جنوب سوریه.png

از جنوب استان حمص ( محور سوم) هم خبر می رسد پیشروی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به دلیل حملات چند روز گذشته جنگنده های آمریکایی با احتیاط در حال انجام است.

 به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از عصر روز گذشته عملیاتی را از شرق استان های دمشق و سویدا  آغاز کرده اند.

در محور نخست ( شرق استان دمشق)، نیروهای جبهه مقاومت از شرق نیروگاه « تشرین»، مواضع عناصر تروریستی را در ارتفاعات « الدکوه» به شدت هدف قرار دادند و در نهایت توانستند بخش وسیعی از ارتفاعات را در این منطقه باز پس بگیرند.

ارتفاعات « الدکوه» در شمال فرودگاه خلخله ( شمال استان سویدا) واقع شده اند و پیشروی در این محور به معنای تامین امنیت نیروگاه برق تشرین است. این نیروگاه همچنین دروازه شرقی شهر دمشق به شمار می آید و نقش ویژه ای در تامین امنیت پایتخت سوریه دارد.

در محور دوم، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شرق استان سویداء، عملیاتی را از مناطق « الشریحی و الشبکی» شروع کردند و پس از درگیری های چند ساعته توانستند سد « الزلفا» را در ۱۳۵ کیلومتری گذرگاه راهبردی « التنف» به کنترل خود درآورند. این سد راهبردی در جنوب آتش فشان «صفا» واقع شده است.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، نیروهای سوری و مقاومت در این محور علاوه بر آتشفشان « صفا» آزادی مناطق « الزلفا، الرحبه، خبره مطیطعه و خبره نافل» را در دستور کار قرار داده اند.

قابل ذکر است نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت با پاکسازی سد « الزلفا» در شرق استان سویدا توانستند وارد مرزهای اداری استان دمشق شوند. ( این سد در حومه جنوب غربی استان دمشق واقع شده است)

سد الزلفا پس از آزادسازی

از جنوب استان حمص ( محور سوم) هم خبر می رسد پیشروی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به دلیل حملات چند روز گذشته جنگنده های آمریکایی با احتیاط در حال انجام است.

در این محور، نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در منطقه « الشحمی» مستقر شده اند و تاکنون عملیات پاکسازی سه راهی « الزرقاء» آغاز نشده است. برخی رسانه ها خبر سیطره نیروهای مقاومت را بر سه راهی الزرقا منتشر کرده اند که این خبر قابل تایید نیست.

در این محور، فاصله نیروهای جبهه مقاومت با روستای « التنف» ۲۷ کیلومتر و با گذرگاه « التنف» ۵۳ کیلومتر است.

برخی رسانه های وابسته به گروه های تروریستی در چند ساعت گذشته از عقب نشینی نیروهای مقاومت از منطقه الشحمی ( بئر الشحمی، خربه الشحمی و استراحه الشحمی) خبر داده اند اما یک منبع میدانی در جنوب استان حمص در گفت وگو با مشرق  اعلام کرد: خبر عقب نشینی نیروهای مقاومت از این منطقه به سوی سه راهی « ظاظا» کذب است.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی با رد خبرسازی رسانه های گروه تروریستی از عقب نشینی نیروهای آمریکایی، انگلیسی و عناصر تروریستی از بخش هایی از منطقه الحمیمه خبر داد و گفت: با وجود مخالفت برخی گروه های تروریستی، آمریکایی ها و انگلیسی ها مجبور شدند تعدادی از نیروهای خود را به همراه عناصر تروریستی از خطوط مقدم نبرد به عقب باز گردانند.

به گزارش مشرق، عقب نشینی نیروهای آمریکایی و انگلیسی از بخش هایی در جنوب استان حمص به دلیل پیشروی های نیروهای جبهه مقاومت از ۴ محور ذیل صورت گرفته است.

۱- پیشروی از شرق استان حمص ( شهر تدمر) به سمت مناطق راهبردی آراک، ( پاکسازی منطقه « قصر الحلابات»)

۲- پیشروی در محور بادیه الشام در مسیر سه راهی ظاظا و گذرگاه التنف ( پاکسازی حدود ۷۰ کیلومتر مربع از مساحت مناطق آلوده از جمله مناطق « ظاظا، السبع بیار و رشته های المحدد)
 
۳- پیشروی در محور نیروگاه برق تشرین دمشق ( شمال شرق استان سویداء به سمت ارتفاع های الدکوه)

۴- پیشروی در محور شرقی استان سویداء ( آزادسازی سد الزلقا و پیشروی به سمت گذرگاه التنف»)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    15 1
    ما خودمان در بمباران هوایی عراق 260 هزار شهید دادیم حتی عراق شهرهای ما را بمباران می کرد اما تسلیم نشدیم احسنت بر روحیه رزمندگان مقاومت که نگذاشتند جنگ به درون شهرهای سوریه و عراق و ایران کشیده بشود
  • ترک اردبیل IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    16 1
    باید با دشمن در مرزها جنگید نه در شهرها آماده جنگیم
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    15 1
    باید پایگاههای تروریستهای اردنی را با خاک یکسان کرد
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    11 2
    کشور 3 میلیونی اردن هم از این گه ها داشت می خورد
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    14 2
    نباید به تروریستهای اسراییلی که از خاک اسراییل سوریه را بمباران می کنند امان داد با احتیاط پیش بسوی مرزهای عراق
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    12 2
    باید نیروهای اردنی را به مرزهای اردن عقب برانیم مگر ایران در جنگ و توسط هواپیماهای کشورهای عربی کم بمباران شد مگر در شهرها 17 هزار نفر ما بر اثر بمباران عراق شهید نشدند اما تسلیم نشدیم
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    11 3
    اگر آمریکا بخواهد به همراه اسراییل ارتش سوریه را بمباران کند اسراییل را از نقشه جغرافیا نابودش می کنیم
  • خوزستان IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    12 2
    الموت آمریکییه الموت اسراییله
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    12 3
    باید به پیشنهاد حاج قاسم عمل می کردیم و چند سال پیش به جنوب دمشق یک لشکر 20 هزار نفری می فرستادیم الان شاهد این پرور بازی آمریکایی ها نبودیم
    • ایرانی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
      0 1
      داداش تواز کجا می دونی حاج قاسم همچه فرمایشی داشتن؟
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    22 2
    من نوکر و چاکر این رزمندگانم حال می کنم می بینمشون خدا حفظشون کنه
  • مهیار IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    0 0
    باید نشست و عجله نکرد و منتظر یه اشتباه کوچک از دشمن بود و وقتی موقعش برسه خاک سوریه رو بر سرشون خراب بکنیم سوریه رو تبدیل به گورستون سربازهای امریکایی. انگلیسی .اردنی و تروریست ها بکنیم باید حساب شده پدر و مادر این امریکایی ها و انگلیسی ها رو به عزاشون بذاریم
  • مهیار IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    0 0
    جنگ کردن الکی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس