پرتلفات‌ترین کمین، کمین اخیر ارتش سوریه در منطقه جبه بود که حداقل 50 نفر از تروریست‌های تکفیری به هلاکت رسیدند. درگیری هایی هم در منطقه تل موسی که با مثلث قرمز رنگ در نقشه مشخص شده گزارش شده است.

گروه بین‌الملل مشرق - گزارش میدانی از درگیری‌های داخلی در سوریه به شرح زیر است:


تحولات میدانی در جبهه حلب
جنگنده ارتش سوریه امروز در ریف غربی حلب و شهر حور، یک بیمارستان میدانی گروه تروریستی جبهه النصره را هدف گرفتند. عناصر حاضر در این مرکز از تروریستهای زخمی شده در عملیات "المغیرات صبحا" بودند که برای درمان به این بیمارستان میدانی آورده شده بودند که این بیمارستان از سوی عناصر اطلاعاتی مورد شناسایی و هدف قرار گرفته شد.

منابع خبری وابسته به گروههای تروریستی تکفیری به هلاکت بیش از 25 نفراز عناصرشان در این حمله هوایی اعتراف کردند ولی با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از تکفیریها هم زیر آوار هستند که طبعا باعث افزایش تلفات خواهد شد.
 
تحولات میدانی سوریه

از سوی دیگر و در منطقه اخترین واقع در حاشیه شمالی شهر حلب نیز عناصر گروه تروریستی داعش شب گذشته به منظور تنگ تر کرده محاصره این منطقه به جاده اخترین - ارشاف حمله کردند که ارتباط اخترین با غرب رو قطع کنند ولی جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی رقیب بشدت مقابل داعش مقاومت کردند و تلاش داعش برای تصرف این منطقه نافرجام ماند.

داعش از دو هفته پیش حملات به "اخترین" که یکی از مهمترین پایگاه های گروه تروریستی جبهه النصره در ریف حلب شمالی هست را تشدید کرده است. داعش موفق به تصرف روستاهای جنوب اخترین از جمله "باروزه و غیطون" شده ولی "مسعودیه" همچنان در دست گروه تروریستی جبهه النصره باقی مانده است.

طی روزهای گذشته داعش بارها تلاش کردند تا از طریق باروزه و غیطون به داخل اخترین نفوذ کنند ولی این تلاشها هر بار با شکست مواجه شدند و به همین دلیل فرماندهان این گروه تروریستی به فکر تنگ تر کردن حلقه محاصره اخترین افتادند.
 
تحولات میدانی سوریه

اما از دیگر تحولات میدانی در شهر حلب وقوع سه انفجار مهیب در شهر حلب بود . حسب بررسی‌ها و انتشار ویدیوهای منتشره از سوی گروههای تروریستی، منبع این انفجارها تونل های زیر زمینی بوده که در نردیکی ساختمان قدیمی پلیس شهر حلب ، در نزدیکی مسجد خسرفیه و جنوب مسجد سلطان که گروههای تروریستی مسلح مدعی بودند که این ساختمان محل استقرار عناصر ارتش ملی سوریه هست بوده است.

انهدام ساختمانهای محل استقرار نیروهای ارتش و دفاع وطنی (بسیج مردمی) سوریه از طریق حفر تونل های زیر زمینی و انفجار آنها مسئله جدیدی نیست و تروریستهای تکفیری بارها حملات مشابه این چنینی در شهرهای مختلف سوریه علیه عناصر ارتش اجرا کرده اند.

محل انفجارها نزدیک قلعه تاریخی حلب در بافت قدیم شهر حلب بوده و بعد از انفجار هم درگیری های سنگینی میان طرفین در اطراف قلعه آغاز شده و تا حالا هم ادامه دارد.از میزان خسارات و تلفات این سه انفجار هنوز خبری منتشر نشده است.


تحولات میدانی در جبهه دیرالزور
کنترل بخش های زیادی از ریف شرقی دیرالزور از دست داعش خارج شده است، دو روز پیش بود که عشایر منطقه شعیطات روستاهای غرانیج،درنج،ابو حمام و کشکیه در ریف شرقی دیرالزور را تصرف کردند و در حال حاضر نیز درگیری های شدید در روستاهای طیانه و شنان در منطقه قوریه بین عشایر منطقه و عناصر داعش در جریان هست.

با شروع درگیری های دو روزه داعش و عشایر ریف شرقی دیرالزور، پیشروی داعش در حسکه هم متوقف شده و ستون های داعش از حسکه به دیرالزور رفتن که جلوی پیشروی عشایر مخالف را بگیرند.

از حاشیه غربی دیرالزور هم خبر میرسد ارتش سوریه مستقر در تیپ 137 و زاغه عیاش طی چند روز گذشته به شدت روستاهای ریف غربی دیرالزور از جمله خریطه و حوایج ذیاب رو هدف حملات هوایی، توپخانه و تانک قرار میدهند و بسیاری از مردم این مناطق در حال ترک روستاها و رفتن به مناطق امن تری مثل زغیر شامیه و خریطه هستند. مناطق ریف دیرالزور غربی در تصرف داعش قرار دارد.
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی در جبهه القلمون و عرسال لبنان
درگیری های شدید در منطقه جرود عرسال در کوههای قلمون که در مرز سوریه - لبنان قرار داره بین حزب الله و تروریستهای تکفیری از گروه های جبهه النصره و داعش باشدت هرچه تمامتر درحال وقوع است.

تروریست‌های حاضر در این مناطق فراری ها و باقیمانده های درگیریهای زمستان سال گذشته در منطقه کوههای القلمون (کوههای مرزی سوریه با لبنان) هستند که از شهرهای مختلف یبرود و فلیطه و راس المعره و رنکوس به روستای عرسال واقع در نقطه صفر مرزی لبنان با سوریه فرار کرده بودند و این روستای تکفیری نشین لبنانی را به مرکز جدیدی برای انجام عملیاتهای تروریستی با هدف زمینه سازی برای بازگشت دوباره به مناطق القلمون و ایجاد نا امنی در مناطق داخلی کشور لبنان از طریق ساخت و ارسال خودروهای بمبگذاری شده و پرتاب مکرر موشک و خمپاره به روستاهای مرزی عمدتا شیعه نشین لبنانی ، تبدیل کرده بودند.

طی تقسیم کار صورت گرفته میان حزب الله و ارتش سوریه و ارتش لبنان ، ارتش لبنان منطقه عرسال و تپه ها و کوههای اطراف آن را از طریق تهاجم زمینی و عملیات هلی برن و ایجاد نقاط تفتیش (حاجز)، با هدف اجرای اتش توپخانه و موشکی و تضمین عدم نفوذ آنها به داخل لبنان در محاصره قرار داده و از سوی دیگر رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان "حزب الله" با اجرای سلسله عملیاتهای هجومی و کمینهای متعدد عناصر گروههای تروریستی تکفیری را از مناطق مرزی داخل لبنان به سمت مرزهای سوریه عقب رانده و ارتش سوریه هم با گذاشتن کمین و بمبارانهای هوایی و حملات پرحجم توپخانه ای و موشکی در کوههای اطراف فلیطه و راس المعره، آنها را تار و مار می‌کنند.

پرتلفات ترین کمین، کمین شب گذشته ارتش سوریه در منطقه جبه بود که حداقل 50 نفر از تروریست‌های تکفیری به هلاکت رسیدند. درگیری هایی هم در منطقه تل موسی که با مثلث قرمز رنگ در نقشه مشخص شده گزارش شده است. تل موسی، جرود عرسال رو به جرود فلیطه متصل می کند.


لازم بذکر است که دراین مناطق کوهستانی صدها تروریست تکفیری مسلح فعالیت دارند که وجودشان تهدیدی هم برای امنیت سوریه و هم لبنان محسوب میشود .

عامل تشدید درگیریها میان ارتش سوریه و لبنان و حزب الله با تروریستهای تکفیری در روزهای اخیر ظاهرا این موضوع بوده که در پی بازداشت یکی از سرکرده های گروه تروریستی جبهه النصره بنام "عماد احمد" توسط ارتش لبنان عناصر این گروههای تروریستی که عمدتا اهل سوریه و کشورهای عربی و افریقایی همچون سعودی و تونس و لیبی و مغرب و ... هستند، به مراکز ارتش لبنان در محدوده شهرعرسال و اطراف آن حمله ور شدند و اقدام به تصرف سه مرکز از مراکز ارتش لبنان و گروگانگیری 12 تن از نیروهای ارتشی مستقر در این مراکز نمودند.

یکی دیگر از مراکزی که روز گذشته مورد هجوم تروریستها قرار گرفت ، نقطه تفتیش "وادی حمید" در شرق عرسال بود که پس از حمله و تصرف این مرکز، پرچم گروه تروریستی جبهه النصره رو هم جای پرچم لبنان برفراز آن به اهتزاز درآمد.

حزب الله به منظور پیشگیری از درگیری‌های فرقه ای تا حالا وارد شهر سنی‌نشین عرسال نشده و تنها در عمق جرود عرسال و مناطق مرزی لبنان با سوریه مشغول جنگ هست و مسئولیت حفاظت از عرسال بر عهده ارتش لبنان هست.

تحولات میدانی سوریه

جولان دادن تروریست‌های تکفیری النصره و داعش در خیابان های شهر عرسال لبنان و گروگان‌گیری عناصر ارتش لبنان در بعد از ظهر روز گذشته را مشاهده می‌فرمایید.
  
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
تروریستهای داعش درمنطقه جرود عرسال

تحولات میدانی سوریه
رزمندگان حزب الله در روستاهای اطراف عرسال در حال اماده شدن برای درگیری با تروریست های جبهه النصره

 تحولات میدانی سوریه
انتقال تسلیحات سنگین ارتش لبنان شامل توپ و تانک و یگانهای موشکی و کماندویی به منطقه درگیری در روستای عرسال

تحولات میدانی سوریه 

تحولات میدانی سوریه
ایست و بازرسی تروریستهای جبهه النصره در نقاط مختلف داخل و ورودی های شهرک عرسال
 

تحولات میدانی در جبهه رقه
داعش به مردم روستاهای اطراف تیپ 93 صحرایی واقع در عین عیسی در شمال رقه دستور داده که منازلشان را ترک کنند چرا که بنا دارد به زودی به تیپ 93 ارتش سوریه مستقر در این منطقه حمله نظامی کند. 5 روز از تصرف مقر اصلی لشکر 17 ارتش سوریه واقع در شهر رقه از سوی تروریستهای داعش میگذرد  و ظاهرا تروریستهای این گروه تروریستی بنادارند تا کلیه مراکز استقرار ارتش سوریه در این شهر را به تصرف خود در بیاورند.

تحولات میدانی سوریه

شهر رقه در شمال شرق کشور سوریه قرار دارد. این شهر از سال گذشته به تصرف کامل گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در آمد و مردم ساکن در این شهر شاهد جنایات بیشمار و فجیعی از سوی عناصر این گروه بوده اند.  


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • رضا ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    یواش یواش دارم احساس می کنم که رسانه های ایران عمدا دارن به اوضاع شیعیان عراق بی توجهی نشون می دن . همان طور که سنی ها از غزه چشم فرو بستن!. آقای مشرق ! فردای همان روزی که باز هم مثل باقی سایت های داخلی و رسانه ملی فقط خبر پیروزی از سوریه و عراق رو گزارش می کنی بزرگترین سد عراق و دو شهر مهم نفت خیز دیگر به تصرف داعش در آمده . 200 هزار شیعه ترکمان از تلعفر به سنجر گریختند حالا که سنجر هم به تصرف داعش در آمده ! جنایاتی که داعش در مورد شیعیان مرتکب شده از حد تصور خارجه اما شما کاملا بی خیال قضیه شدید . می دونید چرا ؟ چون بر خلاف ادعای خودتان که حامی شیعیان جهانید ! کاری از دستتان بر نمی آید! والله همه باید جوابگوی امیر المومنین باشیم!
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    و لعنة الله علی القوم الظالمین
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    اینجور که عکسها نشون میده، مردم عرسال از وجود تروریست‌ها خیلی‌ هم خوشحالند.احتمالا بقیه شهرها و روستاها هم که به تصرف تروریست‌ها در آمده همین وضعیت رو دارند اما جراید ما اطلاع رسانی درستی‌ نمیکنند و شیوه جراید غربی را در پیش گرفتن
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    بي تدبيري كردن سوري ها در رقه
  • امین ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    برادران مشرقی عزیز من اگه منابع این خبرهاتوون رو هم بذارید ، بد نیستاااا !!! از شما ممنونیم هدف ما هم نشر خبر ها و گسترش و افزایش اطلاعات عمومی مردم کشور خودمون و در قدم بعدی جهان اسلام و عربه ولی خب حداقل با ذکر منبع ، هم کارتووون رو حلال کنید و هم اصول خبرگزاری رو رعایت کنید با سپاس
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    پس با این خبرا داعش ارتش سوریه رو در چندین جبهه شکست داده
  • رضا ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    یه دفعه بگید داعش کل خاورمیانه رو گرفته و خیال مارو هم راحت کنید دیگه :|
  • اصفهاني ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    داعشيهاوارتش باصطلاح آزاد سوريه دريك پيوند استراتژيك كه براي هردوي آنها سود دارد. بدنبال موصليزاسيون شهرهاي سني نشين لبنان هستند تا به سه هدف عمده همزمان برسند. 1- كاهش حمايت از دولت وارتش سوريه توسط نيروهاي حزب الله درنواحي استراتژيك سوريه همانند القصير ،القلمون وبيرود بواسطه گشايش جبهه هاي جديد درگيري درلبنان براي حزب الله 2- آزاد سازي مسيرهاي تداركاتي ولجستيكي كمك از لبنان به نيروهاي تروريستي 3- تنگتركردن حلقه محاصره پايتخت وبويژه فرودگاه دمشق بدليل شاهراه استراتژيك هوايي ارتش ودولت سوريه ميزان موفقيت اين طرحها به ميزان هماهنگي وپايمردي ارتش لبنان ،سوريه وحزب الله بستگي دارد چون اينها پس از عرسال سراغ طرابلس درشمال لبنان وسپس آشوب در بخشهاي بيروت،صور وصيدا خواهند رفت تا ميزان مشغوليات حزب الله درداخل لبنان بيشتر شود. خداوند مكرشان را بخودشان برگرداند.
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    کجای عکس ها نشون داد؟
  • مازندرانی ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    هالو جون یعنی داعش تو این چند ساعت آرم داعش رو همه جازده این عکس مال سوریه هست
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    فقط باید از اطلاعات مخبران و مختصات دهی انها استفاده و ارتش به مختصاتهای حضور داعشی ها با موشک و از هوا اقدام کند.
  • بنده خدا ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    این اسم تروریست و وهابی رو ما بهشون دادیم. اما از دید جهان عرب اینها ثوار(انقلابی) هستن و یا از نگاه شبکه های غربی ها مخالفین مسلح. متاسفانه نگاه اکثریت عوام اهل سنت هم همین هست.
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    غزه مهمتر است!!! اصلا هیچ فلسطینی هم دشمن شیعه نیست و هیچکدام در این گیرودار غزه همراه داعش نمی!!!جنگند
  • پریسا- خلیج فارس ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    لطفا میشه بما هم یاد بدهید چگونه احساسات را میشود از عکس دریافت کرد؟ شما از مردم بی سلاح در مقابل این ادمخوران چه توقعی دارید مردم مات و حیرت زده دارند این ادمخوران وحشی را فقط نگاه میکنند .
  • ابوالحسن ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    پس این سرطان هم به لبنان سرایت کرد.تروریست در حال گسترش مناطق خودش
  • علی ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    لعنة الله علی القوم الظالمین
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    انصافا از بقیه سایتها و خبرگزاریها کاملتر بود.دمت گرم.مطمئن باشین به امید خدا حزب الله و ارتش سوریه و لبنان پیروز میشن.
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    آقا بايد يه ستاد مشترکي بين ارتش هاي عراق سوريه و لبنان و ايران ايجاد بشه
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس نادون غزه خط مقدمه داعش و امثل اون هم نیروهای نیابتی اسرائیل هستن تا جبهه های دیگه باز کنن شاید ۴ تا فلیطینی ابله مثل تو هم باشن که مسالشون فرقه ای باشه این وسط ولی اصل قضیه شفاف و روشن معلومه
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    پرچم امریکا راداشته باش برادرخودت ازکجاکامنت گذاشتی بازازمشرق انتقادمی کنی؟
  • احمد ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چه فرقی میکه از کجا کامنت گذاشته باشه. حرف حسابشو باید شنید. از وضعیت شیعیان عراق خبری منعکس نمیشه. نیاز سنجی های سردبیر محترم به نظر صحیح نیست. باید به دغدغه مخاطبین و افکار عمومی احترام گذاشت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس