کد خبر 488083
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

زمانی‌که کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع) بازسازی شد، پس از ایشان و حضرت اسماعیل، نگهبانی و نگهداری از این خانه مقدس، به قبیله‌ جرهم سپرده شد که از یمن آمده بودند.

به گزارش مشرق- زمانی‌که کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع) بازسازی شد، پس از ایشان و حضرت اسماعیل، نگهبانی و نگهداری از این خانه مقدس، به قبیله‌ جرهم سپرده شد که از یمن آمده بودند.

عکس/ کلید خانه خدا را دیده اید

این قبیله پس از پیروزی و تسلط قبیله عربستانی «بنی خزاعه»، مجبور به ترک مکه شدند و این قبیله بت‌پرست که متعلق به جنوب عربستان بودند، کعبه را به محلی برای نگهداری بت‌هایشان تبدیل کردند، در این زمان آنها خود کلیددار کعبه بودند.
 بعدها در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.
«قصی‌‌بن کلاب» پیش از مرگ، وظایفش را به دو پسرش «عبد الدار» و «عبد مناف» سپرد. در این میان وظیفه نگهداری و مراقبت کعبه به «عبد الدار» رسید.
پس از پیروزی مسلمانان بر مکه به رهبری حضرت محمد (ص)، ایشان شخصاً این خدمات را به عهده گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محسن121 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    مرگ بر آل سقوط
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    با توجه به متن، برداشتم اینه که این تنها کلید کعبه نبوده. آیا این کلید همونیه که از زمان پیامبر ص تا الان باقی مونده؟ کی ساختتش؟ درباره اندازه و عبارات عربی روش هم مینوشتید خوب بود.
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    درود بر رزمندگان اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس