگاه عوام

عابدینی درباره اتفاقات حاشیه‌ای که برای یکی از باشگاه‌های کرمانی شاغل در لیگ برتر افتاده است که تبدیل به یکی از بزرگترین حاشیه‌های روز فوتبال نیز شده است، گفت: من در جریان کامل این اتفاق نیستم پس به آن ورود نمی‌کنم. موضوعی نیست که نگاه عوامانه به آن داشت. باید منتظر رسیدگی‌های ویژه به این پرونده بود و واقعا مهم‌ترین موضوع این است که به چنین مواردی ورود شده است که امیدوارم به خوبی حل و فصل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    2 0
    پول از بیت‌المال هزینه شده
  • تیمهای سرطانی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    5 0
    سازمان ویرانگر خصوصی سازی اگر توان دارد ، مردم و دولت را از شر این باشگاههای مملو از بازیکنان نجومی بگیر فاسد رها کند . وگرنه فروش ارزان و حراج ابلهانه کارخانه های فولاد ، پالایشگاهها ، نیروگاهها ، پتروشیمیها و معادن بی نظیر دولتی که هنر بزرگی نیست !! و باید بدانیم که همان واگذاریهای اشتباه صنایع و معادن ثروتساز دولتی ، عامل اصلی از دست رفتن درامدهای دولت و کسری بودجه و تورم کمر شکن امروز است .
  • بازیکن خارجی چرا ؟!! IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    5 0
    این باشگاههای سرطانی فوتبال کلا باعث دردسر و هزینه کلان ملی هستند !! >>>> این کانونهای فساد چه نفعی برای کشور داشته اند ؟!!! >>>> بازیکنان فاسد نجومی >>> ارتزاق از خون مردم >>> ++++++++ باشگاههای سرطانی فوتبال سراپا فساد هستند !! >>>> چرا مربی یا بازیکن خارجی میگیرند ؟! >>> چون عدد و رقمها بالاست و پورسانت و حق و حسابهای زیادی جابجا میشود >>>> ضمنا با این دستمزد نجومی خارجیها ، دستمزد و حقوق نجومی کارمندان فدراسیون ، باشگاهها ، بازیکنان و مریبان داخلی را هم به راحتی توجیه میکنند !!
  • ,,امانی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 1
    من نمیدونم چرا هروقت مدیری پیشکسوتی مربی وبازیکنی از تیم های پرسپولیس واستقلال مخصوصا میخوان آمار هواداران را اعلام کنند آن را ضربدر ۱۰میکنند شاید هم بیشتر جناب عابدینی درسته که بیشترین هوادار ورزش در کشور فوتبالی ها هستند ولی نه آنقدر که شما برآورد کردید مثلا چندی قبل یکی از پیشکسوتان استقلال آمار ۳۰میلیون هوادار این تیم را عنوان کرد بهرصورت بهتراست بجای این آمارهای غلط ودهن پرکن از حقیقت ها سخن بگویند اینطوری بهتر است
  • فوتبال = فساد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 0
    فوتبال = فساد + بی اخلاقی <<<<<< معجزه ای نخواهد شد !!
  • کشورایران صومعه سرا IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    دردوران آقای عابدینی چندین چندبازیکن راترانسفرکردخدایی اززمانیکه ایشان آقای عابدینی رفتندچندتابازیکن ترانسفرشده اکرآقای عابدینی بودآن افتضاح ویلموتس بوجودنمی آمدکسانی آمدندتوفوتبال که حتی الفبایش رابلدنیستندماحتی بلدنیستیم ازآدمهااستفاده وازابزارشان برای ترقی فوتبال بهره ببریم.تنهاکاری که بلدندخودشان راعرصه کنندقانون بایدمحکم وقوی وبازدارنده باشی والله پشت همه اتفاقات شکستی البته عذرخواهی میکنم جای که ثبات نباشی آخرش شکست وآبروریزی
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    2 3
    واقعيت اینه به بهانه متصل کردن استقلال به شیر نفت پرسپولیس را از چاله به چاه انداختن شما که می‌خواستید استقلال را مستقيم به‌ نفت مملکت متصل کنید چرا پرسپولیس ره بدبخت کردید؟؟الان استقلال بدهی ۸۰۰ میلیاردیش صاف شد و علی الحساب قراردادهای نجومی بازیکنانش ۸۰ درصد پرداخت شده است اما پرسپولیس چی؟؟هوادار پرسپولیس شما را رها نخواهد کرد این داستان سر دراز دارد
  • ناشنا س IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    درکشورما هرچیزی وه دولتی باشه اتفاقات بدی براش نمیوفته شرکت یاسازمانی که دولتیه کارمندان به موقع حقوق میگیرن نظمی برقراره بیمه اش درسته به محص واگذاری به بخش خصوصی وصدالبته دادن امتیاز آنها به خصوصی میدنشون به افرادناکارآمد وبدون تخصص سه روزه اختلاسش میکنن وآبی روش میکشن وکارگر وکارمندبدبخت وبیچاره میشه مثل هفت تپه تولیدش چندبرابرشده ولی پول کارگر رونمیدن شرکتهای فولاد هم همینطور حالا هم استقلال وپرسپولیس میدنشون به بخش خصوصی بااینهمه اعتبار وابهت وافرادعیرمتخصص دوروزدیگه این دوباشگاه نابودمیشن واثری ازاونها نخواهد بود
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 1
    استقلال و پیروزی هر کدام 30 میلیون نفر هوادار دارند بلحاظ امنیتی و خصوصا در شرایطی که کشور , دشمن کم ندارد صلاح نیست که این تیم ها دست 1 نفر شخص حقیقی باشند بماند که چنین شخصی در این کشور وجود هم داشته باشد که بتونه چند هزار میلیارد تومان پول روی میز بگذاره بخاطر قوانین جذاب مالیاتی! , تمایلی به رو کردن ثروتش ندارد ! ایرانیان خارج از کشور هم چنین تمایل واقعی ندارند . نمی دونم اینا چه جوری شدند مدیران ورزشی کشور و سال ها هم مشغول به کار بودند که الف ساده و ابتدایی را هم نمی دانند یک بچه هم اینا رو می فهمه و می دونه .
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      1 1
      اگر این همه طرفدار داره چرا اویزون دولت اند
  • لنگی سوز IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    برو عامو ، کاری به سرورت نداشته باش فقط در مورد لنگ صحبت کن، لنگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس