نماینده مشهد در مجلس با اشاره به جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با روحانی گفت: رئیس‌جمهور قول داد مقصد اولین سفر استانی‌اش خراسان رضوی خواهد بود.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


اعتراض روزنامه "آرمان" به عدم حمایت عارف از "بهار"

روزنامه آرمان روابط عمومی
در اعتراض به عدم حمایت عارف از اقدام اخیر روزنامه بهار نوشت: از نکات عجیب اظهارات عارف این است که هیچ دفاعی از روزنامه‌نگاران این روزنامه نکرده و فقط سعی کرده خود را از آسیب‌های این جنجال دور نگه دارد. با وجود اینکه عارف انتساب روزنامه بهار به خود را رد می‌کند اما دو روز پیش سید حسن رسولی یکی از نزدیکان عارف درباره یادداشت روزنامه بهار گفت: «البته مجموعه آقای عارف و جریان اصلاح‌طلب موضوع انتشار این مقاله را محکوم کرده و به آقای پورعزیزی و هیات تحریریه روزنامه بهار تاکید و توصیه شده است که در انتشار مطالب دقت بیشتری به خرج دهند تا شاهد چنین موضوعاتی در آینده نباشیم.»

مدیر روابط عمومی دفتر عارف هم می‌گوید که آقای عارف از انتشار یادداشت بهار ناراحت است. این ناراحتی شاید بحق باشد اما چرا آقای عارف پیش‌ترها واکنشی به یادداشت روزنامه‌ها نداشت؟ برخی معتقدند این رفتار عارف یعنی مبرا دانستن خود از ارتباط با روزنامه بهار که به انتخابات مجلس دهم بازمی‌گردد. چنانکه شنیده می‌شود او عزم خود را برای حضور در این انتخابات جزم کرده و حتی شایعه شده که درصدد جلوس بر کرسی ریاست است. اگر چنین باشد، شاید حامی یک روزنامه توقیف شده سابقه خوبی برای فردی نباشد که خود را کاندیدای جلوس بر کرسی لاریجانی می‌داند!

توهین‌های مقامات آمریکا علیه ملت ایران کی شدت می‌گیرد؟

بر اساس گزارش کیهان، بررسی زمانبندی توهین آمریکایی‌ها به مردم ایران از «محور شرارت بوش» تا «فریبکاری ژنتیکی شرمن» نشان می‌دهد این توهین‌ها نسبت مستقیم با ادبیات انفعالی دارد.به گزارش رجانیوز، اظهارات شرمن در فریبکار ژنتیکی خواندن ایرانیان بار دیگر به خوبی الگوی رفتاری مقامات آمریکایی در مقابل ایران را به نمایش گذاشت؛ الگویی که ناشی از خودبرتربینی مقامات آمریکایی در مواجهه با ایران است و اتفاقا تیم فعلی دستگاه دیپلماسی پیش از این و در زمان حضور در دولت خاتمی این رفتار توهین‌آمیز را تجربه کرده است.

در ژانویه سال 2002 میلادی بود که جورج بوش رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در گزارش سالیانه خود به مجلسین و مردم آمریکا برای اولین‌بار از اصطلاح «محور شرارت» استفاده کرد و ایران، عراق و کره‌شمالی را از اجزای اصلی این محور نامید.اظهار تاسف خاتمی به علت گروگان‌گیری اعضای سفارت آمریکا در ایران در جریان مصاحبه با کریستین امانپور، اظهار همدردی دولت وی با آمریکا پس از انفجار برج‌های دوقلو، کمک اطلاعاتی دولت اصلاحات به آمریکا در جریان حمله به مواضع طالبان در افغانستان، ادبیات منفعلانه برخی مقامات دولت به ویژه رئیس‌جمهور درباره آمریکا در کنار اظهارنظر کارشناسان و چهره‌های سیاسی و رسانه‌های دوم خرداد درباره نزدیکی به آمریکا از جمله اقدامات دولت وقت برای نزدیکی با آمریکا بود.

البته پاسخ آمریکا به پالس‌های فرستاده شده قرار دادن ایران در محور شرارت و تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی بود. پاسخ توهین‌آمیزی که نشان داد آمریکا در برابر گام‌های عقب کشیده دولت وقت رویکرد تهاجمی گرفته و برای تحت فشار قرار دادن ایران چند گام به جلو برداشته است.رویکردی که دو سال بعد در موضوع هسته‌ای نیز خود را نشان داد.رجانیوز خاطر نشان کرد: اکنون نیز پس از مذاکرات ژنو و علی‌رغم گام‌های «نابجا» دولت برای نزدیکی به آمریکا، وندی شرمن، نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، در توهین آشکار به مقامات و مردم ایران گفته است: «ما می‌دانیم که فریب‌کاری جزیی از دی.ان.ای. ایرانیان است». این در حالی بود که در چند ماه اخیر دستگاه دیپلماسی لحن و رویکرد «مصالحه‌جویانه» با آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

البته پیش از این، باراک اوباما سه روز پس از مکالمه تلفنی با آقای روحانی صراحتا لفظ حمله نظامی را به کار برد و گفته بود: «حمله نظامی» علیه ایران همچنان روی میز است.به عقیده کارشناسان دولت ایران با هر قدم عقب‌نشینی، مقامات آمریکایی را برای دستیابی به امتیازات بیشتر «جسورتر» و با به کارگیری «ادبیات انفعالی» آنها را برای به کارگیری لحن «گزنده‌تر» ترغیب می‌کند.

رکورد شکني جالب آخرين جلسه دولت پيش از تحليف روحاني

خراسان نوشت: بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، در حالي که هيئت دولت در آخرين جلسه خود پيش از تحليف حجت الاسلام روحاني که در روز يکشنبه 6 مرداد و چهارشنبه 9 مرداد برگزار شد، پيشنهادهاي مختلفي تصويب و به دستگاههاي مربوطه ابلاغ کرده ، تعداد قابل توجهي از اين مصوبات يا توسط نهادهاي نظارتي و هيئت تطبيق مصوبات دولت با قوانين با ايرادات متعدد قانوني مواجه شده يا توسط دولت يازدهم لغو شده است که اين موضوع يک رکورد محسوب مي شود.

مناظره در دانشگاه برسر کارنامه دولت پیشین

روزنامه ایران نوشت: خبر ديگر اين كه محمد حسين صفار هرندي وزير دولت نهم ديروز به دانشگاه علم و صنعت رفت تا در نشست پرسش و پاسخ دانشجويي كه درباره رابطه يا عدم رابطه با امريكا برگزار شده بود شركت كند. نشستي كه به جاي پرسش و پاسخ به مناظره بين صفار هرندي و علم و صنعتي‌ها تبديل شد. به گزارش مهر در اين نشست يكي از دانشجويان براي طرح پرسش خود به روي سن آمد و گفت: بعد از انتخابات انتظار داشتيم پيام 24 خرداد شنيده شود. كساني كه خودشان در اتفاقات 8 سال گذشته نقش داشته‌اند نبايد بيايند دانشگاه. سخنان اين دانشجو با اعتراض و تشويق‌هاي گسترده برخي از دانشجويان مواجه شد. وي ادامه داد: انتخابات 24 خرداد نشان داد سياست شما جواب نمي‌دهد.

صفار هرندي در پاسخ به سؤال اين دانشجو گفت: اتفاقاً در نقد عملكرد آن هشت سال بنده چهار سال مدام سخنراني كردم ولي نمي‌دانم چرا به گوش شما نمي‌رسد. عضو مجمع تشخيص مصلحت در بخش ديگري از سخنانش گفت: اگر دوستان اصلاح‌طلب مي‌دانستند فردي بين خودشان مثل معاون اول اصلاحات رأي مي‌آورد چرا حاضر شدند نامزد حداكثري خود را قرباني نامزد حداقلي كنند.

نگاه دوگانه افراطیون به فرصت‌ها و ناکامی‌ها دولت روحانی

کیهان نوشت: عضو سازمان متحد مجاهدین انقلاب می‌گوید شکست روحانی به هیچ وجه به معنای شکست گفتمان اصلاح‌طلبی نخواهد بود.عبدالله ناصری این سخنان را در حالی مطرح کرده که بر اساس برخی خبرها از محافل داخلی اصلاح‌طلب، افراطیون معتقدند فرصت‌های دولت روحانی عاید اصلاح‌طلبان شده اما در عین حال این طیف شریک ناکامی‌ها و هزینه‌های تحمیلی به روحانی نخواهند بود و به وقت مقتضی می‌توانند، فرار نهایی را شروع کرده و روحانی و دولت وی را جا بگذارند یا حتی تبدیل به منتقد و مخالف آن شوند.عضو سازمان مجاهدین در مصاحبه با روزنامه آرمان با بیان اینکه آقای روحانی شخصاً به لحاظ تشکیلاتی عضو یک نهاد غیر اصلاح‌طلب بوده و به یک عبارت اصلاح‌طلب نبود اما گفتمان اصلاح‌طلبان را دنبال کرده، افزود: چون اصلاحات گفتمان نهادینه شده در کشور دارد، بنابراین من معتقد نیستم که دکتر آقای روحانی موفق نشود، عدم موفقیت ایشان به معنای شکست گفتمان اصلاح‌طلبی خواهد بود.

وی با دفاع از مذاکره با آمریکا و ادعای اینکه این مذاکرات به تأخیر افتاده اذعان کرد که طبق نظرسنجی‌ها درباره اصلاحات، 72 درصد مردم با بدبینی به اهداف و منویات آمریکا نگاه می‌کرده‌اند.


 دولت هنوز برای سفرهای استانی برنامه‌ریزی نکرده است/ خراسان اولین مقصد سفرهای استانی دولت یازدهم

آرمان روابط عمومی نوشت: با نگاهی به سفرهای استانی آیت‌ا... ‌هاشمی و سیدمحمد خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری‌شان و سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد تفاوت‌هایی رخ می‌نماید که در این باره گفته می‌شود سفرهای استانی رئیس دولت دهم هزینه‌های زیادی داشت . مهم‌ترین موضوع مورد اعتراض هم مصوبات زیاد دولت در جلسات وزرا بود که در هر استان برگزار می‌شد. حالا از روحانی هم این انتظار می‌رود که سفرهای استانی را ادامه دهد اما او مایل به تداوم این سفرها به شکل گذشته نیست چنانکه در زمان تبلیغات انتخاباتی در گفت‌وگویی اصل سفر‌های استانی را کار خوبی ارزیابی کرد و گفت: اینکه هیات دولت به استان‌ها بروند و از نزدیک مشکلات استان را بررسی و مشاهده کنند خوب است منتها اینکه هر اتفاقی می‌خواهد در استان رخ دهد باید معطل کنیم تا در سفر استانی اتفاق بیفتد، ناصحیح است.

روز گذشته این خبر در رسانه‌ها منتشر شد که نماینده مشهد در مجلس با اشاره به جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با روحانی گفت: «در این جلسه رئیس‌جمهور علاوه بر بررسی مشکلات استان و استماع مسائل از زبان نمایندگان، قول داد مقصد اولین سفر استانی‌اش خراسان رضوی خواهد بود.» اینکه اولین سفر استانی، شهر مشهد باشد به دلیل مقدس بودن این شهر دور از انتظار نیست اما اینکه این سفرها در دولت یازدهم با چه سازوکاری خواهد بود محل تامل است.


سفرهاي استاني با ساختاري متفاوت انجام مي‌شود

روزنامه اعتماد نوشت: روزنامه «محمد شريعتمداري» معاون اجرايي رييس‌جمهوري گفت كه سفرهاي استاني دولت يازدهم با ساختار و شيوه‌يي متفاوت از دوره‌هاي قبل انجام مي‌شود و در اين سفرها كرامت و جايگاه مردم به عنوان ميزبان مسوولان اجرايي، مقدم شمرده خواهد شد. شريعتمداري روز دوشنبه در گفت‌وگو با ايرنا، اظهار داشت: به طور قطع سفرهاي استاني در دولت تدبير و اميد با اهداف و نگرش جديد انجام خواهد شد و تفاوت‌هايي از لحاظ محتوايي و شكلي با گذشته دارد. وي ايجاد رابطه منطقي‌تر بين مردم و مسوولان اجرايي را از جمله ويژگي‌هاي سفرهاي استاني در دولت يازدهم دانست و اظهار داشت: در ادامه اقدامات دولت‌هاي پيشين از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، دولت تدبير و اميد، رويه جديدي را در سفرها اعمال خواهد كرد كه اميدواريم اين رويه براي پيشرفت كشور و حل مشكلات مردم كاربردي‌تر از گذشته باشد. معاون اجرايي رييس‌جمهوري ادامه داد: تقويت يكپارچگي ملي، اطلاع از آخرين وضعيت زندگي مردم در مناطق مختلف كشور و مشكلاتي كه با آن مواجهند، آشنايي نزديك مسوولان با گرفتاري‌ها و گره‌هاي كوري كه بعضا در حل مشكلات مردم پيش روي دستگاه‌هاي اجرايي در سطوح منطقه‌يي و در بخش‌هاي گوناگون وجود دارد، از جمله محورهاي سفرهاي استاني خواهد بود. وي با انتقاد از برخي روش‌ها كه به ايجاد زحمت براي مردم خوب و نجيب كشور در برخي سفرهاي استاني دولت‌هاي قبل منجر مي‌شد، گفت: نحوه ارتباط با مردم در شهرستان‌ها، چگونگي حضور در ميان آنها، بررسي مسائل و تصميم‌گيري در اين موارد به طور قطع با گذشته متفاوت خواهد بود. معاون اجرايي رييس‌جمهوري، هر نوع استفاده ابزاري از مردم شريف شهرها و روستاها در هنگام سفرهاي استاني و برخي شيوه‌هاي نامتناسب با كرامت و شأن مردم از جمله دريافت نامه‌هاي مردم در حالي كه به دنبال خودروها در حال دويدن هستند، ايجاد زحمت در زمان ورود و حركت خودروهاي مسوولان كشوري براي اطلاع از مشكلات آنها و نوع رسيدگي به درخواست‌هاي منطقي اهالي مناطق را رد كرد و گفت: شناسايي مسائل و مشكلات و ارتباط با مردم نقاط مختلف كشور راه‌هاي مطلوب‌تر و مناسب‌تري دارد كه بدون ايجاد دغدغه و ايجاد زحمت براي آنها نيز حاصل خواهد شد.


روایت "روزنامه شرق" از جشن تولد احمدی نژاد در نارمک

محمود احمدی‌نژاد متولد ششم‌آبان 1335 روز گذشته 57 سالگی‌اش را جشن گرفت. جشن تولد 57 سالگی احمدی‌نژاد مانند همه کارهای رییس دولت سابق به‌صورت نامتعارف برگزار شد. سرکوچه، روی سقف اتومبیل شخصی‌اش، بدون کیک تولد یا شمعی برای فوت‌کردن. از ساعت حدود 18 بود که حدود 10، 20 نفر؛ چند زن‌ومرد و سه‌روحانی نسبتا جوان، دور میدان «72»نارمک سرکوچه خانه احمدی‌نژاد جمع شده و منتظر بودند. می‌گفتند به‌طور خودجوش آمده‌اند تا تولد رییس دولت سابقشان را به او تبریک بگویند. پیرزنی از سبزه‌وار آمده بود و می‌گفت از ساعت 14 منتظر احمدی‌نژاد است تا نامه‌ای به او بدهد. زنی تراکت‌هایی را که با توجه به جمعیتی که پیش‌بینی کرده بود خیلی هم نباشد چاپ کرده بود و پخش می‌کرد و می‌گفت این کار را به‌طور خودجوش انجام داده است. تراکت‌ها درباره احمدی‌نژاد بود و راهش، راهی که حامیان«سوم تیری» او هم بعدها از آن اعلام برائت کردند. برخی هم پلاکاردهایی به دست گرفته بودند که روی آنها نوشته بود: «ما همه احمدی‌نژادیم، ما را هم محاکمه کنید» «میدان 72 قلب عدالتخواهی ایران» «نه سازش، نه تسلیم، منتظر تو هستیم» و اینها سوژه عکاسان بود تا احمدی‌نژاد از راه برسد.

.... در حین خاطره‌گویی‌ها احمدی‌نژاد از راه رسید و اتومبیلش سرکوچه ایستاد، بعد از استقبال و اصرار هوادارانش، به کمک محافظانش روی سقف اتومبیل ایستاد. چند شاخه گل و یک تابلو که روی آن «اللهم عجل لولیک الفرج» نقش بسته بود. هدیه گرفت به‌همراه نامه‌هایی که به سمت او دراز شده بود.

به گزارش روزنامه شرق، احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود در پاسخ به یکی از هوادارانش که از او پرسید «کی برمی‌گردید؟»، گفت: «قرار ما بهار است.» او در پایان روی سقف اتومبیل دعا کرد، پایین آمد و از هوادارانش خداحافظی کرد.


نیم صفحه اول روزنامه‌های سیاسی را در اینجا مشاهده کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    0 0
    ای شرق دروغگو. ده بیست نفر آره؟ باشه به همین خیال باش و دلتو خوش کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس