کد خبر 999320
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
لیونل مسی و پله

لیونل مسی شب گذشته گلزنی‌های خود برای بارسا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ را شروع کرد و اگر همه‌چیز خوب پیش برود، می‌توان انتظار داشت که از رکورد گلزنی پله عبور کند.

به گزارش مشرق، به نقل از آاس، پله اسطوره فوتبال برزیل و بهترین بازیکن قرن فیفا در دوران حضورش در باشگاه سانتوس بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ موفق به زدن ۶۴۳ گل شد. رکوردی به نظر دست نیافتنی می‌آید، اما حالا مسی خود را نزدیک‌تر از همیشه به شکستن آن می‌بیند.

فوق‌ستاره آرژانتینی که در فصل جاری به دلیل دو مصدومیت بد نتوانسته بود برای بارسا گلزنی کند، شب گذشته موفق به زدن یکی از چهار گل تیمش به سویا شد تا اکنون تعداد گل‌های رسمی خود برای بارسا را به ۶۰۴ عدد برساند.

لیونل مسی پیش از این توانسته بود از رکورد ۵۶۵ گل گرد مولر برای بایرن بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹  گذر کند و حالا اتنها به ۴۰ گل برای گذر از رکورد پله نیاز دارد. متوسط گلزنی‌های مسی در فصل برای بارسا از ۴۰ گل بیشتر است و قطعا انتظار بیهوده‌ای نیست که مسی در پایان فصل بتواند به بهترین گلزن تاریخ فوتبال برای یک باشگاه تبدیل شود.

مسی تا کنون ۴۲۰ گل در لالیگا، ۱۱۲ گل در چمپیونزلیگ، ۵۱ گل در کوپا دل ری، سیزده گل در سوپرکاپ اسپانیا، پنج گل در  جام جهانی باشگاه‌ها و سه گل نیز در سوپرکاپ اروپا به ثبت رسانده است. مسی برای رسیدن به رکورد ۶۰۴ گل برای بارسا، به ۶۹۱ بازی نیاز داشته است. او هر ۱.۱۴ بازی یک گل به ثمر رسانده است. فوق‌ستاره بارسلونا ۶۸ گل هم برای آرژانتین زده تا مجموع گل‌های دوران فوتبالش به عدد ۶۷۲ برسد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس