کشتی

سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت که «وضعیت بیش از ۱۲۰ بیمارستان و ۳۰۰۰ مرکز بهداشتی، داروخانه و بانک‌های اهدای خوان به دلیل کمبود فرآورده‌های نفتی خطرناک است».

به گزارش مشرق، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن شنبه‌شب ابراز داشت که اگر توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی یمن ادامه‌دار باشد، بخش بهداشت یمن در معرض خطر و فاجعه قرار می‌گیرد.

الحاضری گفت که اکنون «بیش از ۱۲۰ بیمارستان، ۳۰۰۰ مرکز بهداشتی، داروخانه، آزمایشگاه‌ها و بانک‌های اهدای خون به دلیل ادامه توقیف کشتی‌های نفتی یمن در معرض فاجعه قرار دارند».

بیشتر بخوانید:

اعدام یمنی‌ها با سرطان و بیماری؛ دستور کار متجاوزان

وی تاکید کرد که «ساعات کاری در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود فرآورده‌های نفتی، کاهش پیدا کرده است که این مساله جان بیماران را در خطر قرار می‌دهد».

در همین راستا، «احمد عبدالکریم» مدیر کل روابط عمومی وزارت نیروی یمن اعلام کرد که «استان الحدیده به دلیل کمبود سوخت، در معرض فاجعه قرار دارد».

«محمد شرف الدین» مدیر اجرایی صندوق بهداشت یمن گفت که «کمبود فرآورده‌های نفتی باعث فاجعه زیست محیطی و توقف کار ۴۰۰ تا ۴۵۰ خودروی حمل زباله شده است».

پیشتر شرکت نفتی یمن اعلام کرده بود که اقدام ائتلاف سعودی در ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و ممانعت از ورود آن‌ها به بندر الحدیده برای تامین سوخت حیاتی‌ترین تاسیسات یمن، این کشور در معرض فاجعه انسانی قرار داده است.

شرکت نفت یمن گفت که آخرین کشتی حامل سوخت دیزل که ائتلاف سعودی اجازه رسیدن آن به بندر الحدیده را داده است، مربوط به بیش از پنجاه روز پیش می‌شود.

«یاسر الواحدی» رئیس شرکت نفت یمن هم گفت که آخرین کشتی که به بندر الحدیده رسیده فقط کفاف پنج روز نیاز یمنی‌ها را کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس