عراقچی: هیچ مذاکره مجددی در خصوص برجام صورت نخواهد گرفت

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران از سیاست اروپا مبنی بر حفظ برجام بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای انتقاد و تاکید کرد که وضعیت تنش آلود کنونی در منطقه خلیج فارس متاثر از سیاست‌های مداخله جویانه آمریکاست.

به گزارش مشرق، «کوشتا پریرا» مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه پرتغال که به منظور برگزاری دومین نشست مشورت‌های سیاسی مدیران کل سیاسی وزارت امور خارجه ایران و پرتغال به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید:

دست خالی دستگاه دیپلماسی در اقتصاد

در این ملاقات، طرفین در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

عراقچی در این ملاقات ضمن اشاره به روابط ۵۰۰ ساله ایران و پرتغال، از تعاملات فرهنگی و دانشگاهی دو کشور ابراز رضایت کرد و آن را سرمایه‌ای برای تعمیق مناسبات اجتماعی و مردمی برشمرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن حساس برشمردن مقطع حاضر، بر لزوم فعال سازی سازوکارهای جدی برای تقویت مناسبات دوجانبه فیمابین تأکید کرد.

وی ضمن بیان انتظار تهران از طرف‌های اروپایی برای مقابله با یکجانبه گرایی، از سیاست اروپایی‌ها مبنی بر حفظ برجام بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای انتقاد و تاکید کرد که وضعیت تنش آلود حال حاضر منطقه خلیج فارس متاثر از سیاست‌های مداخله جویانه آمریکاست و اولویت جمهوری اسلامی ایران تحقق امنیت، ثبات و رونق اقتصادی برای کل منطقه است.

پریرا مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی کشورش به تقویت مناسبات دوجانبه با ایران عنوان کرد که اروپا واقعا به دنبال حفظ و تداوم برجام است و پرتغال با سیاست‌های اتحادیه اروپا در این جهت همسو است.

 جمهوری اسلامی ایران در ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری و در یکمین سالگرد خروج آمریکا از برجام، در بیانیه‌ای از کاهش برخی تعهدات برجامی خبر داد و به طرف‌های باقیمانده در برجام از جمله اروپا ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات بانکی و نفتی خود را در قبال ایران عملیاتی کنند که از آن زمان تاکنون حدود پنج ماه می‌گذرد و ایران وارد سومین گام کاهش تعهداتی خود شده و یک ماه آن سپری شد، ولی هنوز شاهد هیچگونه اقدام عملی و ملموس از ناحیه اروپا در این زمینه نبوده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    برجام مرده.!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس