بر اساس مصوبه هيئت وزيران که به پيشنهاد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور تصويب شده، مبلغ پنج هزار و 50 ميليارد ريال از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت در اختيار جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران قرار مي گيرد که بخشي از آن به مبحث هزينه اي و بخشي به صورت تملک دارايي هاي سرمايه اي خواهد بود.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***

برای مشاهده تصاویر روزنامه های امروز کشور اینجا را کلیک کنید


رسانه‌های آمریکایی:
برنامه هسته‌ای بهانه است غرب از ایران قدرتمند هراس دارد

کیهان نوشت: یک نشریه آمریکایی با اذعان به اینکه ایران بیشترین پتانسیل قدرت را در منطقه دارد، نوشت: برنامه هسته ای بهانه ای بیش نیست ؛ بیشترین نگرانی آمریکا و متحدان منطقه ای اش افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه و جهان است. «استفان والت» تحلیلگر مشهور مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه هاروارد در یادداشتی در نشریه آمریکایی فارین‌پالیسی توازن قدرت در خاورمیانه و خلیج فارس را مسئله اصلی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در ژنو دانسته است.
والت در این یادداشت به خوشحالی گروه‌های مذاکره کننده از این توافق هسته‌ای اشاره کرده اما افزوده است :" در بحبوحه این شادمانی‌ها موضوعی که نباید آن را فراموش کرد این است که «برنامه هسته‌‌ای ایران، در واقع موضوع اصلی نیست.»

وی می‌افزاید: «موضوع مهم‌تری که در این میان مطرح است روابط آینده ایران با جهان خارج است و اینکه آیا این توافق مسیر بازگشت مجدد ایران به اقتصاد جهانی و جامعه بین‌المللی را فراهم خواهد کرد یا خیر.» این استاد دانشگاه ادامه می‌دهد: «در واقع موضوع اصلی نزدیک شدن ایران به بمب نیست؛ موضوع اصلی توازن دراز مدت قدرت در خلیج فارس و خاورمیانه است. ایران از هر کدام از کشورهای دیگر منطقه پتانسیل قدرت بیشتری دارد: جمعیت بیشتر، طبقه متوسط نسبتاً پیشرفته و تحصیل‌کرده، برخی دانشگاه‌های خوب و منابع نفتی و گازی غنی برای افزایش رشد اقتصادی.»

راهبرد جديد بهارستان در برابر پاستور

تهيه «سند همكاري بين دولت و مجلس» اقدامي است كه مركز پژوهش‌هاي مجلس به‌دنبال آن است تا بتواند «اختلافات ناگزيري» را كه بين اين دو قوه مهم رخ مي‌دهد، كاهش دهد. مجلس‌ها مي‌گويند با استفاده از اين سند مي‌توان اولويت‌هاي كشور را شناسايي و براي رفع نياز‌هاي كشور تلاش كرد. روز گذشته كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به تهيه «سند همكاري بين دولت و مجلس» در مركز پژو‌هش‌ها تاكيد دارد كه بين دولت يازدهم و مجلس نهم درك مشتركي از اولويت‌ها و شرايط كشور وجود دارد و لازم است كه از اين فضا استفاده كرد.او تاكيد دارد كه تهيه اين سند مي‌تواند جلوي خيلي از اختلافات بين دولت و مجلس را بگيرد و اين اختلافات را به تفاهم تبديل كند.

تهران امروز نوشت: كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس روز گذشته با اشاره به رابطه مجلس و دولت يازدهم، گفت: «برخي از اختلافاتي كه بين دولت و مجلس پيش مي‌آيد اختلافات ناگزيري است، چرا كه در عرصه سياسي اين اختلافات وجود دارد و البته بخشي از اين اختلافات مربوط به نقش نظارتي مجلس است كه باز مي‌تواند بخشي از اختلاف‌نظرها را به وجود بياورد.وي بخشي از اختلافات دولت‌ها و مجالس را قابل مديريت خواند و افزود: دولت‌ها و مجالس بايد داراي يك دستور كار مشخص باشند و به‌طور كامل اولويت‌هاي اساسي كشور براي آنها قابل فهم و درك مشترك باشد كه بر اين‌ اساس پيش نياز اين موضوع اين است كه ابتدا درك مشتركي از شرايط كشور داشته باشيم و براساس اين درك مشترك از شرايط كشور بتوانيم اولويت‌ها را مشخص كنيم. امتيازي كه در اين دوره وجود دارد و متاسفانه به راحتي از كنار آن مي‌گذريم اين است كه بين دولت و مجلس يك درك تقريبا مشتركي از شرايط كشور وجود دارد و اين فرصت خوبي براي اولويت‌گذاري و برنامه‌ريزي براي آينده كشور و همكاري بين دولت و مجلس باشد، اما اين امتياز بزرگ روز‌به روز در حال كمرنگ‌تر شدن است كه دليل آن هم اين است كه يك‌سال كه از عمر دولت بگذرد اختلافاتي در اين زمينه بين دولت و مجلس پديد مي‌آيد چرا كه دولت‌ها همواره به‌دنبال اين هستند كه از عملكرد خود دفاع كنند و مجالس هم منتقد هستند و اين موضوع مي‌تواند از يك سال آينده آغاز شود لذا تهيه يك سند همكاري دولت و مجلس ضروري است.

 کمک 5 هزار ميلياردي دولت به هلال احمر

خراسان نوشت: بر اساس مصوبه هيئت وزيران که به پيشنهاد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور تصويب شده، مبلغ پنج هزار و 50 ميليارد ريال از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت در اختيار جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران قرار مي گيرد که بخشي از آن به مبحث هزينه اي و بخشي به صورت تملک دارايي هاي سرمايه اي خواهد بود.

کلیپ سفارشی 100 روزه اگر برای مردم آب نداشت

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، تهیه‌کننده فیلم تبلیغات انتخاباتی رئیس‌جمهور، عضو هیئت‌ مدیره سازمان منطقه آزاد کیش شد!
«خبر ما، دانشجویان ایران» با انتشار این خبر نوشت: «حسین- د» با تائید هیئت وزیران به عنوان عضو هیئت مدیره «سازمان منطقه آزاد کیش» شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حکم صادره آورده که آقای «حسین- د» برای مدت سه سال به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تعیین می‌شود. این تصویب‌نامه در تاریخ 19/8/1392 به تائید دکتر روحانی رسیده است.
خبرنامه دانشجویان می‌افزاید: هر چند در نگاه اول آقای «د» به عنوان یک عضو غیرموظف حقوق آنچنانی دریافت نکند اما نگاهی در قانون تجارت مشخص می‌کند این پست چقدر برای وی که اخیرا پس از ساخت کلیپ نوسفر گفته «این کلیپ به شکلی کاملا خودجوش ساخته شده است... و گروه سازنده کلیپ بی‌ آن که از اساس یا بعدا سفارش یا دستمزدی در کار باشد مایل بوده تا آن آرزوها/ تعهدات به زبان موسیقی و تصویر، ثبت و ماندگار شود»، نان و آب داشته است.
تهیه‌کننده مذکور اخیرا یک کلیپ را که کپی شده از کلیپ انتخاباتی اوباما بود، تهیه کرده که مقارن گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور منتشر شد.


حمایت پرز از توافق ژنو

نيويورك‌تايمز: رهبران کاخ سفید اعتقاد دارند تنها راه کنترل ایران «مهار برنامه هسته‌ای» و «تغییر ماهیت نظام» به طور همزمان است.

روزنامه وطن امروز نوشت:
قبل و بعد از توافق ژنو، یکی از استدلال‌هایی که برای مخدوش کردن انتقادهای داخلی نسبت به رویکردهای مذاکراتی، مورد استفاده نزدیکان و حامیان دولت قرار گرفت، یادآوری موضوع مخالفت رژیم صهیونیستی با این مذاکرات و توافق و ادعای همسویی منتقدان داخلی با رژیم صهیونیستی بوده است. متاسفانه آقای دکتر ظریف هم در نوبت‌های متعدد از این استدلال تخریبی استفاده و بارها رسانه‌های منتقد داخلی را متهم به همسویی با رژیم صهیونیستی کرد. به گزارش «وطن امروز» اگرچه این استدلال عاری از هرگونه منطق و عقلانیت سیاسی بوده اما انگاره مخالفت رژیم صهیونیستی با توافق ژنو نیز به مرور از بین رفته و واقعیت درباره موضع واقعی این رژیم در قبال رفتار غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو آشکار می‌شود.


بی‌حرمتی به زلزله‌زدگان در سفر روحاني

وطن امروز نوشت: سفر روز گذشته حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده استان بوشهر هر چند با استقبال مردم و مسؤولان مناطق آسیب‌دیده مواجه و به گرمی از رئیس‌جمهور استقبال شد اما رفتار برخی محافظان رئیس‌جمهور در برخورد با مردمی که به استقبال روحانی رفته بودند، حاشیه‌ساز شده و اعتراض نماینده دشتستان را به دنبال داشت.

 آیا نماینده احمدی‌نژاد به بهارستان می‌رود؟

به گزارش آرمان روابط عمومی، «از آنجا که ماموریت بزرگ انسان تنها با علم، اندیشه و معرفت، انجام شدنی است، پس بسط علم و معرفت و تقویت خردورزی، رسالتی انسانی و جهانی است که بر عهده همه انسان‌ها است. ساختن دنیای بهتر و جهان سعادتمند و به مقتضای آن برپایی مدیریت انسانی بر جوامع و جهان مسئولیت مشترک آحاد انسان‌هاست که باید بر اساس ارزش‌های مشترک و برادری و ایثار و احترام به حقوق و کرامت همه انسان‌ها و ملت‌ها و در یک حرکت تعاملی و هم افزا آن را به انجام رسانند.» این‌ها قسمت‌هایی است از بیانیه تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان است که میان مردم به دانشگاه احمدی‌نژاد معروف شده. دانشگاهی که 3 مجتمع اقتصادی، پزشکی و مهندسی و دو دانشکده حقوق و زبان‌های خارجی دارد. اما آیا این دانشگاه از بهمن امسال (آنطور که مسئولان آن قول داده‌اند) یا مهر سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد؟


 دو طبقه شدن بزرگراه بعثت ؛ عمر مفید بزرگراه صدر ۱۰۰ سال است

به گزارش روزنامه همشهری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه صدر - نیایش که صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکرم که بعد از 26 ماه تلاش شبانه‌روزی کارگران، همکاران در بخش‌های مختلف این پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در این مدت ساکنین این منطقه سختی‌های زیادی را تحمل کردند که بنده به نوبه خود از همه این عزیزان عذر می‌خواهم.

شهردار تهران ادامه داد: پروژه صدر - نیایش یکی از پروژه‌هایی است که از هر جهت قابل بررسی است و در مقیاس بین‌المللی قرار دارد و آن را تقدیم همه هموطنان و به خصوص مردم شریف تهران می‌کنیم.

 سعودی‌ها از چه می‌ترسند؟

شرق نوشت:  آگاهان و سیاستگذاران موضوع نگران‌کننده مهمی را درباره پرونده هسته‌ای ایران فراموش کرده‌اند: تاثیرگذارترین نتیجه توافقنامه ژنو این نیست که ایران به توان هسته‌ای نظامی دسترسی نخواهد داشت، بلکه این است که ما چندان از عربستان در همین مورد مطمئن نخواهیم بود. درواقع، خطر مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه آن هم به شکل جدی تازه شروع شده است و شاید چشم‌انداز آتی اختلاف‌ها، رنگی اتمی به خود بگیرد. دو جنبه از بحث فوق به‌طور خاصی عربستان را مطمئن کرده است که خطر ایران اتمی به آنها بیش از هر زمان دیگری نزدیک است. اول، امتیاز پیش‌دستانه‌ای که براساس توافق موقت ژنو تا رسیدن به راه‌حل جامع به ایران داده شده است: براین اساس ایران می‌تواند با حفظ توانمندی دایمی، غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد. با بستن یک چشم و بدون توجه به توضیحاتی کافی برای متحدان کلیدی آمریکا که باور دارند حیات ملی آنها تنها در صورت برقراری توازن در منطقه ادامه می‌یابد، به نظر می‌رسد ایالات‌متحده در مورد پنج قطعنامه لازم‌الاجرای قانونی و درازمدت شورای امنیت مصالحه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    نه بابا
  • ماهان ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    دم خروس یا قسم حضرت عباس اگر خزانه خلیه اینا ارثیه باباشونخرج می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس