برزیل کشوری فوتبال‌خیز است و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود جام جهانی 2014 به زیباترین و برترین جام جهانی تاریخ تبدیل شود.

زیباترین و برترین جام جهانی +فیلمویژه نامه جام جهانی مشرق - بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93 که به وقت تهران ساعت 30 دقیقه بامداد 23 خرداد خواهد بود) در 12 شهر برزیل آغاز خواهد شد.

روز 25 خرداد 1390 (15 ژوئن 2011) سوت آغاز ماراتن رسیدن به مرحله نهایی بیستمین دوره جام جهانی که سال 2014 در برزیل انجام می گیرد در سراسر جهان با بازی تیمهای مونتسرات و بلیز در منطقه اقیانوسیه به صدا درآمد و 30 آبان 1392 (20 نوامبر 2013) با بازی تیم های اروگوئه و اردن این ماراتن 2 سال و نیمه به پایان رسید و 32 تیم نهایی حاضر در جام جهانی 2014 برزیل مشخص شدند و در مراسم قرعه کشی 15 آذر 1392 در 8 گروه 4 تیمی قرار گرفتند.
اسامی 32 تیم حاضر در جام جهانی به صورت زیر است:

میزبان: برزیل

آسیا: ژاپن، استرالیا، ایران و کره‌جنوبی

اروپا: هلند، ایتالیا، بلژیک، سوییس، آلمان، اسپانیا، روسیه، انگلستان، بوسنی و هرزگوین، پرتغال، فرانسه، یونان و کرواسی

آمریکای شمالی و حوزه دریای کاراییب (کونکاکاف): آمریکا، کاستاریکا، هندوراس و مکزیک

آمریکای جنوبی: آرژانتین، کلمبیا، شیلی، اکوادور و اروگوئه

آفریقا: نیجریه، ساحل عاج، کامرون، غنا و الجزایر

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: برزیل، کرواسی، مکزیک و کامرون
گروه B: اسپانیا، هلند، شیلی و استرالیا
گروه C: کلمبیا، یونان، ساحل عاج و ژاپن
گروه D: اروگوئه، کاستاریکا، انگلیس و ایتالیا
گروه E: سوئیس، اکوادور، فرانسه و هندوراس
گروه F: آرژانتین، ایران، نیجریه و بوسنی و هرزگووین
گروه G: آلمان، پرتغال، آمریکا و غنا
گروه H: بلژیک، روسیه، کره‌جنوبی و الجزایر

در این دوره با نگاهی به تیمهای صعودکننده از هر منطقه می بینیم جای تیم بزرگی خالی نیست و اگر بخواهیم از تیم هایی که شایستگی حضور در این مرحله داشتند اما به دلیل سهمیه بندی و شکست از تیمهای بزرگ موفق به صعود نشدند نام ببریم می توان به سوئد، دانمارک، جمهوری چک از منطقه اروپا و پاراگوئه از آمریکای جنوبی و مصر از آفریقا و عربستان و ازبکستان از آسیا اشاره کرد.

زیباترین و برترین جام جهانی +تصاویر

تیم برزیل میزبان این دوره از رقابتها، در روز 23 خردادماه سال 1393 ساعت 00:30 بامداد دیدار افتتاحیه این مسابقات را برابر کرواسی انجام می‌دهد، مسابقه‌ای که در ورزشگاه دا سائوپائولو شهر سائوپائولو برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، از مهمترین دیدارهای مرحله گروهی می‌توان به رویارویی تیم‌های اسپانیا و هلند در گروه B این مسابقات اشاره کرد، دیداری که فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی (دوره گذشته جام جهانی) بود و اسپانیا با برتری مقابل هلند به عنوان قهرمانی جهان دست یافت. این بازی نخستین دیدار دو تیم در جام جهانی برزیل است که روز 23 خردادماه برگزار می‌شود.

تیم‌های آلمان و آمریکا هم روز پنجم تیرماه سال 93 با همدیگر روبرو می‌شود، مسابقه‌ای که یورگن کلینزمن سرمربی پشین تیم ملی آلمان در جام جهانی برابر تیم ملی کشورش قرار می‌گیرد، آنهم در شرایطی که دستیار پیشینش یعنی یوآخیم لو هدایت تیم ملی آلمان را برعهده دارد.

12 ورزشگاه محل برگزاری مسابقات جام جهانی 2014 (تصاویر 12 ورزشگاه جام جهانی)

ورزشگاه پرنامبوچو در شهر رسیفه، 46 هزارنفر

ورزشگاه فونته نوا در شهر سالوادور، 56 هزارنفر

ورزشگاه ناسیونال در شهر برازیلیا، 70 هزارنفر

ورزشگاه کورینتیانس در شهر سائوپائولو، 68 هزار نفر

ورزشگاه ماراکانا در شهرریو‌دوژانیرو، 80 هزار نفر

ورزشگاه داس دوناس در شهر ناتال، 42 هزارنفر

ورزشگاه پانتانال در شهر کوئیبا، 43 هزارنفر

ورزشگاه بیرا‌ریو در شهر پورتو‌آلگره، 51 هزارنفر

ورزشگاه مینه‌رائو در شهر بلوهوریزنته، 62 هزار نفر

ورزشگاه کاستلائو در شهر فورتالزا، 65 هزار نفر

ورزشگاه بائیکسادا در شهر کوریتیبا، 43 هزارنفر

ورزشگاه آمازونیا در شهر مانوآس، 42 هزارنفر


آشنایی مختصر با 3 تیم همگروه ایران

*آرژانتین

سرمربی: آلخاندرو سابه‌یا

ستاره: لیونل مسی

رنکینگ در فیفا: 3

حضور در جام جهانی: 15 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (2 بار)

نحوه صعود: آرژانتین پس از برزیل میزبان توانست در دور انتخابی جام جهانی خیلی راحت جواز صعود به جام جهانی را به دست بیاورد. گل‌های لیونل مسی باعث شد آنها خیلی راحت یازدهمین حضورشان در جام جهانی را تجربه کنند. مسی در جام جهانی 2010 آفریقای‌جنوبی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. آیا بهترین بازیکن فوتبال جهان می‌تواند به 28 سال ناکامی آرژانتین در رسیدن به قهرمانی در جام جهانی پایان دهد؟ جواب این سوال را تابستان آینده در برزیل خواهیم یافت.

*بوسنی و هرزگوین

سرمربی: سافت سوسیچ

ستاره: ادین ژکو

رنکینگ در فیفا: 16

حضور در جام جهانی: بدون حضور

بهترین عنوان: شرکت نداشته است

نحوه صعود: بوسنی و یونان برای صعود به جام جهاین 2014 ماراتن سختی را در گروه G به پایان بردند اما در نهایت این تیم بوسنی بود که توانست با پیروزی در بازی آخر خود مسافر برزیل شود تا بوسنی اولین حضورش را در جام جهانی تجربه کند. جشن و پایکوبی زیادی در این کشور برای صعود به جام جهانی شکل گرفت. باید منتظر ماند و دید ادین ژکو و یارانش در جام جهانی 2014 چه سرنوشتی خواهند داشت.

*نیجریه

سرمربی: استفان کشی

ستاره: امانوئل امنیکه و اوبی میکل

رنکینگ در فیفا: 33

حضور در جام جهانی: 4 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: صعود به مرحله دوم

نحوه صعود: نیجریه با صعود به جمع 10 تیم مرحله پلی آف منطقه آفریقا با پیروزی 4-1 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل اتیوپی به عنوان یکی از 5 نماینده آفریقا به جام جهانی رسید.


ستارگان نامداری که در جام جهانی غایب هستند

با مشخص شدن تیم های حاضر در برزیل، بازیکنان سرشناسی که نتوانستند به این جام راه پیدا کنند نیز مشخص شدند. البته تا زمان برگزاری این تورنمنت ممکن است بازیکنان مشهور دیگری (از 32 تیم حاضر) نیز به دلایل مختلف از سفر به برزیل جا بمانند اما فعلا این ترکیب 11 نفره که در تصویر زیر مشاهده می کنید مهم ترین ترکیب غایب در جام جهانی محسوب می شود. بدون تردید زلاتان ایبراهیموویچ، پتر چک، روبرت لواندوفسکی و گرث بیل اصلی ترین ستاره های محروم از جام جهانی خواهند بود. البته می توان نفراتی مثل همشیک و آردا توران را نیز به آن اضافه کرد:



به هرحال حضور در جام جهانی فوتبال، افتخاری است که نصیب همه ستاره‌های جهان نمی‌شود، درست است که این دوره تیم سرشناسی به معنای واقعی غایب بزرگ جام محسوب نمی شود و به نوعی می توان گفت در فهرست غایبان بزرگ ادوار جام جهانی (10 تیم سرشناسی که به جام جهانی نرسیدند) جا نمی گیرد، اما از نظر فردی ستارگان بزرگی هستند که غیبت آنها در این جام حسابی به چشم خواهد آمد چرا که در تیم های باشگاهی و ملی خود بازیهای چشم نوازی را ارائه می دهند اما به خاطر عدم صعود تیم‌هایشان به جام جهانی برزیل از حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی فوتبال محروم هستند.  همه ستارگانی که به نوعی ناکامان بزرگ جام بیستم هستند را در اینجا مشاهده کنید.

فولکو نماد جام جهانی 2014 برزیل

به مناسبت جام جهانی 2014 برزیل نیز بار دیگر یک حیوان به عنوان نماد بازی‌ها برگزیده شده است، آرمادیلو که حیوانی در معرض انقراض در برزیل محسوب می‌شود. در نظرسنجی‌ای که در آن 1.7 میلیون برزیلی شرکت کردند، نام فولکو (Fuleco) با کسب 48 درصد آرا به عنوان نماد مسابقات برگزیده شد که در آن رنگ‌های زرد، سبز و آبی (رنگ‌های پرچم برزیل) برجسته است. زوزکو بیش از 31 درصد و آمیجوبی 21 درصد رای اوردند.

فولکو به عنوان یک شخصیت دوست داشتنی دیده می شود، او نمره به طور متوسط 7.3 از 10 در دادگاه تجدید نظر را بدست آورد.

"آرمادیلو" که حیوان در معرض انقراض برزیلی است به عنوان نماد یا عروسک بازیهای جام جهانی 2014 رونمایی شد. آرمادیلو یک جانور در معرض خطر انقراض است که هنگامی که تهدیدی را احساس کند به شکل یک توپ خود را جمع می کند و معمولا در شمال شرق برزیل یافت می شود. این نماد رنگهای پرچم برزیل به رنگ زرد، سبز و آبی را دربردارد و پیراهن سفیدی بر تن کرده که کلمات "برزیل 2014" بر روی آن نوشته شده است.

مروری بر نماد‌های جام جهانی فوتبال +تصاویر

توپ رسمی جام جهانی 2014 "برازوکا" نام دارد که این توپ را مانند ادوار قبل کمپانی آدیداس تهیه کرده است. از ویژگی‌های این توپ شکل سه بعدی روی آن است که به آن ویژگی جالبی بخشیده است. برازوکا در زبان برزیلی به معنای "مردم برزیل" است. این توپ تا به حال چندین بار تست شده است تا با بهترین شرایط در جام جهانی 2014 برزیل مورد استفاده قرار گیرد. 600 بازیکن برتر از سراسر جهان شامل ایکر کاسیاس، دنی آلوس ، لیونل مسی، باستین شوآین اشتایگر، زین الدین زیدان و 30 تیم در 10 کشور در سه قاره طی دو سال و نیم گذشته این توپ را مورد تست قرار داده‌اند. این توپ با طراحی‌ مختلف در چندین بازی بین‌المللی از جمله بازی دوستانه سوئد و آرژانتین مورد استفاده قرار گرفته است.

زیباترین و برترین جام جهانی +تصاویر

پوستر رسمی مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل

مسوولیت طراحی پوستر رسمی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل را که از بین سه طرح نهایی انتخاب شده، آژانسی تحت عنوان ˈکراماˈ بر عهده داشته است. رونالدو در این باره اظهار داشت: این پوستر گام مهمی برای نشان دادن برزیل و جام جهانی این کشور به جهان است و نشان می دهد که کشور ما مدرن، خلاق، پایدار، خوشحال، متحد و البته عاشق و صاحب فوتبال است.

زیباترین و برترین جام جهانی +فیلم

* جام جهانی 2014 از دریچه اعداد

(0) : انگلیس تاکنون نتوانسته است برزیل را در جام جهانی شکست دهد.

(5): برزیل 5 بار تاکنون توانسته به قهرمانی در جام جهانی برسد. اولین بار 1958 و آخرین بار در سال 2002 بوده است که این تیم توانسته به قهرمانی برسد.

(7): تعداد عجایب طبیعی در کشور برزیل شامل جنگل آمازون، آبشار، ایگواگو و ذخایر طبیعی پانتانال است.

(12): جام جهانی 12 ژوئن 2014 آغاز می‌شود و بازی فینال در روز 13 جولای 2014 برگزار خواهد شد.

(18): قیمت یک پیتزای بزرگ در شهر سائوپائولو 18 پوند است.

(20): جام جهانی برزیل بیستمین دوره جام جهانی است.

(26): تعداد ایالت‌های برزیل در کنار ایالت برازیلیا که یک ایالت فدرال است.

(53): تعداد پروژه‌های نقلیه عمومی در شهرهای برزیل که شامل 15 سیستم اتوبوس‌های جدید است.

(617) پوند گرانقیمت‌ترین بلیت جام جهانی 2014 که مربوط به بهترین قسمت ورزشگاه در بازی فینال است.

(1762) مایل بیشترین مسافت بین شهرهای مانوس و پورتو آلگره در برزیل.

(103870) تعداد گونه‌های مختلف حیوانی که در برزیل یافت می‌شود.

(605191) تعداد بلیت‌های اختصاص یافته به شرکت‌های اقتصادی.

(1000000) تعداد اعتراض کنندگان به دولت برزیل در طول جام کنفدراسیون‌ها که تابستان برگزار شد.

(203) میلیون تعداد متقاضیان تهیه بلیت در 24 ساعت مرحله نخست خرید اینترنتی بلیت جام جهانی

(16) میلیون: تعداد جمعیت مردم برزیل که در فقر مطلق زندگی می‌کنند. برزیل 199 میلیون جمعیت دارد.

(48.6) میلیون پوند رقم انتقال نیمار ستاره برزیلی‌ها از سانتوس به بارسلونا

(92) میلیون: 92 میلیون از مردم برزیل با مشکل چاقی مواجه هستند که باعث شده است در بین صندلی‌های جام جهانی 2014 صندلی‌های سایز بزرگ نیز ایجاد شود.

(2) میلیارد پوند: مقدار هزینه سرمایه‌گذاری در 12 استادیوم جام جهانی.

در پایان به فیلمی درخصوص جام جهانی 2014 که به معرفی ورزشگاه ها و بازیهایی که در آنها انجام خواهد شد اشاره کرده است نگاه کنید

دانلود

تاریخچه اولین جام جهانی (1930 - اروگوئه)
تاریخچه دومین جام جهانی (1934 - ایتالیا)
تاریخچه سومین جام جهانی (1938 - فرانسه)
تاریخچه چهارمین جام جهانی (1950 - برزیل)
تاریخچه پنجمین جام جهانی (1954 - سوییس)
تاریخچه ششمین جام جهانی (1958 - سوئد)
تاریخچه هفتمین جام جهانی (1962 - شیلی)
تاریخچه هشتمین جام جهانی (1966 - انگلیس)
تاریخچه نهمین جام جهانی (1970 - مکزیک)
تاریخچه دهمین جام جهانی (1974 - آلمان غربی)
تاریخچه یازدهمین جام جهانی (1978 - آرژانتین)
تاریخچه دوازدهمین جام جهانی (1982 - اسپانیا)

تاریخچه سیزدهمین جام جهانی (1986 - مکزیک)
تاریخچه چهاردهمین جام جهانی (1990 - ایتالیا)
تاریخچه پانزدهمین جام جهانی (1994 - آمریکا)
تاریخچه شانزدهمین جام جهانی (1998 - فرانسه)
تاریخچه هفدهمین جام جهانی (2002 - ژاپن و کره جنوبی)
تاریخچه هجدهمین جام جهانی (2006 - آلمان)
تاریخچه نوزدهمین جام جهانی (2010 - آفریقای جنوبی)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    1 0
    عالی بووووود.مررسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس