کد خبر 991282
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
اسماء محمد عبدالله

وزیر خارجه سودان برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را اولویت خارطوم ندانست و تأکید کرد: که خارطوم قصد ندارد خود را وارد مشکلات جدید کند.

به گزارش مشرق، «أسماء محمد عبدالله» وزیر خارجه سودان تأکید کرد که کشورش انتظار حمایت‌های معنوی از کشورهای عربی را دارد.

بیشتر بخوانید:

نقش سودان در جنگ یمن

اعتراف «عمر البشیر» به دریافت رشوه از بن سلمان

أسماء در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که سودان از هر گونه حمایت مالی بی‌قید و شرط و عدم دخالت در امور داخلی این کشور، استقبال می‌کند.

وی افزود که حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم در اولویت مأموریت‌های وزارت خارجه قرار دارد و در صورت تحقق این مسئله زمینه رونق اقتصادی و پروژه‌های جدید در سودان فراهم می‌شود.

وزیر خارجه سودان درباره احتمال برقراری روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت: «شرایط کنونی اجازه برقراری این روابط را نمی‌دهد چرا که سودان نمی‌خواهد مشکلات جدیدی ایجاد شود.»

دولت انتقالی سودان به ریاست «عبدالله حمدوک» که به تازگی تشکیل شده است، روز یکشنبه پس از ادای سوگند قانونی در برابر «عباس علی بابکر» رئیس دستگاه قضایی و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی، نخستین نشست خود را برگزار کرد.

«ابراهیم البدوی» وزیر دارایی سودان اجرای برنامه موسوم به «نجات کشور» در مدت ۲۰۰ روز جهت تحقق پنج هدف اصلی اعم از تثبیت کلی اقتصاد، احیای ساختار مالی، تحقق رفاه اجتماعی، تأمین هزینه‌های آموزش، بهداشت و توسعه را اعلام کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس