کد خبر 997380
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
اولین تصویر از آتش‌سوزی در ایستگاه قطار «الحرمین» در جده عربستان

امیر منطقه مکه امروز از تشکیل کمیته تحقیق در خصوص حادثه حریق در ایستگاه قطار سریع‌السیر «حرمین» در شهر جده خبر داد و گفت، هنوز نمی‌شود کسی را بدون دلیل بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، «خالد الفیصل» امیر منطقه مکه مکرمه، امروز دوشنبه، ساعاتی پس از اعلام اطفای حریق ایستگاه «قطار سریع السیر الحرمین» در شهر جده، از تشکیل کمیته تحقیق برای روشن شدن ابعاد این حادثه خبر داد.

ببینید:

فیلم/ آتش‌سوزی در ایستگاه قطار جده عربستان

تصویر ماهواره‌ای از دود آتش‌سوزی ایستگاه قطار در جده

آتش‌سوزی مهیب درایستگاه قطار شهر جده عربستان +فیلم

به گزارش تلویزیون عربستان سعودی، الفیصل با بیان اینکه «آتش‌سوزی در همه جای دنیا رخ می‌دهد چه در کشورهای پیشرفته چه در کشورهای کوچک»، گفت «دستور برای تشکیل کمیته تحقیق صادر شده و گزارش آن را بزودی برای سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی ارسال می‌کنیم».

این مقام سعودی بروشنی اعلام نکرد که دستورات برای تشکیل کمیته تحقیق را کدام نهاد یا طرف سعودی صادر کرده است.

ایستگاه جده، بخشی مهم یا مهم‌ترین بخش شبکه ریلی قطار سریع السیر الحرمین است که مکه و مدینه را به هم متصل می‌کند و سال گذشته با بودجه‌ای بالغ بر هفت میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید. این شبکه ریلی، بخشی مهم از طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولی‌عهد سعودی برای توسعه داخلی عربستان به شمار می‌رود که در این حادثه خسارتی هنگفت روی دست ریاض گذاشته است. 

امیر منطقه همچنین گفت: «موضوع خیلی بزرگ است و اصلا امر ساده‌ای نیست. باید تحقیق کرد که چه شد و چرا شد تا بتوانیم به هر مسئله مرتبطی با آن پاسخ بدهیم».

این مقام سعودی مقدار خسارت را هم نامشخص اعلام کرد و گفت «تا الان مقدار مشخصی از خسارت روشن نشده و نمی‌توان کسی را بدون علتی روشن، بازداشت کنیم».

این حادثه ظهر روز یکشنبه آغاز شد و یکشنبه شب عربستان از مهار آن خبر داد. گفته می‌شود یازده نفر در این حادثه مجروح شده‌اند و برخی نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

طبق گزارش‌های رسمی و اعلام شبکه الاخباریه عربستان، تردد تمام قطارهای خط حرمین تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. 

ایستگاه جده قبل از حریق

ایستگاه جده بعد از حریق

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    14 4
    بازهم منتظر خبرهای خوب هستیم.
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    3 0
    چشم در برابر چشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس