.

رزمندگان حزب الله در سال ۲۰۰۶ موفق شدند در میدان نبرد یک واحد موشک ضد زره اسرائیلی Spike را غنیمت گرفته و آن را به ایران ارسال می‌کنند.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ یکی از مهمترین اصول و ویژگی های حزب الله لبنان در جنگ با دشمن صهیونیستی غافلگیری‌های بزرگ مقاومت در میدان نبرد برای ارتش صهیونیستی بوده است.

از زمانی که در نخستین روزهای جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ حزب الله از دسترسی خود به موشک ضد کشتی و حمله به ناوچه ساعر نیروی دریایی اسرائیل رونمایی کرد تا سالهای اخیر که در زمان‌های مناسب و به منظور پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی توانایی‌های جدید در حوزه موشکی، پدافندی، رزم زمینی و ... رونمایی شده است همواره انتظار می رود که در لحظات حساس یک توانایی جدید مقاومت دشمن صهیونیستی را دچار غافلگیری کند.

پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ورود رزمندگان مقاومت لبنان به درگیری در جبهه شمالی سرزمین های اشغالی در حمایت از مقاومت غزه، شاهد شلیک انبوه راکت های توپخانه‌ای ، پهپادهای انتحاری و موشک‌های ضد زره مشهور نظیر کورنت، تاو، کنکورس و ... بودیم اما از اواسط نبرد صهیونیست‌ها با سلاح جدید و خاص حزب الله مواجه شدند که تا پیش از آن چنین تهدیدی را تجربه نکرده بودند.

موشک ضد زره "خاص" به میدان می‌آید

در اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی رسانه تبلیغاتی حزب الله لبنان تصاویری شگفت انگیز از حمله به سایت‌های راداری رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی با لبنان منتشر کرد؛ در بیانیه مربوط به این حمله از لفظ "موشک ضد زره خاص" برای معرفی سلاح جدید استفاده شده بود، اگرچه تمامی کارشناسان نظامی از لحظه نخست مشاهده تصاویر این موشک به خوبی می‌دانستند نام آن چیست و در کدام کشور تولید شده است.


حمله به سایت راداری و تجسسی اسرائیل در نزدیک مرز لبنان با موشک خاص


به تدریج چندین ویدئو دیگر نیز از حملات با موشک جدید به سایت های راداری، پایگاه های نظامی و ادوات ارتش اسرائیل منتشر شد.

ویژگی مهم ویدئوهای منتشر شده این بود که از دریچه دوربین نصب شده روی خود موشک ضبط شده بودند (بر خلاف موشکی مثل کورنت که نیاز به حضور تیم فیلمبرداری دارد)؛ موشک خاص حزب الله به خوبی نشان می داد تکنولوژی به کار رفته در آن کاملا متفاوت است و به کاربر این اجازه را می دهد به هدفی حمله کند که در محدوده دید چشمی او نیست.


حمله موشک خاص حزب الله به هدفی که خارج از دید اولیه اپراتور بود


موشک پس از شلیک ابتدا اوج گرفته و به پشت تپه ها و بلندی های مشرف بر مناطق حضور نظامیان صهیونیست می‌رفت؛ در اینجا با توجه به اطلاعاتی که از قبل توسط پهپاد شناسایی به خدمه موشک ضد زره داده شده بود شیرجه به سمت هدف آغاز می‌شد؛ بارها در تصاویر منتشر شده مشخص بود که کاربر با دیدن بانک اهداف پیش رو تصمیم به تغییر هدف و حمله به موضع یا ادوات نظامی حساس تر گرفته است.


ویدئوی تست موشک الماس در لبنان که قابلیت تغییرات پیاپی هدف در آن به خوبی مشخص است


در واقع موشک فوق از یک توانایی ویژه مدرن‌ترین تسلیحات ضد زره در دنیا بهره می‌برد که به "Man in the loop" مشهور است؛ این ویژگی خاص است که به کاربر موشک اجازه می دهد حتی پس از قفل اولیه روی هدف تا آخرین لحظات توانایی تغییر هدف و قفل مجدد روی هدف جدید را داشته باشد.


دقت فوق العاده موشک الماس و ورود از پنجره کوچک به محل حضور نظامیان صهیونیست


معرفی رسمی موشک الماس توسط حزب الله

موشک ضد زره الماس نخستین بار در سال ۱۳۹۵ در نمایشگاه تجهیزاتی وزارت دفاع به نمایش درآمد؛ اما معرفی رسمی آن در سال ۱۳۹۹ و رزمایش پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سلاح هواپرتاب صورت پذیرفت.

روایت حزب‌الله لبنان از عملکرد درخشان یک موشک ایرانی/ موشک "الماس" و شکار پیاپی تانک‌های مرکاوا اسرائیلی +فیلم و تصاویر
موشک ضد زره الماس از نسخه هواپرتاب و اصابت دقیق به هدف

در سال ۱۴۰۰ نسخه زمینی موشک الماس نیز به نمایش درآمده و برد آن ۸ کیلومتر اعلام شد؛ اما در سالهای پس از آن نسخه‌های بعدی موشک با برد شلیک متفاوت نیز توسعه یافته و هم در اختیار یگان های نظامی کشورمان قرار گرفته و هم به نیروهای مقاومت در منطقه ارسال شده است که دست کم استفاده و معرفی رسمی موشک الماس توسط حزب الله لبنان را تا کنون شاهد بوده‌ایم.

روایت حزب‌الله لبنان از عملکرد درخشان یک موشک ایرانی/ موشک "الماس" و شکار پیاپی تانک‌های مرکاوا اسرائیلی +فیلم و تصاویر
نسخه زمین پرتاب موشک ضد زره الماس

پس از اینکه چندین بار شبکه های رسانه‌ای اسرائیلی و کارشناسان نظامی وابسته به آنها از تهدید جدید علیه نظامیان صهیونیستی در جبهه شمالی با ورود به خدمت موشک الماس سخن گفتند، شبکه تلویزیونی المیادین نیز در یک ویدئوی مفصل با حضور کارشناس نظامی لبنانی و یکی از فرماندهان واحد ضد زره حزب الله به معرفی رسمی این موشک پرداخت.

روایت حزب‌الله لبنان از عملکرد درخشان یک موشک ایرانی/ موشک "الماس" و شکار پیاپی تانک‌های مرکاوا اسرائیلی +فیلم و تصاویر


در این مستند، فرمانده واحد ضد زره حزب الله با لقب "جهاد" پس از ارائه توضیحاتی در خصوص پیشرفت ها و تحولات واحد ضد زره حزب الله از جنگ ۲۰۰۶ تا امروز، رسما اعلام می کند که رزمندگان حزب الله در سال ۲۰۰۶ موفق شدند در میدان نبرد یک واحد موشک ضد زره اسرائیلی Spike را غنیمت گرفته و آن را به ایران ارسال می‌کنند.

این روایتی است که سالها کارشناسان مختلف خارجی به آن اشاره کردند بودند اما نخستین بار است که توسط یک مقام رسمی حزب الله اعلام می شود؛ در اینفوگرافی منتشر شده توسط المیادین از نوع و تعداد موشک های شلیک شده توسط حزب الله تا پایان ماه فوریه ۲۰۲۴ تعداد موشک‌های "خاص" شلیک شده ۲۳ تیر اعلام شد.

روایت حزب‌الله لبنان از عملکرد درخشان یک موشک ایرانی/ موشک "الماس" و شکار پیاپی تانک‌های مرکاوا اسرائیلی +فیلم و تصاویر


در دو ماه اخیر نیز چندین مورد ویدئوی شلیک از موشک الماس منتشر شده و به نظر می رسد رقم شلیک شده تا امروز به بیش از ۵۰ تیر نیز رسیده باشد.

روایت حزب‌الله لبنان از عملکرد درخشان یک موشک ایرانی/ موشک "الماس" و شکار پیاپی تانک‌های مرکاوا اسرائیلی +فیلم و تصاویر


موشک "الماس" و شکار پیاپی تانک‌های مرکاوا اسرائیلی

از شروع نبرد در جبهه شمالی تا امروز یگان های ضد زره حزب الله با انواع موشک های ضد زره خود به تانک های مرکاوا اسرائیلی و سایر زره پوش های این رژیم حملات متعددی را انجام دادند اما همگان در انتظار تقابل مستقیم موشک الماس با تانک مرکاوا بودند.

این انتظار مدت زیادی نیز طول نکشید و موشک الماس شروع به شکار تانک‌های مرکاوا کرد.


اصابت موشک الماس به تانک مرکاوا (به تغییر هدف توسط اپراتور در آخرین لحظه دقت کنید)


تانک‌هایی که چندین کیلومتر دور از منطقه مرزی و پشت تپه های بلند داخل پایگاه نظامی با خیال آسوده مستقر شده بودند غافل از اینکه موشک جدید حزب الله نیازی به دید مستقیم علیه هدف نداشته و پس از عبور از بالای ارتفاعات شیرجه نهایی خود به سمت هدف را آغاز می کند.


شکار یک تانک مرکاوا دیگر توسط موشک الماس


در یکی از خاص ترین ویدئوهای منتشر شده از سوی حزب الله موشکی که ادعا شده نسخه الماس۳ است یک دستگاه رادار ویژه کشف آتش توپخانه AN/TPQ۳۷ اهدایی امریکا به رژیم صهیونیستی را نیز به لیست شکارهای خود اضافه می کند.


شلیک موشک الماس۳ و اصابت دقیق به رادار کشف آتش اسرائیلی


کارشناسان نظامی به ویژه برخی از صهیونیست‌ها معتقدند در صورت تبدیل درگیری های جبهه شمالی با حزب الله لبنان به یک جنگ تمام عیار، موشک ضد زره الماس یکی از بزرگترین معضلات واحدهای زرهی و پیاده این رژیم برای نفوذ احتمالی به جنوب لبنان خواهد بود.

روایت حزب‌الله لبنان از عملکرد درخشان یک موشک ایرانی/ موشک "الماس" و شکار پیاپی تانک‌های مرکاوا اسرائیلی +فیلم و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    69 8
    گاو ماهواره و حمال_کارشناس اینترآشغال میگن: همش فتوشاپه!!!! همش شو هست!!!
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      32 5
      آدم مومن باخدا به حرف گاو توجه نمیکنه بذار زر بزنن وقتی که موسکهامون خورد تو فرق کله پوکشون خودشون میفهمن فوتوشاپ چیه
    • QA ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      24 2
      چرا به گاو توهین میکنید
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      28 1
      یک زمانی بود که میگفتند موشک های ایران با فوتوشاپ درست شده است. حالا دیگر هیچ کسی این خزعبلات را باور نمی کند. وقتی عین الاجسد و وعده صادق رو دیدند دیگه خفه خون گرفتند.
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      9 0
      به امید پیشرفت روزافزون ایران زمین 🇮🇷️🇮🇷
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      2 2
      اسلحه ومهمات سازی وزارت دفاع آیامیتونه بر این چالش،فائق پیروزبشه که مثلامدل الماس چهار۴دوش پرتاب راباسرعت پیمایشی معادل فراصوت یعنی سرعت۵پنج ماخ تولیدکنه؟برابر با سرعت پیمایش۲دوکیلومتریا۲۰۰۰دوهزارمتر درهرثانیه؟
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      محل استقرار کاربران رادار محل بسیار مهمی است و بهتر بود ان محل شناسایی میشد و هدف قرار میگرفت
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    57 6
    بنازم به این قدرت ، یه زمانی غربچراها میگفتن موشک به کار ما نمیاد ، ما در دنیای گفتمان هستیم
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      1 11
      نمیشود .برخی مسایل محال است.نمیشود.
    • US ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      11 4
      قدرت تخریب باید مهلک تر باشه تا طرف مقابل سنگ کوب کنه
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      15 2
      آره یک بنده خدایی بود میگفت دوران گفتمان است نه موشک. اما این روزها ثابت شد و کاش بود و می دید که دوران موشک و زور نظامی است.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      5 1
      غرب‌چرا رو خوب اومدی!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    22 4
    بسیارعالی
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    47 20
    قربون انقلاب اسلامی برم که در عرض فقط 40 سال "ایران آفتابه ساز" دوران شاه پفیوز رو به "ایران بالستیک ساز" معاصر تبدیل کرد. به کوری چشم گله وحوش "غرب چر"ها. (غرب چر جانور خاکبرسری است که هدفی در زندگی ندارد جز چریدن در یک کشور غربی)
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      9 36
      آلمان 20 سال پس از شخم زده شدن توسط متفقین تبدیل به دومین اقتصاد بزرگ جهان شد
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      22 5
      ۱۵:۲۴ چیزی راجع به طرح مارشال آمریکا پس از جنگ جهانی دوم و چرایی آن می‌دانی؟ پس اظهار فضل نکن، چون احمق جلوه می‌کنیـ
    • DE ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      19 6
      آلمان 20 سال تبدیل به منطقه متصرفه آمریکا و خط مقدم جبهه جنگ سرد با اتحاد شوروی شد. آمریکا بدین منظور، با طرح مارشال، اوضاع اقتصادی آلمان غربی را بهسازی نمود. اما الان اوضاع اقتصادی آلمان در حال فروپاشی است و آمریکا مشغول شرق اروپا و اوکراین است. کم نیستند مهاجرانی که یا به کشورهای دیگر و یا حتی به کشور اصلی خود، باز میگردند.
    • ایرانی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      23 5
      جناب عشق آلمان! واقعاً فکر میکنی آلمان جز یک مستعمره و کارگاه بزرگ اقتصادی برا آمریکا هویت دیگه ای هم داره؟! چرا از قانون کاپتالاسیون اتباع آمریکا در آلمان چیزی نمیگی؟ چرا از حضور ۵۰ هزار سرباز آمریکایی و کنترل هست و نیست شان توسط آمریکا چیزی نمیگی؟ برای فریب نادانهایی مثل تو که فهمی از استقلال ندارن دائم ژاپن و آلمان اشغالی رو بزک میکنن تا نه تنها نگران اشغال شدن توسط غرب نشید که آرزوی اشغال شدن هم داشته باشید درست مثل حیوانی که برای امنیت خود به انسان پناه بیاره ولی هم شیرش هم گوشتش هم بچه هاش خوراک انسان بشن!!
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      19 2
      المان کار بزرگی نکرده او اقتصاد بزرگ و صنعتی بوده و بعد از جنگ با نظم و تلاش ذاتی و البته ستودنی مردمش دوباره ان را بازسازی کرده البته اینبار در قالب گاو شیرده رام و مطیع ارباب امریکا ولی همین مثلا دومین اقتصادبزرگ جهان !!! کافیست یک هفته نیمی از تحریمهای ایران انقلابی اسلامی را داشته باشد مثلا دو سوم انرژی وارداتی اش قطع شود فکر نکنم چیزی از ان باقی بماند کما اینکه هیتلر در کتاب نبرد من تاکید دارد المان صنعتی نیاز به مواد اولیه داشت تمام افریقا و اسیا مستعمره انگلیس فرانسه بود انها به المان مواد نمیدادند یا چند برابر قیمت که مقرون به صرفه نبود لذا جنگ های جهانی اجتناب ناپذیر بود
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      13 5
      آلمان در معرض خطر تجزیه و تهدید نظامی ابرقدرتها و تحریم همه جانبه نبود. در مورد ایران دشمن کاری نبوده که نکرده باشه.
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      14 4
      آلمان کسی بود که به صدام سلاح شیمیایی داد
    • US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      14 6
      باشه تو تشریف ببر آلمان ایران جای بی‌غیرت ها نبوده و نیست
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      7 2
      مردم المان ژاپن کره با دوستی امریکا خوش بخت نشدن اگه قرار بود دوستی خالی خوشبخت بشن عربستان لیبی پاکستان هم اقتصاد بزرک میشدن مثل اون 3 تا اون 3 مردمش زحمت کشیدن تا به اینجا رسیدن به خوردن خوابیدن کسی پیشرفت نمیکنه
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      2 0
      آلمان هيتلری ژاپن زمان جنگ جهانی انگلیس آمریکا فرانسه امروزه همه در یک جایگاه اند نژاد پرست استعمارگر مستعمره چی قاتل بالفطره جنگشان برا تقسیم دنیا و مستعمره بود
    • CA ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      10 1
      ۱۵:۲۴ مغلطه های امثال تو در مقایسه ایران عقب‌افتاده نگهداشته شده با آلمانی که تکنولوژی برتر دنیا در ساخت اتوموبیل،ترن،کشتی،هواپیما،موشک و ماشین‌آلات صنعتی رو از قبل از جنگ جهانی داشت و ابرقدرت آن زمان بود اصلا منطقی نیست. دانشمندان آلمانی الاصل در پیشرفت صنایع آمریکا نقش بزرگی داشتن. موسس شرکت هواپیمای بوئینگ در سال 1917، ویلیام بوئینگ اصالتا آلمانی بود. آلمان اونقدر پیشرفته بود که آمریکاییها بعد از جنگ جهانی دوم در یک برنامه معروف به «Operation Paperclip » برای دست یافتن به فناوری های رایش سوم در زمینه هواپیما، موشک و موتور راکت که نسبت به آمریکا و اروپا برتر بودن افرادی که این سلاح ها را اختراع یا طراحی کرده بودند برای کمک به انتقال فناوری مورد نیاز به آمریکا آوردن. آلمان در جنگ آسیبهای سنگین دید بقول تو شخمش زدن اما علم و صنعت ریشه عمیق در جامعه آلمان داشت و مردم آلمان که به نظم و انضباط و«وجدان کاری work Ethic » معروف بودند توانستند کشورشون رو بسازن. بطور کلی بعد از جنگ جهانی دوم اروپا و آمریکا در صلح و آرامش کامل و با نفت ایران دست بدست هم دادن و کشورهاشون رو ساختن اما فشارها و رفتار استعمارگرانه غرب با کمک نوچه‌های آنها یعنی خاندان بی ریشه و بی لیاقت پالانی علیه ایران شدیدتر شد. حتی با کودتای آمریکایی سال ۱۳۳۲ علیه مصدق ثابت کردند که اجازه دموکراسی از نوع غربی که مصدق خواهان آن بود را هم به ایران نمیدن. اما بعد از انقلاب همان ایران توانست با وجود انواع و اقسام تحریمهای ظالمانه بدون کمک از هیچ کشوری به قدرتی تبدیل شود که آمریکا و انگلیس خبیث تصورش را هم نمیکردند.
    • جاسم IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      4 0
      در پاسخ به آن دوست گرامی آلمان در قبل از جنگ جهانی دوم و در طول جنگ جهانی دوم گاه اقتصاد اول دنیا گاه اقتصاد دوم دنیا (در رقابت با انگلستان با داشتن آن همه مستعمره) بوده است. همچنین در برهه قبل و در طول جنگ جهانی دوم ژاپن از قدرت های نظامی و اقتصادی مطرح دنیا بوده است و برخوردار از تکنولوژی روز آن دوران بوده است ژاپن در قبل از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۰۵ توانست در یک نبرد دریایی مهم ابرقدرت بزرگ آن سالها یعنی روسبه در دریا به شکل مسلم شکست بدهد. جهت یادآوری
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      2 0
      بسیاری از دانشمندان نوبل گرفته آن زمان آلمانی بودند
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    27 3
    جووون بزنید باباشونا در بیارید
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    10 13
    تکنولوژی سال 2006,ببین سال 2024چه خبراست .
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      6 3
      آره چنان خبری هست که بعد ۷ماه نتوانسته حتی سازمان رزم و یا سازمان دولتی غزه را خراب کنه ولی تو عشق اسقاطیل باش و با این عشق با اونها سقط شو
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    26 4
    برد موشک الماسو تا پنجاه کیلومتر برسونید دیگه تمام مناطق هم مرز لبنان به اسراییل تا عمق۵۰کیلومتری زیر آتش دقیق میره ارزش این موشک از هزارتا کاتیوشا بیشتره چون پدافند تقریبا نمیتونه کاری کنه در مقابله باهاش ودقت بسیار بالایی داره وبا هر تیره موشک یک هدف صدها میلیون دلاری مثل رادارهای بسیار مدرن وگرون منهدم میشه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    13 3
    احسنت
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    8 5
    سخنان برخی در غرب که نود و نه درصد پرتابه های شما مورد تصادم قرار گرفتند اشتباه است.اطلاع من این هست چهل موشک بالستیک شلیک شده برخورد داشتند.و گمان میکنم چهل موشک بالستیک هم شلیک شدند.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    12 3
    زنده باد حزب الله
  • CA ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    15 4
    یادمه شب حمله عراق به منطقه ذبیدات به پشتیبانی گفتیم منور بزن گفتن سهمیه امشب تمام شد !!نیم ساعت بعد عراق هزاران منور زد که هوا شد مثل روز روشن !! حتی سیم خار دار همین روسیه عزیز به ما نمیداد !!! حالا این احمقها فکر کردن ایران هنوز همون ایرانه 30- 40 سال پیشه !!
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    13 3
    واقعا دست مریزاد خدا قوت کیف کردم کاش بعضیها چشمهای کورشون رو باز کنند 💪✌️💪✌️💪✌️🇮🇷✌️🇮🇷✌️🇮🇷✌️🇮🇷✌️
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    12 3
    دم حزب الله گرم /اسرائیل انشالله نابود میشه
  • محمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    18 3
    آفرین به مهندسان تربیت شده در دانشگاه‌های مطرح ایران و احسنت به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح. مرحبا به فرزندان خواجه نصیرالدین طوسی
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    11 1
    ممنون
  • CA ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    10 1
    و تازه اینها نخودچی‌های قدرت موشکی ایران است. ایران نرفت سراغ سلاح هسته‌ای چون بهترش رو داره.
  • هاتف IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    13 2
    یک مردک می‌گفت تخصص ما فقط در تولید آبگوشت بزباش هست. ریشه تون خشک بشه غربگداهای مفلوک
  • رضا IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    1 15
    به همین چیزها دل مون خوشه دیگه
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      10 1
      نه مثل تو دلمون به لباس مسی و رونالدو و ه...زگی و سلیطه گی خوش باشه خوبه! امثال تو درک و فهمی از غیرت و قدرت و توانایی و توانستن نداری
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    9 0
    با سلام " العلم سلطان " " انا مدینه العلم و علی بابها " " و عنده علم من الکتاب " " واعدو لهم ما استطعتم من قوه " . محوریت جنگ خیر و شر علم است. علم دامنه وسیعی را شامل می شود. تکنولوژی در دامنه علم قرار دارد و در این دامنه فن آوری های نظامی مهمترین باب از ابوا ب علمی است که نتیجه جنگ خیر و شر را تعیین می کند. صبر استراتژیک ج اا در مقابله با نظام سلطه در بستر علم و فن آوری ایجاد معادله ای است که با تولید فن آورانه تجهیزات نظامی قدرت هیولایی نطام سلطه را تحت احاطه درآورده شود. یکی از شواهد تاریخ قدرت موشکی ج اا است. در اوج جنگ پدر علمی موشکی ایران سردار شهید طهرانی مقدم با عزم و همت مثال زدنی گام به گام پازل قدرت موشکی را کشف، تسخیر، عملیاتی و بومی کرد. این راهبرد نقشه راه نیروهای مسلح ج اا گردید و هم اکنون با الماس خیبر و صاعقه و هزاران دستاورد فن آورانه ماشین نظامی هیولایی دشمن را مهار کردند. البته این دست نیرومند با توکل بخدا تغییر معنی پیدا می کند و می شود " وما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی " . درود بر روح پرفتوح امام خمینی ره که ملت زنده ایران را برای نصرت امام زمان ع بسیج کرد.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    1 12
    کاش یه پراید میساختن که ادم نکشه
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      9 1
      پراید آدم نمیکشه. راننده‌اش به کمک مسئولی که خودش انتخاب کرده میکشن. اما امور نظامی زیر دست رهبری هست که این طور میدرخشه. می‌خواستید به جای خاتمی و روحانی به پیروان رهبری رأی بدید.
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      7 1
      کاش اونقدر شعور داشتی که با پراید ۱۸۰ تا نری و کشته نشی
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      1 5
      تو المان با ۴۰۰ میرونن ، خون از دماغ کسی درنمیاد .
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      1 3
      تو این دوره مدرن با ماشینهای مدرن ، با ۱۸۰ انگار سوار الاغی . ۰خخخخخحخخ
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      1 3
      مهندس نطامی مگه از کره ما میاد ؟ مهندس مهندسه اونم از ایران ، چه تو قسمت نطامی باشه چه عیر نطامی .
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      1 4
      پراید لامصب صفر کیلومتر هم بری تمومه کارت ، با پراید از کنار خیابون هم ایستاده باشی یه پیکان بکوبه بهت ، راهی قبرسون میشه ادم . من داشتم تو جاده معمولی یک تکه سنگ شاید ۱۰ سانت قطر رفت زیر چرخش ،ریگ پیچید و رینگ رو عوض کردم .
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      2 1
      فقط چرت و پرت
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      2 1
      ساکت بابا
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      2 1
      ۱۰:۴۹ مهندس مهندس نیست. مهندس متخصص متعهد داریم مهندس کم‌تخصص غیرمتعهد داریم. ضمنا مدیریت که مدیریت نیست. مدیریت صنایع نظامی با رهبری هست و نتیجه‌اش این درخششه. مدیریت صنایع غیرنظامی تا الان با مدیران غرب‌چرا بوده و این شده نتیجه‌اش. چه طور متوجه نمیشی؟!!
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    4 0
    احسنت
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    4 0
    عالی
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 0
    بسیار جذاب است
  • US ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 0
    الحق که راست گفتن : توانا بود هرکه دانا بود. ______ قدرتمند باشد هرکس که دانش داشته باشد.
  • US ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    3 0
    قدرتمند باشد هرکس که دانش داشته باشد.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      1 5
      از دانشهای روز که تکنولوزی رو شامل میشه و اونم‌حمل و نقل مهمترینشه، دانش چی داریم مثلا ؟
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      0 1
      ۱۰:۵۴ در حماقت استادی! از دانش‌های روز تکنولوژی رو شامل میشه چیه؟! دانش با فناوری (تکنولوژی) فرق داره. فناوری محصول دانشه.پ و قاعدتا پول می‌خواد. خدا را شکر ما دانش همه چی رو داریم. اما در فناوری به مرور عقب‌موندگی‌های دوران قاجار و پالونی رو جبران می‌کنیم. تازه حوزه حمل و نقل مهم‌ترین فناوری نیست و از طرفی ضعف ماست. برداشتی ضعف ما رو با قدرت دیگران مقایسه می‌کنی!!! چه احمقانه!
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    3 0
    عالی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    3 4
    تکنولوژی ۲۰ سال پیش اسرائیل این همه تبلیغ نداره
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      3 2
      اولا این سلاح اون سلاح نیست و به روز شده. ثانیا این هم فناوری به روز ما نیست. ثالثا هر روز که سلاح‌ها تغییر نمی‌کنن!
  • L IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 0
    کاش نمونه ی ضد رادارش هم ساخته بشه واسه مناطق مرزی و سامانه ها کوتاه برد استفاده بشه
  • استاد دانشکده پزشکی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    1 1
    آلمان و ژاپن با رشد منفی جمعیت دو کشوری که در آینده منقرض نسلی خواهند شد .
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 0
    این موشک که اینقدر دقیق پشت موانع را میزند بهتراست حزب الله توپ های هویتزر ۱۵۵میلی متری رژیم صهیونیستی را بزند که تو پهای گرانبها وخطرناک هستند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    1 4
    سرعت حرکت اهسته و جهت گیری فیلم دوربین موشک مشخصه یه پهپادهستش و حتی جزئیات محل هدف گیری با تصویر سر موشک ادعای و موشکی که از راه دور به تصویر کشیده میشه یکی نیست ..
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      3 1
      نفتالین باز تو پیدات شد محو شدنی؟!
  • احمدی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    2 0
    باعث افتخار مایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس