دستگاه فکسی که قاتل را فراری داد، علت 6 برابر بودن قیمت مخدر در مرزهای غربی، پیرزن تنها قربانی سرقت طلا، 12کشته در آتش‌سوزی هتل مدینه، 683 مصدوم در حوادث ویژه هفته گذشته و... بخشی از مهمترین حوادث روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین حوادث امروز به شرح زیر است:



نحوه انهدام باند مخوف "اسپایدر"

پلیس مبارزه با مواد مخدر خرداد ماه سال جاری یک تبعه آفریقایی را همراه با 800 گرم کوکائین دستگیر کرد.

تیم ویژه بازجویی دو ساعت بعد برای پیگیری موضوع به فرودگاه اعزام شدند. پس از گذشت چند ساعت رابط شبکه به نام جواد در یکی از مناطق مرکزی پایتخت شناسایی و دستگیر شد که در ادامه مرتضی از عناصر اصلی باند نیز به همراه 800 گرم کوکائین دستگیر شد.

از نحوه انهدام باند مخوف

یک تیم در پلیس مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد که پس از 5 ماه کار مدام اطلاعاتی موفق شدند توزیع کنندگان میانی را در سطح کشور شناسایی و تعدادی از آنها را به همراه 630 گرم کوکائین دستگیر کنند.

از نحوه انهدام باند مخوف

عوامل اصلی شبکه و وارد کنندگان کوکائین از آمریکای جنوبی شناسایی و پس از 3 ماه رصد فعالیتهایشان در خارج از کشور سرانجام در دی ماه سال جاری هنگام ورود به کشور به همراه 17 کیلوگرم کوکائین در عملیات ضربتی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. از این شبکه چندین میلیارد تومان وجه نقد کشف و ضبط شده است.



دستگاه فکسی که قاتل را فراری داد

یک زندانی فرانسوی که به ضرب و جرح و قتل یک آهنگساز در جریان جشن های سال نو میلادی در سال 2011 متهم است؛ در اثر یک اشتباه از زندانی در حومه پاریس آزاد شد.

این اشتباه به دلیل کم رنگ بودن جوهر دستگاه فکس رخ داد، زیرا مدارک و اسنادی که درباره متهم مذکور برای قاضی فکس شده بود، ناقص و غلط به دست او رسیده بود.

وزیر دادگستری فرانسه از دستگاه قضایی خواست علت بروز حادثه را بیابند، زیرا پیامدهای آن بسیار خطرناک است.



هشدار نسبت به افزایش آمار آزار و اذیت زنان

در روزگاری نه چندان دور دستگاه قضایی با رسیدگی فوری به پرونده‌های تجاوز و آزارو اذیت زنان و استمداد از رسانه ها برای پوشش خبری گسترده آن، موجبات ترس قانون‌شکنان را فراهم می‌کرد و آمار وقوع اینگونه جرم‌ها به شدت در جامعه کاهش می‌یافت.

حوادث

حوادث

اما این سه مورد، تنها اتفاقاتی است که منجر به دستگیری افراد شیطان صفت شده و یا اینکه اجازه رسانه‌ای شدن یافته است. نگرانی این روزهای جامعه در مورد افزایش جرم‌هایی با محوریت آزار و اذیت زنان و دختران است.

حوادث



واژگون شدن خودرو در شهرک غرب

خودرو سواری پژو به هنگام حرکت در مسیر شرق به غرب خیابان دادمان به علت نا معلومی پس از تصادف با خودروی پرادو به حالت نیمه واژگون درآمد.
{$sepehr_album_9479}




علت 6 برابر بودن قیمت مخدر در مرزهای غربی

سردار احمدی مقدم با اشاره به برخورد جدی ایران با مواد مخدر خاطرنشان کرد: صعوبت و سختی انتقال مواد مخدر از ایران به حدی است که قیمت مواد مخدر در مرزهای غربی 5 تا 6 برابر مرزهای شرقی ماست.

فرمانده ناجا در پایان 3 عنصر درمان، زندان و مرز را موثرترین عناصری دانست که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی را در بحث مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.




امحای 40میلیارد ریال لوازم آرایشی

در مراسمي که با حضور استاندار تهران " مهندس هاشمي"، فرماندار شهريار " هادي زاده، دادستان شهرستان شهريار " طاووسي " ونماينده شبکه بهداشت ودرمان استان تهران برگزار شد،"سردار ناصر اصلاني" در مصاحبه با خبرنگاران از امحاي محصولات آرايشي بهداشتي غير مجازو تاريخ گذشته به ارزش40 ميليارد ريال در شهريار خبر داد.



سلاخی وحشیانه به سفارش زنان

سلاخی وحشیانه به سفارش زنان
{$sepehr_album_9482}




جایی برای استراحت کارتن خواب‌ها

احمد حکیمی پور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران درباره احتمال مرگ و میر کارتن خوابها می گوید: بخشی از این کارتن خوابها بیمار و رانده شده اند و با مشکل اعتیاد دست به گریبان هستند اما آواره ها کسانی هستند که به هر دلیل به تهران آمده و شب جای خواب پیدا نکرده اند، اینها می توانند مسافر یا دانشجویانی باشند که به دلیل تاخیر در حرکت اتوبوس مجبورند یک یا چند شب را در این گرم خانه ها بگذرانند اما  کارتن خوابهای معتاد در شبهای زمستانی ممکن است به دلیل مشکل اعتیادشان جان خود را از دست دهند نه سرمای شدید هوا.
{$sepehr_album_9483}




پیرزن تنها قربانی سرقت طلا

اوایل بهمن کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان قتل پیرزن 60 ساله ای در شهرستان نقده قرار گرفتند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به ردپای جوانی در این موضوع برخوردند و وی را دستگیر کردند. جوان در بازجویی ها به قتل پیر زن به همراه دو تن از دوستانش اعتراف کرد.

در ادامه دو نفر دیگر از جوانان نیز دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.



ریزش آوار بر سر 7 کارگر

با تماس شهروندان با سامانه125 مبنی بر بروز آوار و گرفتار شدن 7 کارگر زیر آن، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 18:18 عصر جمعه، آتش نشانان ایستگاه 63 را به همراه گروه امداد و نجات راهی محل حادثه در پاکدشت، بلوار قمی، پشت فرماندهی، کوچه مقداد 1 کرد.
{$sepehr_album_9485}




12کشته در آتش‌سوزی هتل مدینه

آتش‌سوزی مرگبار در هتلی در مدینه جان 12 زائر را گرفت و 130 زائر دیگر راهی بیمارستان کرد.

حوادث




بازداشت زورگیران نوجوان با استفاده از یک قبض

مدتی یش ماموران کلانتری هنگام گشت زنی متوجه اتوموبیلی شدند و با تعقیب این اتوموبیل دو نوجون 17 ساله آن را دستگیر کردند و از اتوموبیل یک قمه، لپ تاپ، موبایل و دوربین مدار بسته کشف کردند.

دو نوجوان ادعا داشتند اموال متعلق به خودشان است. ماموران در ادامه شماره موبایل شخص ناشناسی را از روی یک قبض یافتند و با تماس با این فرد راز این ماجرا برملا شد.

آن شخص در هنگام تماس مدعی شد روز قبل از سوی دو نفر مورد زورگیری قرار گرفته است. این فرد با حضور در کلانتری دو نوجوان را شناسایی و از آنها شکایت کرد.



683 مصدوم در حوادث ویژه هفته گذشته

رئیس مرکز حوادث و فوريتهاي پزشكي وزارت بهداشت گفت: حوادث وي‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از 683 مصدوم برجای گذاشت.

دکتر محمد تقی طالبیان افزود: در 215 حادثه ويژه رخ داده طی هفته گذشته 315 آمبولانس و بیش از630 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث اعزام شدند.



دستگیری سگ دزدها از طریق زن شیشه‌ای

چندی پیش زنی به کلانتری مراجعه و از دزدیده شدن سگش خبر داد. این زن در سطح معابر اطلاعیه مژدگانی برای دریافت سگش نصب کرد. چند روز بعد زنی شیشه ای که قصد اخاذی از شاکی را داشت بازداشت شد.

زن شیشه ای در اعترافات خود گفت که از دو سارق شیشه تهیه میکند و این دو سارق از ماشین‌ها سگ و اموال سرقت میکنند.

زن شیشه ای ادامه داد: یکی از سگ‌های سارقین را از آنها دزدیدم که به جای سگ اصلی به این زن بدهم و مژدگانی دریافت کنم که دستگیر شدم.

سارقین در ادامه از طریق این زن دستگیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس