کد خبر 766495
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
آزادی شهر السخنه به دست ارتش سوریه

پیشروی‌های مقاومت و ارتش سوریه در ششمین روز عملیات ادامه پیدا کرد و از بارزترین دستاوردها، تسلط بر گذرگاه مهم « رأس الشاحوط» در مرز لبنان و سوریه بود.

به گزارش مشرق، ارتش سوری و رزمندگان مقاومت پنجشنبه (دیروز) در ششمین روز عملیات «و ان عدتم عدنا» حلقه محاصره را بر تروریست‌های داعش در قلمون غربی تنگ‌تر کردند.

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی»، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌هایی که از سمت محور شرقی و محور شمالی با هم داشتند، به هم رسیدند و محور پیشروی (از سمت شمالی و شرقی) به محوری جدید و واحد تبدیل شد تا تعداد محورها فقط به دو عدد برسد: جنوبی و شمالی.

این نیروها موفق شدند بر 90 درصد از مساحت «جرود البریج» (که مساحت آن حدود 105 کیلومتر است) مسلط شوند؛ هم‌چنین ارتفاعات « وادی المغارة الکبیره و وادی المغاره الصغیره» و گذرگاه « رأس الشاحوط» نیز تحت تسلط نیروهای مقاومت و ارتش سوریه قرار گرفت.

نیروهای یاد شده به گذرگاه‌ «رأس الشاحوط» در مرز لبنان و سوریه وارد شد و این گذرگاه به دلیل اینکه تنها ورودی میان ارتفاعات استراتژیک « حلیمه قاره» و « حلیمه القریص» به عنوان بارزترین پناهگاه تروریست‌ها می‌باشد، بسیار مهم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس