داوود احمدی‌نژاد گفت که برادرش (محمود احمدی‌نژاد) هم‌اکنون در ساختمان لادن نیست. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا از جلسات محمود احمدی‌نژاد در ساختمان لادن خبر دارید؟»، اظهار کرد: ایشان الان در لادن هم نیستند، به سلامتی؛ راحت باشید.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


 ردپای زنجانی در پرونده 17‌هزار‌میلیاردتومانی «تامین‌اجتماعی»

بر اساس گزارش روزنامه شرق، ردپای بابک زنجانی نه‌تنها در ماجرای فروش نفت و پرونده حادثه پروژه «ایران‌زمین» بلکه حالا در پرونده «تامین‌اجتماعی» دیده می‌شود. علیرضا محجوب، رییس کمیته تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی به «خانه ملت» گفته است: «اعضای کمیته تحقیق‌وتفحص طی چند ساعت جلسه با بابک زنجانی درباره جزییات نقش وی در پرونده تامین‌اجتماعی خواستار ارایه توضیحات شدند.» او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «شنیده‌ها حاکی از آن است که بابک زنجانی 17‌هزار‌میلیاردتومان از دارایی‌های سازمان را خریداری کرده» اعلام کرده است: «درباره جزییات این موضوع در آینده صحبت خواهیم کرد.» گویا بابک زنجانی باید به همین زودی‌ها شاهد قرائت گزارش‌های مستندی در صحن علنی مجلس باشد. محجوب در همین زمینه اعلام کرده: «دقیقا از موضوعات اطلاع دارم و به‌زودی در صحن علنی گزارش می‌دهم.» اگر تا چندی دیگر صحت این اتهام ثابت شود، بابک زنجانی تا به اینجای کار 30‌هزار‌میلیاردتومان پرونده مالی مساله‌دار دارد. 17‌هزار‌میلیاردتومان مربوط به تامین‌اجتماعی می‌شود و 13‌هزار‌میلیاردتومان مربوط به فروش نفت. محجوب تاکید دارد که قادر به افشای گزارش تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی قبل از بررسی در صحن علنی نیست. او و هیات همراهش سخنان زنجانی را شنیده‌اند و برای مخالفان و موافقان نیز زمان لازم در نظر گرفته شده. اعضای هیات تحقیق‌وتفحص طی چندین ساعت جلسه با بابک زنجانی از او درباره جزییات مسایل خواستار توضیح شدند.


ارتقای فرهنگ ترافیکی اولویت شهرداری در دوره جدید

روزنامه تهران امروز نوشت: با بهره‌برداري از آخرين پل‌هاي تقاطعي بزرگراه شهيد باكري، پرونده اين بزرگراه پايتخت نيز به‌طور كامل بسته شد و به گفته شهردار تهران اجراي طرح جامع بزرگراهي شهر تهران نيز به روزهاي پاياني خود نزديك مي‌شود. محمد باقر قاليباف، شهردار تهران ديروز در مراسم بهره‌برداري از پروژه‌پل‌هاي ارتباطي بزرگراه شهيد باكري كه با حضور جمعي از اعضاي شوراي شهر، معاون فني و عمراني، جمعي از مديران شهري و شهروندان برگزار شد، ارتقاي فرهنگ ترافيكي پايتخت نشينان را مهم‌ترين راه حل براي كاهش آلودگي هوا و ترافيك تهران دانست. قاليباف تاكيد كرد: «تا زمانی که فرهنگ ترافیک تغییر نکند، توسعه بزرگراهی مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل نمی‌کند.»

 شهردار پايتخت البته از افرادی که به ایجاد مسیرهای عبوری حمل و نقل عمومی‌در بزرگراه‌ها خرده می‌گیرند نيز انتقاد كرد و گفت: «از نوع این نگاه‌ها متعجب می‌شویم، در دنیا دیگر اجازه ساخت پارکینگ و تعریض بزرگراه‌ها را نمی‌دهند چراکه معتقدند این اقدامات موجب جذب خودروهای شخصی می‌شود، به‌جای آن باامكان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی‌را با فراهم کردن شرایط مناسب افزایش می‌دهند.» او با اشاره به اینکه در این کشورها حمل‌و‌نقل عمومی‌را به در خانه‌ها بردند و ما نیز نگاه جدی‌مان این است که هر شهروند با طی 300متر مسافت از درخانه‌اش به یکی از ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل عمومی‌برسد، تاكيد كرد:«این یعنی تغییر در سبک زندگی و تغییر در شکل استفاده از نوع وسیله حمل و نقل عمومی.» به اعتقاد شهردار تهران؛ برای اصلاح شهر و حل چالش‌های آن باید نگاه‌مان متفاوت باشد. امروز می‌گوییم توسعه بزرگراه‌ها کفایت می‌کند و باید در بخش‌های سبک زندگی، تغییر در سبک حمل‌و‌نقل متمرکز شویم تا از چالش بزرگ ترافیک و آلودگی هوا نجات یابیم، این تغییرات باید با نگاه انسان‌محور انجام شود.


روند لغو مصوبات دولت به خط پايان مي‌رسد؟

تهران امروز نوشت: هفته‌اي نيست كه رسانه‌ها خبري مبني بر لغو بخشي ازمصوبات دولت دهم منتشر نكنند. تقريبا هر دو يا سه روز يكبار شاهد اين هستيم كه برخي مصوبات هيات وزيران كابينه احمدي‌نژاد از سوي علي لاريجاني، رئيس مجلس به دليل مغايرت با قانون‌اساسي يا برخي ديگر از قوانين كشور در نامه‌اي به رئيس‌جمهور لغو مي‌شوند. در آخرين قسمت از سريال لغو مصوبات دولت قبلي روز چهارشنبه 15 آبان رئيس مجلس مصوبه دولت احمدي‌نژاد مبني بر «تامين اعتبار و پرداخت حقوق سهام ملي شده مربوط به شركت سوئيسي» را مغاير قانون اعلام كرد. پيش از آن نيز رئيس مجلس روز شنبه 13 آبان در نامه‌اي به حسن روحاني، مصوبه‌اي ديگر مبني بر «اختـصاص تسهيلات براي توسـعه بخـش معادن» را ملغي اعلام كرده بود.

روند لغو مصوبات دولت احمدي‌نژاد از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، به‌طوري كه بر اساس گزارش‌ها طي 117 روز اوليه سال‌جاري تعداد 66 مصوبه دولت قبلي لغو شدند كه 41 مورد از آنها در زمان حيات دولت دهم صورت گرفت. بعد از پايان كار دولت احمدي‌نژاد نيز روند لغو مصوبات سرعت بيشتري پيدا كرد و برخي اوقات در يك روز شاهد لغو چند مصوبه از سوي رئيس مجلس بوديم كه همين امر موجب شده است كه تاكنون تعداد مصوبات لغو شده به بيش از 100 مورد برسد. مصوبات لغو شده عمدتا در حوزه‌هاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و استاني هستند. اكثر مصوبات لغو شده از دولت دهم با استناد به دو اصل 85 و 138 قانون‌اساسي صورت مي‌پذيرد.


ولنجک یا نارمک مقصد احمدی‌نژاد کجاست؟

آرمان روابط عمومی نوشت: داوود احمدی‌نژاد گفت که برادرش (محمود احمدی‌نژاد) هم‌اکنون در ساختمان لادن نیست. ایسنا نوشت؛ داوود احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که «چرا برادرتان (محمود احمدی‌نژاد) در هیچکدام از مراسم مربوط به مرحوم عسگراولادی شرکت نکرد و آیا این بدان معناست که گله‌ای دارد؟» پاسخ داد: من خبر ندارم. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا از جلسات محمود احمدی‌نژاد در ساختمان لادن خبر دارید؟»، اظهار کرد: ایشان الان در لادن هم نیستند، به سلامتی؛ راحت باشید. گویا از لادن رهایشان کردند. خبرنگاران از داوود احمدی‌نژاد پرسیدند که «این صحبت شما به چه معناست؟ یعنی ایشان را بیرون کردند؟» که وی پاسخ داد: گفتند ساختمان لادن را برای ماموریت قبلی نیاز داریم.

چالش در ژنو/ باج‌خواهی حریف و ابهام در نتیجه مذاکرات

روزنامه کیهان نوشت: نتیجه مذاکرات سه روزه ایران و گروه موسوم به 1+ 5 تا ساعت2 بامداد امروز ( یکشنبه )به وقت تهران در ژنو پایتخت سوئیس با اصرار آمریکا و برخی شرکای غربی‌اش بر خواسته‌های غیرقانونی و زیاده خواهانه از ایران که با مقاومت تیم مذاکره‌کننده کشورمان روبرو شد در هاله‌ای از ابهام باقی ماند. روز سوم مذاکرات فشرده ایران و گروه 1+5 دیروز با برگزاری دیدارهای فشرده دوجانبه، سه‌جانبه و چهارجانبه بین تیم مذاکره‌کننده کشورمان با 6 کشور حاضر در مذاکرات در جوی آکنده از بیم و امید برگزار شد.
سومین روز از مذاکرات فشرده ایران و گروه 1+5 که دیروز قرار بود 30/8 دقیقه به وقت ژنو (11 به وقت ایران) با دیدار سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون و در ادامه دیدار جمعه شب این سه نفر پیگیری شود به تعویق افتاد و جای این نشست را دیدارهای فشرده دیگری گرفت و این دیدار به بعد ازظهر دیروز موکول شد. هیئت‌های دیپلماتیک دلیل تاخیر در شروع مذاکرات روز سوم را فشردگی مذاکرات هیئت‌های 1+5 با یکدیگر و کشورهای خود همچنین ورود وزرای خارجه روسیه و چین به مذاکرات عنوان کردند که این 2 نفر دیروز ظهر به ژنو رسیدند.
دیدار ظریف و وستروله هیئت دیپلماتیک کشورمان به ریاست محمدجواد‌ظریف پس از نشست سه‌جانبه جمعه شب که نزدیک به چهار ساعت طول کشید صبح دیروز پشت درهای بسته به گفت‌وگوی فشرده پرداخت که پس از سه ساعت گفت‌وگو، ظریف با همتای آلمانی خود «گیدو‌ وستروله» به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار دوجانبه در محل اقامت ظریف برگزار شد.

روزنامه "آرمان" مخالفان عملکرد وزیر علوم را تندرو خواند

روزنامه آرمان روابط عمومی طی یادداشتی نوشت: برخی مخالفان نه تنها با تیم مذاکره‌کننده، بلکه با دولت روحانی هم دچار مشکل هستند. این مساله را می‌توان در رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی علوم و استیضاح فرجی‌دانا توسط مجلس شاهد بود. این مخالفان طیفی هستند که به دنبال بهانه و دستاویز می‌گردند تا به نوعی به هدف خود برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    خاک بر مشرق
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    این اشکهای سر زده خواهی نخواهی است بانوی دل شکسته اسیر دو راهی است ماتم گرفته کودکش آخر چه می‌شود لب‌های خشک سوره‌ي کوثر چه می‌شود اما سپاه کوفه جوابش شنيدني است تصوير آب دادن اين غنچه ديدني است....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس