ماکرون نمایه

رئیس جمهوری فرانسه از اقدام دولت این کشور برای متقاعدسازی واشنگتن به حذف نام سودان از فهرست «کشورهای حامی تروریسم» خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه اظهار داشت که پاریس برای متقاعد ساختن مقامات آمریکا به حذف نام  سودان از فهرست «کشورهای حامی تروریسم» تلاش می کند.

بیشتر بخوانید:

ضربه‌ای که سودان به ائتلاف سعودی وارد آورد

ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبدالله حمدوک» نخست وزیر جدید سودان در پاریس اظهار داشت: «همانطور که گفتم، ما با سودان در زمینه های مختلف همکاری می کنیم. نخست، در حوزه سیاسی به تکمیل روند گفتگوها و تحکیم دولت انتقالی کمک می  کنیم. دوم در حوزه اقتصادی از طریق یک کمک اقتصادی کوتاه مدت و غیرمشروط و همچنین تلاش برای متقاعد سازی آمریکا به لغو تحریمها و حذف سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم عمل می کنیم».

رئیس جمهور فرانسه همچنین اعلام کرد که قصد دارد میزبان یک کنفرانس بین المللی با موضوع کشور سودان در فرانسه باشد.

لازم به ذکر است که آمریکا در روز دوازدهم آگوست ۱۹۹۳ نام کشور سودان را به فهرست کشورهای حامی تروریسم افزود و تحریمهایی علیه این کشور آفریقایی وضع کرد.

این تحریمها امکان فعالیت بانکهای سودان با شرکای خارجی را محدود می کند. اوایل ماه آگوست،  نخست وزیر جدید سودان از آغاز گفتگوها با آمریکا برای حذف نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس