درگیری میان اعضای قبیله شعیطات و داعشی‌ها زمانی رخ داد که داعش سه تن از اعضای این قبیله را ربود و توافقی را که میان دو طرف برقرار بود، نقض کرد. پس از آن این عشایر به عنوان تلافی به برخی مراکز داعش در این روستا حمله ور شده و تعدادی از عناصر داعش را به هلاکت رساندند.

تحولات میدانی سوریه
گروه بین‌الملل مشرق - امروز هم با تحولات سوریه در قالب درگیری داعش با عشایر در دیرالزور، شدیدترین درگیریهای روز در حلب، هلاکت یکی از فرماندهان ارشد داعش، تحولات جبهه حاشیه شهر دمشق، شکست مفتضحانه عملیات محاصره فرودگاه دمشق، شکست عملیات شکستن محاصره ملیحه و مذاکرات برای حل بحران اردوگاه یرموک دمشق با ما همراه باشید.

درگیری داعش با عشایر در دیرالزور


در ادامه درگیریها میان گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و عشایر منطقه "شعیطات" رسانه های وابسته به گروه تروریستی  داعش اعلام کردند که موفق به تصرف تمامی روستاهای منطقه شعیطات (سویدان جزیره- سویدان شامیه - جرذی شرقی- ابوحردوب – ابوحمام - غرانیج و کشکیه)  شدند. حملات به شیوه مرسوم تروریستهای داعش، با حمله سه کامیون بمبگذاری شده به مواضع عشیره شعیطات آغاز گردید  و همچنان میان دوطرف ادامه دارد. در صورت صحت ادعای داعش مبنی برتصرف شعیطات، عملا گروه داعش بر بخش اعظمی از چاههای نفت دیرالزور مسلط شده است.
 
تحولات میدانی سوریه

در این میان ارتش سوریه روز گذشته با پخش اعلامیه هایی از طریق هواپیماهای جنگی با اشاره به تاریخ پرافتخار مردم منطقه دیرالزور در مبارزه با ظلم و ستم، از قیام عشایر شعیطات علیه تروریستهای داعش حمایت کرد.

تحولات میدانی سوریه

درگیری ها میان دوطرف موجب خسارات بسیار زیادی به ابنیه این روستاها نیز شده است و مردم بسیاری نیز برای دور ماندن از اثرات درگیریها منازلشان را ترک کرده و به مناطق امن تر پناه بردند.

داعش و عشایر شعیطات تا کنون هیچ اشاره ای به آمار تلفاتشان نکرده اند اما منابع رسانه ای نزدیک به معارضان سوریه مانند دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت که در لندن مستقر می باشد از آمار کشته ها و مجروحان صدها نفری تروریستهای داعش صحبت به میان آورده است.

درگیری میان اعضای این قبیله سنی و داعشی‌ها زمانی رخ داد که داعش سه تن از اعضای قبیله شعیطات را ربود و توافقی را که میان دو طرف برقرار بود، نقض کرد. پس از آن این عشایر به این اقدام اعتراض و به عنوان تلافی به برخی مراکز داعش در این روستا و اطراف آن حمله ور شده و تعدادی از عناصر داعش را به هلاکت رساندند. گروه داعش نیز در ادامه در واکنش به این وقایع، گروهی از جوانان عشایر شعیطات را ربوده و به فجیع ترین شیوه به قتل رساند.

تحولات میدانی سوریه


تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

پخش اعلامیه تشکر با هواپیمای جنگی ارتش/ دعوت از رسانه‌ها برای بازدید از فرودگاه دمشق/ انتشار تصاویر کشتار بی‌رحمانه جوانان اهل‌سنت توسط داعش
تصاویری که داعش از کشتار بیرحمانه جوانان عشیره شعیطات دیرالزور منتشر کرد و آتش جنگ بین دوطرف را شعله ورترکرد

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت سوریه) در ادامه این گزارش تاکید کرد، شیوخ این قبیله که همگی از اهل سنت هستند  به فرماندهان گروه تروریستی داعش قول داده بودند که مخالفتی با فعالیتهای این گروه‌ تروریستی در مناطقش نداشته باشند و در مقابل، شبه‌نظامیان داعش هم تعهد کردند که به اعضای این قبیله تعرضی نداشته باشند و به آن‌ها حمله نکنند. اما با عهد شکنی و توحشی که تروریستهای داعش در مواجهه با عناصر عشایر به خرج دادند اکنون بسیار بعید است که دوطرف از این پس حاضر به تحمل یکدیگر در مناطق مورد مناقشه که جدا از اهمیت سوق الجیشی نظامی دارای اهمیت فراوان اقتصادی نیز هست باشند.

از نتایج دیگر درگیریهای امروز میان داعش با عشایر شعیطات می توان به هلاکت" ابو المغیره کویتی" یکی از معروف ترین فرماندهان داعش که به توحش منحصر به فرد در برخورد با اسرا و مخالفان داعش در میان عناصر این گروه تروریستی مشهور بود، اشاره کرد.

 کارشناسان نظامی  معتقدند یکی از اهداف داعش از عملیاتهای نظامی چند وقت اخیر به خصوص در مناطقی مانند دیرالزور و رقه تلاش رهبران این گروه برای حکومت انحصاری بر این مناطق از سوریه و در اختیار گرفتن چاههای نفت آنها می باشد. چه اینکه هزینه های عملیاتهای وسیع و برق آسای این گروه در سوریه و عراق که هر روز گستره جغرافیایی بیشتری به خود می گیرد نیاز به منابع مالی جدیدی دارد. البته ناگفته اثبات شده است که بخش عظیمی از بودجه نظامی گروه داعش ازکشور عربستان سعودی، قطر، ترکیه، کویت تامین می گردد.


تحولات جبهه حلب: شدیدترین درگیریها

درگیری ها در محورهای مختلف شمالی و شرقی شهر حلب میان نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه و رزمندگان حزب الله با تروریستهای تکفیری  با شدت ادامه دارد.

در همین راستا از محور شرقی شهر حلب و به طور مشخص فرودگاه "کویرس" خبر می رسد که درگیریها در اطراف این فرودگاه مهم و استراتژیک از صبح امروز شدت بیشتری گرفت و طی آن عناصر گروه تروریستی داعش از چند محور با بهره گیری از تسلیحات سنگین به سوی این فرودگاه حمله ور شدند که با مقاومت یگانهای مدافع مواجه شدند و با بیست کشته که اکثریتشان از تروریستهای غیر سوری عضو داعش بوده اند، به عقب رانده شده اند. 

پخش اعلامیه تشکر با هواپیمای جنگی ارتش/ دعوت از رسانه‌ها برای بازدید از فرودگاه دمشق/ انتشار تصاویر کشتار بی‌رحمانه جوانان اهل‌سنت توسط داعش

در منطقه صلاح الدین شهر حلب امروز ارتش سوریه موفق به کشف یک تونل به طول یکصد متر و عمق بیش از 6 متری زمین شد که بلافاصله این تونل توسط ارتش سوریه با مقادیر قابل توجهی مواد منفجره بمب گذاری و منهدم گردید. همه تروریستهایی که برای ادامه کندن تونل وارد آن شده بودند در داخل آن به هلاکت رسیدند. حفر تونل با هدف اتصال مناطق به یکدیگر، نقل و انتقال نیرو و تسلیحات، استراحت عناصر گروههای تروریستی، تعبیه انبار مهمات و بیمارستان میدانی و یا بمبگذاری زیر مراکز ارتش و دفاع وطنی سوریه و انهدام کامل آنها در مناطق مختلف تحت سیطره تروریستهای تکفیری مورد استفاده قرار می گیرد. در آخرین نمونه حفر تونل زیر هتل "کارلتون" واقع در بخش تاریخی قلعه حلب در بافت قدیمی شهر حلب و بمب گذاری و انهدام آن موجب شهادت دهها نفر از عناصر ارتش و دفاع وطنی سوریه شده است.
پخش اعلامیه تشکر با هواپیمای جنگی ارتش/ دعوت از رسانه‌ها برای بازدید از فرودگاه دمشق/ انتشار تصاویر کشتار بی‌رحمانه جوانان اهل‌سنت توسط داعش
 دوتصویر از هتل کارلتون واقع در بخش تاریخی شهر حلب که توسط تروریستهای تکفیری به شیوه تونلهای بمبگذاری شده مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.در این حادثه دهها نفر از نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه به شهادت رسیدند

درگیریها میان ارتش سوریه و تروریستهای تکفیری در منطقه خان طومان و شیخ سعید که از چند روز پیش شدت گرفته بود همچنان بدون هرگونه پیشروی از سوی طرفین ادامه دارد.

همزمان با درگیری گروههای مختلف تروریستی فعال در شهر حلب با ارتش سوریه این گروهها با یکدیگر نیز به جنگ و ستیز مشغول هستند. در همین راستا در شهر اعزاز واقع در حاشیه شمالی شهر حلب دوگروه تروریستی جبهه اسلامی و داعش بایکدیگر درگیر شدند که این درگیریها تعدادی کشته و مجروح از دوطرف برجای گذاشت.

هلاکت یکی از فرماندهان ارشد داعش

روز گذشته "ابوحمزه انصاری" جانشین فرمانده کل داعش در شهر حلب در طی درگیری با نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی شهر باب واقع در شمال حلب به هلاکت رسید. ابوحمزه انصاری از اهالی شهر ادلب سوریه بوده است.
 
پخش اعلامیه تشکر با هواپیمای جنگی ارتش/ دعوت از رسانه‌ها برای بازدید از فرودگاه دمشق/ انتشار تصاویر کشتار بی‌رحمانه جوانان اهل‌سنت توسط داعش

تحولات جبهه حاشیه شهر دمشق

 تیپ 68  ارتش سوریه که در اطراف خان الشیخ در غوطه غربی واقع در ریف دمشق جنوبی مستقر هستند، از صبح دیروز (یکشنبه 19 مرداد) هجوم سنگینی را برای پاکسازی روستای بیت تیما در مجاورت تیپ 68 آغاز کردند. هدف از اجرای این عملیات گسترش خطوط دفاعی در اطراف مقر این تیپ نظامی عنوان شده است. از مهمترین مقرهای تروریستهای جبهه النصره در این منطقه می توان به بیت جن و مزارع بیت تیما اشاره کرد که تروریستهای تکفیری مستقر در منطقه بیت تیما هم از همین بیت جن تغذیه میشوند و ارتش سوریه قصد دارد پس از تصرف بیت تیما به سمت مزارع بیت جن پیشروی داشته باشد. تا لحظه مخابره این گزارش درگیری ها میان طرفین همچنان ادامه دارد.

پخش اعلامیه تشکر با هواپیمای جنگی ارتش/ دعوت از رسانه‌ها برای بازدید از فرودگاه دمشق/ انتشار تصاویر کشتار بی‌رحمانه جوانان اهل‌سنت توسط داعش
 موقعیت منطقه خان الشیخ واقع در غوطه غربی حاشیه شهر دمشق رنگهای سبز مناطق تحت کنترل تروریستهای مسلح میباشد که در محاصره ارتش سوریه قرار دارد


شکست مفتضحانه عملیات محاصره فرودگاه دمشق

تروریستهای تکفیری از گروه ارتش اسلام از دو روز پیش با اعلام آغاز عملیات محاصره فرودگاه دمشق هجومی را به منطقه غزلانیه و حتیته الترکمان در نزدیکی جاده دمشق به سمت فرودگاه بین الملی دمشق آغاز کرده اند. اما منابع میدانی در ارتش سوریه در واکنش به این ادعای رسانه ای تروریستهای تکفیری ضمن دعوت از رسانه ها و نمایش مناطق اطراف فرودگاه دمشق و فعالیتهای عادی شامل نشست و برخاست هواپیماهای ایرلاینهای مختلف داخلی و خارجی، اعلام کرد که درگیریهای محدود و پراکنده ای میان نیروهای ارتش و تروریستهای تکفیری در همان منطقه غزلانیه به وقوع پیوست و ارتش سوریه موفق به عقب راندن تروریستها از این دو منطقه به دیر العصافیر در عمق غوطه شرقیه گردیده است.
 
پخش اعلامیه تشکر با هواپیمای جنگی ارتش/ دعوت از رسانه‌ها برای بازدید از فرودگاه دمشق/ انتشار تصاویر کشتار بی‌رحمانه جوانان اهل‌سنت توسط داعش

شکست عملیات شکستن محاصره ملیحه

منطقه استراتژیک "ملیحه" معروف به دروازه غوطه شرقیه دمشق از ماههای گذشته تحت محاصره کامل نیروهای ارتش سوریه و حزب الله و مجاهدین شیعه قرار دارد. چند روز پیش تروریستهای مستقر در این منطقه خصوصا گروه ارتش اسلامی اعلام کردند که قصد شکستن محاصره دارند در همین راستا بنا بود همزمان با درگیر شدن عناصر این گروه تروریستی با نیروهای ارتش سوریه، گروهی دیگر از تروریستهای تکفیری از  باغهای اطراف منطقه دوما به محض بازشدن منفذی برای نفوذ، به ملیحه ورود کرده و تا عمق این منطقه پیشروی سریعی داشته باشند اما با واکنش شدید ارتش و حزب الله و بمباران شدید مواضع نیروهای امدادی تروریستها ضمن وارد شدن تلفات بسیار سنگین مجبور به عقب نشینی به شهر دوما گردیدند.


مذاکرات برای حل بحران اردوگاه یرموک دمشق

منابع رسانه ای نزدیک به ارتش سوریه اعلام کردند که مذاکرات برای حل بحران اردوگاه آوارگان فلسطینی "یرموک" واقع در اطراف شهر دمشق به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. بحران در این اردوگاه فلسطینی نشین به دلیل خیانت بخشی از نیروهای جنبش حماس و همپیمانی آنها با گروه تروریستی القاعده و ورود عناصر آن به داخل اردوگاه و نقش آنها در حملات گاه و بیگاه به مناطق امن شهر دمشق شامل حملات خمپاره ای، ترور افسران ارشد ارتش سوریه، طرح ریزی عملیات حمله سراسری به شهر دمشق  آغاز شد. پس از تعیین مهلت ارتش برای خروج تروریستها و عدم توجه به آن، نیروهای ارتش سوریه اقدام به محاصره کامل و چند لایه این اردوگاه، منع ورود و خروج ساکنین آن، و هرگونه مواد غذایی و دارویی  به داخل آن کردند.

در ابتدای حصار، تروریستها و مردم داخل اردوگاه از خود مقاومت نشان دادند و با برپایی تجمعاتی اقدام به فحاشی به نظام و ارتش سوریه کرده، خواستار سرنگونی نظام سوریه و قول حملات بیشتر علیه ارتش و مردم دمشق را می دادند. با ادامه  تشدید محاصره، فشار گرسنگی و فقدان امکانات پزشکی و بمباران روزانه مراکز استقرار تروریستهای تکفیری داخل اردوگاه، اعتراضات مردمی علیه نظام سوریه به اعتراضات و تظاهرات علیه عملکرد گروههای مسلح و هم پیمانانشان در گروه حماس تغییر جهت داد! تا جاییکه در دو مرحله منجر به مذاکرات میان ارتش و تروریستهای تکفیری داخل اردوگاه برای حل بحران شد.

پخش اعلامیه تشکر با هواپیمای جنگی ارتش/ دعوت از رسانه‌ها برای بازدید از فرودگاه دمشق/ انتشار تصاویر کشتار بی‌رحمانه جوانان اهل‌سنت توسط داعش
نقشه موقعیت اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در شهر دمشق

خواست ارتش سوریه در یک موضوع خلاصه می شد و آن "خروج تروریستهای تکفیری از اردوگاه، خلع سلاح عناصر مسلح داخل این اردوگاه و اداره امور آن توسط کمیته های برقراری نظم فلسطینی" بود که با آن موافقت شد. اما به محض وارد شدن اولین محموله کمکهای انسان دوستانه، تروریستها مفاد قرارداد را ملغی اعلام و با نیروهای فلسطینی برقراری نظم در اردوگاه (ازگروههای فتح، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و ...) وارد درگیری نظامی شدند. در نهایت با ادامه محاصره تاکنون این گروهها وادار به ادامه مذاکرات و پذیرش شرط خروج از اردوگاه شده اند و حسب اخبار منتشر شده در رسانه های سوری بزودی شاهد بازگشت اوضاع به شرایط عادی در این اردوگاه فلسطینی نشین خواهیم بود.
 



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهرنگ ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    عشایرشعیطات مبارزه ی شجاعانه ی شماعلیه جانوران داعشی تحسین برانگیزه
  • ali ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    تا ما اينا را گوش بر نكنيم فك نكنم تقي به توقي بخوره باس خودمون وارد بشيم و اين داش ماشا رو ماله كنيم و اينطوريا...!!
  • محمد ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    لعنه الله علی القوم الظالمین
  • بهرنگ ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    این بلائیه که سره تمامه متحدایه داعش میادکارشون که بامتحدایه اسدوگروه های مخالفشون تموم شه میفتن به جونه متحدایه داعش
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    داعش در بین اردوگاه‌های فلسطینی، چه در سوریه و چه در لبنان به شدت نیرو جذب می‌کند. متأسفانه بعضی‌ فلسطینی‌ها هم به سوریه که در این مدت کمکشان میکرد خیانت میکنند هم به حزب‌الله.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با اين سرعت اينترنت لطف كنيد عكس منتشر نكنيد كه ديدنشان بييننده را دق مرگي مي كند.
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    نمی فهمم خدا تا کی می خواد صبر کنه!!!
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با اين سرعت اينترنت لطف كنيد عكس منتشر نكنيد كه ديدنشان بييننده را دق مرگي مي كند.
  • مجید ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    دلیل طولانی شدن جنگ ضعف ارتش سوریه است اگر کتاب خاطرات کلینتون را بخوانید می فهمید که داعش قرار بود در مصر اعلام موجودیت کند اما به دلیل قدرت فوق العاده ارتش مصر داعش در سوریه اعلام موجودیت کرد.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خاک بر سر حماس خائن
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با سلام به نظر می‌رسد گزارشات مشرق در خصوص وضعیت مبارزات در سوریه واقع بینانه می‌باشد با تشکر لطفا در خصوص عراق نیز گزارش تهیه و با نقشه مناطق در اختیار ارتش عراق و تروریست‌ها آن را کامل نمایید.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    شما تکفیریها کدام خدا را می پرستید !! خدا شما کیست؟ خدای شما حتما خدای من نیست ، خدائی که نماینده هایی ساختگی با چفیه قرمز ندارد! خدای من الله است...خدای واحدی که خون انسان را محترم میداند و ظلم را نمی پسندد حتی به مُجرمان.
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اینا همه رو کشتن -کسی نیست به داد اینا برسه کی این جنگ تموم میشه یا صاحب زمان ادرکنی
  • علی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بله گزاش های مشرق بهتر - تحلیل علمی تر هست. ضمنا قابل توجه کاسه های داغتر از آش در مورد فلسطین و حماس . ببینید این حماس است که با غرب و صهیونیست ها در سوریه معامله کرد و ایران را تحت فشار قرار داد.
  • کیا ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مشرق دمت گرم با این گزارشات روشنمون کردی.،فقط یه سوال رهبرای حماس در غزه از اقدام حماس تو سوریه(اردوگاه یرموک)حمایت کردن!؟
  • پریسا ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مشرق تا کی میخوای این عکسای وحشت ناکو بذاری نا دانسته داری اب تو اسیاب دشمن میریزی این عکسا ادمو قسی القب میکنه و ادم قسی القلبم دور ترین فرد به خداست بس کن دیگه.....
  • محمد ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مشرق گزارش خوبی بود واقعا تنها سایتی هستید اخبارسوریه دقیق بیان می کنیدواقعا جای تشکر دارد
  • مرتضی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    باتشکر از مشرق- خاک تو سر این فلسطینی ها - اگر یکمی عقل توی سر اینا می بود می فهمیدن که باید با اسرائیل بجنگن نه با سوریه - واقعا آدم اینقدر نمک نشناس - حالا فهمیدم چرا سپاه قدس موشک درست و حسابی به اینا نمی ده - چون واقعا از هوش سیاسی بی بهره هستن !!!
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    عملیات داعش با آیات و احادیث قابل توجیه است مشکل این است هر کسی می تواند به روایات استناد کند و این کارها را انجام دهد تنها راه صحیح استناد به اعلامیه جهانی حقوق بشر است که می تواند جلو این قساوتها را بگیرد. مشرق جون به گروه خونیت نمی خورد؟ سانسور نکن.
  • یاسر ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    عجیبه دیگه از کشته شدن مردم غزه ناراحت نمیشم،شاید همین عدم ناراحت شدنم نقشه اسرائیل باشه ولی به هر حال دیگه ناراحت نمیشم.بیزحمت به صدا و سیما هم بگین که دیگه زور الکی نزنه تا حماس رو مظلوم جلوه بده با تشکر.
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    جزء دقیق ترین و واقع بینانه ترین گزارش هایی بود که از سوریه دیدم ، چنین گزارش هایی در مورد وضعیت عراق نیز بسیار لازم است با تشکر فراوان
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    رقه و ديرالزور از دست رفته است ارتش سوريه بايد تمام توانش را براي غوطه ها و مهمتر از همه جبهه حلب بگذارد
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ببخشید اشتباهی مثبت زدم... واقعا برات متاسفم که از کشته شدن مردم بی گناه ناراحت نمیشی
  • دکتر ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با کدوم آیات و روایات؟! همون هایی که عربستان تولید کرده؟!
  • دکتر ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    که چی حالا حماس یه اشتباه بزرگی کرده نمیشه که کل فلسطینی ها رو محکوم کرد امیدوارم عقلشون اومده باشه سرجاش
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم. داداش من!! حقوق بشر کیلو چنده این داعشی ها رو که به اصطلاح همین مجریان حقوق بشر ساختند و دارند تقویت می کنند.من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الظالمون
  • وحید ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    این بی شرفهای قاتل که مسلمونهای سنی و شیعه رو میکشن بوی یهود و صهیونیست رو میدن، همه مسلمین باید با هم متحد بشن و ریشه و علامات یهود و تخم حرامش یعنی داعش و وهابیت را بکنن
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    حقشونه که تو فلسطین امنیت ندارن!!!!!!!!!!!!!!!
  • عباس ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    این قبیله هایی که با داعش مبارزه میکنند باید ارتش کمکشن بکنه تا به ارتش امیدوار بشن نه اینکه بزاره اینجور سرشون رو ببرن
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    داعش صهیونیستی اعدام باید گردد.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مصالحه قبلی رو هم بیخیال بشیم!
  • یاسر ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مشرق رسیدگی کن این یاسر کیه . این اسم منه!
  • mohamad ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    چرند نگو صریح سخن پیامبر است که فقط با کسانی با شما جنگیدند بجنگید و وقتی پیروز شدید با اونها به نرمی برخورد کنید
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    همون بهتر که نمی‌فهمی
  • ناشناس ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ناشناس نه؛ نفهم
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    بصیرت واگاهی/خداوند سرنوشت قومی را عوض نمی کنند مگر اینکه خودشان بخواهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس