تروریستهای تکفیری، دو زن خبرنگار ایتالیایی به نام‌های "گریتا رامیلی" و "ونسا مارزولو" را که مشغول تهیه گزارش‌های میدانی از روستای ابزمو از توابع منطقه اتارب شهر حلب بودند، ربوده اند. تاکنون از سرنوشت این دو خبرنگار هیچ اطلاعی در دست نیست.

گروه بین‌الملل مشرق -  سوریه همچنان در آتش جنگ داخلی تروریست‌ها می‌سوزد. آخرین تحولات سوریه به شرح زیر است:


تحولات میدانی در جبهه القلمون و عرسال


درگیریهای بسیار شدید در تل موسی در منطقه فلیطه (واقع در کوههای القلمون مرز سوریه با لبنان) میان نیروی ویژه رضوان حزب الله از یکسو با مجموعه ای از گروههای تروریستی تکفیری شامل جبهه النصره، داعش، احرار القلمون و... به شدت در جریان است.

این ارتفاعات از این نظر مورد اهتمام دوطرف (حزب الله و تروریستهای تکفیری) قرار گرفته است که در صورت تسلط هرکدام از طرفین درگیر و با توجه به اینکه این ارتفاعات بلند ترین ارتفاعات منطقه بوده ( ارتفاع 3000 متر ) و به‌لحاظ دید بصری اشرافیت کاملی بر منطقه مقابلش یعنی شهرک لبنانی عرسال ( که این روزها جولانگاه تروریستهای تکفیری فعال در سوریه گردیده ) دارد و در نتیجه برتری آتش کامل بر مواضع طرف مقابل خواهد داشت.

منابع میدانی درگیریهای جاری میان دوطرف را بسیار شدید گزارش میکنند که در آن از همه انواع سلاح سبک و سنگین استفاده میشود نیروی هوایی ارتش سوریه هم اقدام به بمباران مواضع و مسیرهای تدارکاتی تروریست‌های تکفیری کرده است. از سوی دیگر ارتفاع زیاد و شیب تند و بافت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی سخت نیز از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت درگیریها و تسلط هر یک از دوطرف بر این ارتفاعات مهم و بسیار استراتژیک می باشد.

اما از دیگر سو و در منطقه مقابل تل موسی (تل به معنای تپه است) ، در ادامه درگیری ها میان ارتش لبنان و تروریست های مسلح در منطقه عرسال هنگام عقب نشینی النصره از منطقه، گروه تروریستی داعش ، کمینی را برای آنها ترتیب داد که در نتیجه آن 120 تن از اعضای این گروهک تروریستی به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.

ظاهرا پس از درگیری های شدیدی که گروه های تروریستی با ارتش لبنان و پادرمیانی علمای اهل سنت لبنان قرار بر آن شد تا این گروه ها از منطقه عرسال عقب نشینی کنند که عبارت بودند از جبهه النصره، کتیبه الخضرا - وابسته رسمی القاعده در سوریه - و احرار القلمون. اما داعش با این موافقتنامه و عقب نشینی مخالفت کرد و با گروه هایی که قصد عقب نشینی داشتند درگیر شد که نتیجه آن هم کمین بر سر راه بازگشت آنها و تلفات بالای عناصر جبهه النصره و همپیمانانش بود.

درگیری ها درعرسال همچنان ادامه دارد و توپخانه ارتش لبنان راههای ورودی و خروجی به منطقه عرسال را مسدود کرده و از ارتفاعات مشرف به منطقه ، مراکز تجمع تروریست ها را هدف قرار می دهد

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی در جبهه رقه

از روز گذشته گروه تروریستی داعش حمله سراسری به مقرتیپ 93 زرهی ارتش سوریه واقع در منطقه " عین عیسی " شهر رقه را شروع کرده است .
 
تحولات میدانی سوریه
 نمایی از داخل پادگان تیپ 33زرهی لشکر 17 ارتش سوریه در شهر رقه

حملات با گلوله باران مراکز مدافعان و محوطه پادگان ، به‌وسیله سلاح‌های سنگین توپخانه ای و موشکی و اجرای چند عملیات انتحاری ویرانگر با کامیونهای مملو از مواد منفجره ، از چند محور آغاز شد . بخشی از تسلیحاتی که در این حمله مورد استفاده تروریستهای تکفیری داعش قرار گرفته است ، تسلیحات به غارت برده شده از پادگان ارتش سوریه در لشکر 17 می‌باشد. رسانه های وابسته به تروریستهای داعش اقدام به انتشار تصاویر عوامل چند عملیات انتحاری علیه ورودیهای پادگان لشکر 93 ارتش سوریه نمودند.

عامل انتحاری با نام مستعار "ابوهاجر الجزراوی" با تابعیت کشور عربستان سعودی اولین انتحاری داعش بود که یک کامیون پر از مواد منفجره را مقابل درب ورودی تیپ 93 منفجر کرد و بلافاصله سایر تروریستهای داعش به سمت داخل محوطه پادگان تیپ 93 هجوم بردند و با مدافعان بشدت درگیری شدند. 

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
لازم بذکر است که تصاویر عوامل انتحاری با فوتوشاپ نورانی شده! تفاوت تصویر اول و دوم بخوبی گویای حیله رسانه های وابسته به تروریستها است که با انتشار تصاویر دارای بار روحانی!سعی در جذب مخاطب دارند!

دومین عامل انتحاری داعش با نام "ابوعبدو شامی" ، بلافاصله پس از حمله انتحاری اول ، کامیون بمب گذاری شده اش را در نزدیکی خوابگاه افسران شاغل درپادگان تیپ 93 منفجر کرد.لازم بذکر است پس از انفجار اول مدافعان پادگان هشیار شده و کامیون حامل ابوعبدوشامی را با موشک آرپی جی و قبل از رسیدن به محل تعیین شده برای وی ، نابود کردند!
 
تحولات میدانی سوریه

اما سومین عامل انتحاری داعش، بانام ابوحذیفه ترکمانی هم کامیون بمب‌گذاری شده اش را در مقابل ورودی درب اصلی پادگان منفجر کرد. که تصاویر از وی منتشر نشده است.

تحولات میدانی سوریه
نمونه یک کامیون بمبگذاری شده انتحاری که پیشتر توسط تروریستهای تکفیری جبهه النصره علیه زندان مرکزی شهر حلب مورد استفاده قرار گرفته بود.لازم بذکر است همانطور که در تصویر مشخص هست برای جلوگیری از هلاکت عامل انتحاری راننده خودروی بمبگذاری شده ، کامیون انتحاری بوسیله ورقه ای ضخیم فولادی زره پوش شده است!

رسانه های گروه تروریستی داعش با انتشار یک تصویر نا مشخص مدعی شدند که در اثر انفجار انتحاری دوم خوایگاه افسران مدافع پایگاه منهدم شده و آتش گرفته است. اما تایید صحت این خبر باتوجه به پاسخ توپخانه ای ارتش سوریه به مواضع تروریستهای تکفیری و احتمال اینکه این تصویر مربوط به آن واقعه بوده ولی در راستای جنگ روانی مورد ادعای رسانه های داعش قرار گرفته باشد ،امکان پذیر نیست.

تحولات میدانی سوریه

در واکنش به این تهاجم‌ها سرهنگ "سهیل حسن" معروف به پلنگ (نمر) که فرماندهی ارشد عملیاتی ارتش سوریه در شمال سوریه را بر عهده دارد و سه فرودگاه نظامی نیز تحت فرماندهی او قرار دارد، به فرماندهی پایگاه‌های هوایی "کویرس و طبقه" دستور پشتیبانی کامل هوایی از مرکز مذکور و بمباران مواضع و راههای تدارکاتی تروریست‌های تکفیری موجود در اطراف تیپ 93 را صادر کرد.

از سوی دیگر گروهی از نیروهای لشکر 17 که پس از دوسال محاصره با حمله چند روز پیش داعش و تصرف این مقر به سمت تیپ 93 عقب نشینی کرده بودند ، وارد مقر تیپ 33 زرهی شده اند درنتیجه تعداد مدافعان مقر تیپ 33 زرهی در حدود 500 یا 600 نفر افسر و سرباز می‌باشد. از حجم تلفات دوطرف منابع رسانه ای وابسته به ارتش سوریه مجروح شدن 9 نفر از افسران و سربازان مستقر در داخل پادگان را تایید کرده اند اما در مقابل مسلحین تکفیری از اعلام هرگونه حجم و آمار دررابطه با تلفات درگیریهای دیشب و امروز خودداری کده اند اما برخی منابع موثق میدانی از شهر تل ابیض در نزدیکی رقه گزارش داده اند که بیمارستان‌های وابسته به داعش مملو از اجساد هلاک شده های درگیریهای اخیر است و تعداد مجروحان به حدی زیاد بوده که تروریستهای تکفیری از طریق بلندگوهای مساجد از ساکنین شهر درخواست اهدای خون برای استفاده در معالجه تروریستهای زخمی را نموده اند!

 امید است بحول و قوه الهی و پس از آن با پشتیبانی هوایی موثر ارتش سوریه و همچنین نیروهای کمکی که اخیرا به مدافعان مقر تیپ 33 زرهی لشکر 17 ارتش سوریه ملحق شده اند، محاصره این مرکز مهم نظامی شکسته شود.
 
تحولات میدانی سوریه
سرهنگ "سهیل حسن" معروف به پلنگ، فرمانده ارشد میدانی و عملیاتی ارتش سوریه در حلب

ربایش خبرنگاران ایتالیایی توسط تروریستهای تکفیری!

اما در تحولی دیگر تروریستهای تکفیری ، دو زن خبرنگار ایتالیایی به نام‌های "گریتا رامیلی" و "ونسا مارزولو" را که مشغول تهیه گزارش‌های میدانی از روستای ابزمو از توابع منطقه اتارب شهر حلب بودند، ربوده اند. تاکنون از سرنوشت این دو خبرنگار هیچ اطلاعی در دست نیست. منطقه  "ابزمو" در چند ماه اخیر صحنه درگیریهای شدید میان دو گروه تروریستی رقیب جبهه النصره و داعش بوده است.
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی در شهر حماه

شب گذشته تروریست‌های تکفیری مستقر در مناطق "خطاب و تل ناصریه" به مراکز ایست و بازرسی ارتش سوریه در جنوب شهر "محرده واقع در حاشیه شمالی شهر حماه حمله کردند و اقدام به تصرف کامل دو نقطه تفتیش و بازرسی بنامهای " بیجو و مجدل " کردند. پیش از این تروریستهای تکفیری دو هفته پیش شهر خطاب و رحبه خطاب  یا همان پایگاه تانک ها و زاغه مهمات خطاب رو تصرف کرده بودند که در این حملات مقادیر فراوانی سلاح و مهمات سبک و سنگین موجود را به غارت بردند.

متاسفانه هم اکنون تروریستهای تکفیری مستقر در این منطقه با غارت سلاح و مهمات چند مرکز ارتش سوریه بلحاظ تجهیزات نظامی در وضعیت بسیار مناسبی بسر میبرند و باتوجه به استعداد نیروی مناسبی که دارند خطر حمله گسترده آنها به شهر مسیحی نشین محرده به شدت احساس می شود و در صورتی که ازمراکز ارتش سوریه واقع در داخل شهر حماه ، نیرو و تسلیحات پشتیبانی به نیروهای مدافع محرده واصل نشود امکان سقوط شهر محرده به دست تکفیریهای مسلح محتمل میباشد.
 
تحولات میدانی سوریه

هلاکت فرمانده ارشد گروه تروریستی سربازان شام!

"قاسم السليق" ( معروف به أبو البراء) سروان فراری ارتش سوریه که به گروهک تروریستی و خشن اجناد الشام (سربازان شام ) پیوسته بود روز گذشته در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسید.
 
تحولات میدانی سوریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ابوالفضل ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    دمتگرم مشرق مفید بود. فقط اگه دربازه دمشق و ریف دمشق هم یه گزارش کامل بزاری عالی میشه.
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    اینطور که پیداست، خود ارتش سوریه با منفجر نکردن زاغه هاش، تکفیریها را کاملا مجهز میکنه، واقعا ارتش بی‌لیاقت و احمقی داره
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    مشرق من نگران رزمندگان حزب الله هستم اميدوارم تلفات كم بدن
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    احساس ميكنم تروريست ها جون تازه اي گرفتن... ارتش سوريه نبايد در دام محافظه كاري بيفتد...
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    گزارش خوبی بود
  • علی 1994 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    خبرهای شما خیلی دیر منتشر میشه و حداقل مربوط به یک هفته پیش است.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    يك طور تشكر كردي انگار ستون پنجمي؟!!!
  • امیر ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    اوضاع سوریه هر روز داره بدتر میشه. حتی نمی تونن شهر هایی که در اختیار دارن را محافظت کنند. واقعا باید تاسف خورد.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    چرا انبارهای سلاح رو بمب گذاری نمیکنن تا در صورت اشغال توسط داعش منهدمشون کنن
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    تمام پادگانها را دارند میگیرند و چند روز بعد هم خبر سر بریدن 500-600 را منتشر میکنید. حاجیی باید دست به کار شود و کاری کند.
  • ابوالفضل ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    شما هم فکر کنم از اون دسته ادم هایی هستی که مرغ همسایه برات غازه؟!!
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    اگر آمریکا دست از حمایت از تروریست ها برندارد و در نابودی آنها با جامعه جهانی همکاری نکند باید منتظر روزی باشد که با این خونخواران جاهل در کشور خود مواجه شود.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    اوباما هم فهمیده که در صورت سرباز فرستادن زمینی الان شکست میخورد و داعشی ها کله شان را جدا میکنند.
  • محمد ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    دوا نکنید ، نوبت بهم میزنید . اگر ایشان پنجمي هستند ؟ من در نوبتم ، نفر ششمی .
  • محمد ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    نکنه تو هم پنجمی باشی .
  • ناشناس ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام لطفا یه خبر از شهری که شیعه ها دو سال در محاصره بودن بدهید فکر میکنم اسم شهر الزهرا بود
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    تو خوبی
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    پس سوریه داره شکست میخوره
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    اره دیگه تازه فهمیدی؟ این فقط حاکم دمشقند
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    بیچاره خبرنگارا حالا چطور به اینا بفهمونن " خبرنگار " بودن..
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    این اخبار که نگران کننده و نشاندهنده موفقیت های داعش هست سوریه نیازمند چمران ها و باکری هاست
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    این تکفیریها پشتیبانهای قوی دارند گویا بسیاری از کشورهای ثروتمند به آنها کمک مالی و انسانی می کنند به این سادگی نمی توان جلوی آنها را گرفت چه اشکالی دارد از نیروهای ناتو و فرانسویها تقاضای کمک کنند. تا مسئله موقتا حل شود؟
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    بر پدر و مادر هر چی تروریست است لعنت.
  • سید حسین علوی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    اتفاقا این حرفت نشون داد از اخبار سوریه هیچی نمیدونی جون دیشب این اتفاقات افتاده و دیروز تموم اخبارش درست و تاریخ داره هر روز اخبار تخولات 24 ساعت اخیر رو مشرق عزیز داره بازتاب میده باز یک نفر امد یه کاری کرده کارستان و امثال تو بی هنر امدند در پوشش نقد افتادن به تخریب مشرق دمت گرم مبادا وقفه بیفته بین اخبارتا ما هر روز با بچه ها میشینیم نیگاه میکنیم اخبارو و بحث میکنیم روش خداییش مارو از خالی بندیای ... نجات دادی!
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    نبل و الزهرا هردو در محاصره هستند اگر اخبار حلب سوریه رو پیگیر باشی اون عملیاتهایی که اخیرا داره انجام میشه هدف اصلیش همین ازادی این دوشهره
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    آقای 14:12 خواب دیدی خیرنباشه ! وقتی که سایتهای خارجی ازتسلط 60درصدی ارتش سوریه بر خاک این کشور اعتراف میکنند فکرمیکنم زیادی مشغول دیدن ماهوره های بیگانه هستی! یه کمی مطالعه کن همش کامنت های بی در وپیکر برای اعلام وجود که نباید بفرستید. باور نمی کنم بتونی روی نقشه حتی سوریه را پیداکنی. درمورد اینگونه جنگهای پیجیده داخلی درتاریخ ومشکلات بسیار درهمی جبهه ها ی داخلی کمی بخون ، بخدابهتر از اینهمه اظهارنظرهای کلیشه ای است.
  • حامد ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    معنی زره پوش رو هم فهمیدیم .... یعنی ببین شعاع 100 متری پادگان رو مین بذارند طرف چه ضد حالی بخوره
  • مسعود ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    دلم واسه اون دو تا خبرنگار بي چاره سوخت خدا به دادشون برسه فقط از دست اين داعشي يا
  • ایرانی ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    آیا امکان ندارد نیوری هوایی ایران با مستقر شدن در سوریه یا لبنان مواضع داعش را مورد حمله قراردهد ؟ لطفا یکنفر مطلع پاسخ دهد
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    حزب الله میجنگد، میرزمد، میمیرد، ذلت نمی پذیرد.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    مگر آمریکا و داعش با هم فرق دارن یعنی ترکیه و عربستان بدون اجازه آمریکا این جانی ها را آموزش می دن و تجهیز می کنن
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    برای چی باید این کار رو بکنه؟ اگه اونها خودشون قدرت دفاع نداشته باشند خودشون قدرت نگهداری هم نخواهند داشت حتی اگه ایران کل سوریه عراق و فلسطین رو آزاد کنه و به دست مردمش بسپاره باز به ترفه العینی همه اراضی رو از دست می دهند.
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    عجیبه که ارتش سوریه با کمک حزب الله و پشتیبانی هوایی و... نمیتونند از پس داعش بدون حمایت هوایی و سلاحهای سنگین بر بیایند
  • امیر ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    بابا یکی بگه این داعش مگه کلاً چن نفرن؟ بخدا به هیچکی نمیگم.!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس