کد خبر 997632
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
طرح رعد ۲۹، از سرقت تلفن همراه و خودرو تا کشف دستگاه بیت کوین و عتیقه

"من دزد نیستم" جمله ایست که بارها از زبان هر کدام از سارقانی که در طرح رعد ۲۹ دستگیر شده اند، شنیده می‌شود، اما شواهد و مدارک موجود در پرونده شان نشان می‌دهد پلیس بی علت پای آن‌ها را به کلانتری باز نکرده است.

به گزارش مشرق، صبح امروز درهای آهنی سبز رنگ پلیس پیشگیری واقع در خیابان کارگر جنوبی، به روی خبرنگاران باز شد تا بار دیگر شاهد موفقیت‌های پلیس در طرح رعد باشند؛ در سرتاسر حیاط بزرگ پلیس پیشگیری، میزهایی پر از مواد مخدر و اموال مسروقه مانند تلفن همراه، ضبط ماشین و ... دیده می‌شد. کامیون‌هایی که از کالاهای قاچاق مانند پارچه ولاستیک خودرو پر بودند نیز در کوچه‌ای از محوطه قدعلم کرده بودند.

ببینید:



طرح رعد ۲۹، از سرقت تلفن همراه و خودرو تا کشف دستگاه بیت کوین و عتیقه

مجرمان که بیشترشان سارق و معتاد بودند با دست و پاهای بسته در هر گوشه حیاط دیده می‌شدند. میانگین سنی آن‌ها بالا نبود، اما پرونده هایشان بیشتر از سنشان به چشم می‌آمد؛ مراسم بازدید هنوز شروع نشده است. به سراغ سارقین می‌رویم و از آن‌ها علت دستگیری شان را می‌پرسیم.

طرح رعد ۲۹، از سرقت تلفن همراه و خودرو تا کشف دستگاه بیت کوین و عتیقه

محمد سی ساله، یکی از متهمانی است که با دستانی بسته در حیاط نشسته است. او ادعا می‌کند که سارق تلفن همراه نیست و تنها آن‌ها را تعمیر می‌کرده است. تعداد تلفن‌های همراه ضبط شده از منزلش به بیش از سی تلفن همراه می‌رسد. با این حال علت دستگیری اش شاکی خصوصی برای سرقت دینام کولر است.

او سابقه دار است و پنج سال به جرم قتل در یک نزاع خیابانی که خودِ او علت را دعوای ناموسی می‌داند، زندانی بوده، اما با رضایت خانواده مقتول آزاد شده است.

طرح رعد ۲۹، از سرقت تلفن همراه و خودرو تا کشف دستگاه بیت کوین و عتیقه

ستوان آقاجانی مسئول تجسس کلانتری دولت آباد درباره سرنوشت تلفن‌های همراه دزدیده شده به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، می‌گوید: سارقان با دستگاه‌های مخصوص که امروز از آن‌ها کشف شده است؛ اقدام به جداسازی ال‌ای دی‌ها و سایر قطعات ارزشمند تلفن همراه کرده و سپس به فروش می‌رسانند.

او ادامه می‌دهد: پس از حذف سریال موبایل‌ها و جداسازی قطعات امکان ردیابی آن‌ها وجود ندارد و در حال حاضر ۳۰۰ تلفن همراه بدون سریال کشف شده که صاحبانشان از پیدا کردن آن‌ها قطع امید کرده اند.

طرح رعد ۲۹، از سرقت تلفن همراه و خودرو تا کشف دستگاه بیت کوین و عتیقه
متهم بعدی، حسن، ۵۰ ساله جزء مسن‌ترین متهمانی است که در قسمت ۲۹ طرح رعد دستگیر شده است. او مدعی است که تنها برای مصرف شخصی اش سه کیلوگرم تریاک در منزلش نگهداری می‌کرده و شغلش  روسری فروشی در بازار است.

رفت و آمد به محوطه بیشتر می‌شود. پلیس پیشگیری این بار در بیست و نهمین نمایشگاه طرح رعد مهمان ویژه‌ای داشت. علی القاصی مهر دادستان تهران امروز به سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران پیوسته بود تا از نزدیک شاهد عملکرد پلیس و دادستانی باشد.

طرح رعد ۲۹، از سرقت تلفن همراه و خودرو تا کشف دستگاه بیت کوین و عتیقه

به گفته سردار رحیمی "در این طرح ۶۷۸ نفر از سارقین، زورگیران، کیف قاپان دستگیر و تاکنون ۱۰۹۵ پرونده تشکیل شده است. همچنین ۴۰۹ حکم قضایی با کار اطلاعاتی یک ماهه و ارائه پرونده به قضات به مرحله اجرا درآمده است. "

سردار رحیمی در حال بازدید از اموال کشف شده است. این بار دستگاه‌های ماینر برای خروج بیت کوین و مقداری عتیقه نیز در بین اموال وجود دارد.

طرح رعد ۲۹، از سرقت تلفن همراه و خودرو تا کشف دستگاه بیت کوین و عتیقه

ستوان آیین افروز افسر تجسس کلانتری ۲۱۱ قلعه نو، از کشف ۶۳ دستگاه ماینر برای استخراج ارز دیجیتالی در محدوده جاده قرچک خبر می‌دهد. او در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، شکایت نمایندگان حقوقی اداره برق مناطق را علت اصلی کشف این جرم می‌داند، زیرا مصرف برق یک ساعت از هر کدام از این دستگاه‌ها با مصرف چهار سال یک خانواده برابری می‌کند.

سرهنگ حسوند سر کلانتر ۱۰۹ بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، از کشف مقداری عتیقه که به هزاره اول و دوم قبل از میلاد مسیح تعلق دارند از یک مغازه خبر می‌دهد.

محمد ۲۸ ساله متهمی است که بر خلاف سایر متهمین، به مصاحبه علاقه‌مند است. او علت دستگیری اش را تنها سرقت یک گوشی تلفن همراه از یک پیرمرد در یکی از پیاده روی‌های شهر تهران عنوان می‌کند.

طرح رعد ۲۹، از سرقت تلفن همراه و خودرو تا کشف دستگاه بیت کوین و عتیقه
ایمان و محمد ۲۳ و ۳۰ ساله به جرم سرقت یک دستگاه موتور سیکلت در ۴۸ ساعت گذشته دستگیر شده اند. طبق فیلم‌های دوربین‌های مداربسته محمد تنها در عرض ۳۰ ثانیه یک موتور سیکلت را روشن و به همراه همدستش از محل فرار می‌کند. هر دو متهم به هروئین اعتیاد دارند و خرجشان را از طریق دزدی تامین می‌کردند.

دادستان تهران در پایان بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران، حفظ امنیت عمومی مردم را خط قرمز دستگاه قضا اعلام کرد و ادامه داد که با مجرمان قاطع و سریع برخورد می‌کنند. همچنین می‌گوید محرومیت از تخفیفات قانونی نیز در انتطار مجرمان سابقه داری است که برای چندمین بار به هر عنوانی دستگیر شده اند.

همچنین امیدوار است با اقدامات پیشگیرانه‌ای که در دستور کار است به همت پلیس شاهد امنیت هر چه بیشتر مردم در جامعه باشیم.

طرح رعد با هدف ارتقاء امنیت، آرامش و آسایش در تمام نقاط تهران اجرا شده  و با تمام مخلین نظم و امنیت و آرامش از جمله سارقان، مالخران، زورگیران، توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی برخورد می شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    21 11
    به برکت نظام مقدس اسلامی همه در ایران پیشرفت کردن حتی دزدها
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
      13 12
      درست میگی به برکت رژیم اسلامی منافقین هم در اغوش امریکا جا خوشکرده اند و نوچه های انها در ایران مثل مگس روی کثافت می نشینند
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
      8 8
      همه جا دزد داره. حتی اونجا... همه در حال پیشرفتند حتی من و همه ممکنه زر بزنند حتی تو
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    6 9
    اگر هربار یک انگشتش را قطع میکردند امروز پرونده انها اینگونه نبود. همه دنبال دزدهای بزرگ هستند و این حرامی ها مثل پشه خون مردم را می مکند و مردم را ازار می دهند
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
      7 1
      دزدی کوچک و بزرگ ندارد فقط اندازه اش تفاوت دارد عمل یکی است
  • مسعود IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    5 0
    چرا فقط این طرحها در پایتخت اجرا میشه ، مردم نقاط دیگر امنیت و اسایش نمیخان، این طرحها باید در شهرستان ها هم اجرا بشه، اونموقع ببینید چقدر امار سرقت در شهرستانها هم پایین میاد، چون محیط کوچکتره و تاثیرش صد در صد بیشتره، ممنون.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    7 1
    آقا لطفا هوای رفاه و زندگی بچه های نیروانتظامی رو داشته باشید . خواهش می کنم نذارید آلوده ی مال دنیا که چه عرض کنم آلوده ی احتیاج و محتاج خرج زندگی باشند .... بیشتر باز نمی کنم .
  • باران IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    3 0
    به سرعت جت جنگی دزدی کاش این مهارت در جهت کارخوب به کار میگرفت
  • مبینی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    اگر قانون قطع دست اجرا بشه همه دزدها حتی اقازاده ها هم به خودشون میان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس