اماکن گردشگری استان قزوین

قزوین از قدیمی ترین حوزه های تمدنی ایران است که براساس یافته های باستان شناسان سابقه سکونت در آن به ‎ ۹هزار سال می رسد و این شهر حدود ‎نیم قرن پایتخت ایران در دوره صفویه بوده است.

به گزارش مشرق، قزوین ازجمله مناطق زیبا, با فرهنگ و متمدن ایران است که در کنار طبیعت زیبا, خدادادی و مناظر بهشت گونه خود از غنای تاریخی و فرهنگی قابل توجهی نیز برخوردار است. رودخانه های پرآب, قله های زیبا ومشهور, چشمه های آب گرم‏, حیات وحش, پوشش گیاهی غنی و دریاچه های چشم نوازاین منطقه؛ در کنار آثار متعدد تاریخی, معماری, فرهنگی, باستانی و مردمان هنردوست, سخت کوش و متمدن؛ مجموعه کم نظیری را دراین خطه از کشور ایران به وجود آورده است که دیدار از آن ها برای همه گروه های گردشگری جذاب است. قزوین بیش ترین آثارثبت شده تاریخی کشور را در خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • خودم .. ! IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    7 1
    قزوین ! شهری کِ بآید ب آن سفر کرد ! (: + پآیتختِ #صفویه و تجلی هنر و معمآریِ #ایرآنی ! #چهل_ستون در قلبِ #سبزه_میدـآن ! عجب دورآنی بود دورآنِ کآرشنآسی در دآنشگآه بین المللی امآم خمینی قزوین ! شنبه صبح زود از تهرآن حرکت کن ... چهآرشنبه غروب برگرد دوبآره ! چهآر سآل ! یآدت بخیر #قزوین !
    • امیین DE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
      4 0
      کبابم کردی ، منم دانشجوس قزوین بودم اما 7 سال طول کشید با همین روال
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    5 2
    قزوین معرب کاسپین هست ؟ چون اعراب به دریای کاسپین میگن بحر قزوین گفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس