کد خبر 997272
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کاوه

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با بیان اینکه نباید مدام با توقع کسب طلای المپیک باعث فشار بر حسن یزدانی شویم، گفت: صحبت‌های علیرضا دبیر درخصوص یزدانی نیز بخاطر برداشتن فشار از روی او بود.

به گزارش مشرق، محسن کاوه درباره ارزیابی خود از نتایج تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی قزاقستان، اظهار کرد: با پتانسیلی که ما داشتیم و همچنین حواشی یک سال اخیر فکر می‌کنم نتیجه خوبی بدست آمد. اینطور نیست که بخواهیم بگوییم عالی بود اما حوادث و اتفاقاتی دست به دست هم داد تا ایران روی سکو نرود. آسیب‌دیدگی رضا یزدانی و پرویز هادی ۲ آزادکار با تجربه ما که شانس کسب مدال و سهمیه المپیک بودند و ما نتوانستیم آن‌ها را در کنار تیم داشته باشیم از جمله این اتفاقات بود. از سوی دیگر به نظر من قرعه قزاق‌ها بگونه‌ای بود که در آن اعمال نفوذ کرده بودند اما در مجموع این مسابقات نشان داد کشتی ما کار زیادی دارد تا به نقطه مطلوب برسد.

بیشتر بخوانید:

جوکار مربی تیم ملی کشتی آزاد شد

عملکرد اطری، احسانپور و امامی رو به جلو بود

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد افزود: فارغ از هر نتیجه‌ای که بدست آمد، بهبود نتیجه و عملکرد رضا اطری و بهنام احسان‌پور خوب بود. حسن یزدانی نشان داد اسبش را برای المپیک زین کرده و علی کریمی هم نمایش بسیار خوبی داشت. در کنار این‌ها یونس امامی در مسیر پیشرفت قرار دارد و این‌ها نشانه‌های خوبی از کسب موفقیت ورای هر نتیجه‌ای است. البته نقاط ضعف هم داشتیم که آن‌ها را قطعا مورد کار کارشناسی قرار می‌دهیم تا برطرف کنیم. ما چاره‌ای جز توجه به پشتوانه‌ها نداریم، ما باید در هر وزن نفرات دوم، سوم و چهارم خوب داشته باشیم تا نفر اول ما نیز بهترین باشد.

مگر بهتر از افضلی در 74 کیلو داریم؟

وی تصریح کرد: به غیر از دو کشتی‌گیر ما که آسیب دیدند، تمامی موجودی کشتی آزاد ما همین نفراتی بودند که در رقابت‌های جهانی در اختیار داشتیم. مثلا عده ای می‌گویند افضلی نمایش بدی داشت و در همان دور اول حذف شد اما مگر ما بهتر از او در وزن ۷۴ کیلوگرم داریم؟ او همه رقیبان داخلی خود را برده و به دوبنده تیم ملی رسیده اما در مسابقات جهانی نتوانست نمایش خوبی داشته باشد. عیب از افضلی نیست که اینطور ظاهر می‌شود، عیب از این است که او ۴ سال در تیم ملی بوده اما باز هم می‌آید و همه را شکست می‌دهد و رقیب جدی ندارد. او بهترین نفر ما در این وزن بود اما خوب کار نکرد. به نظر من فضای سالن و مسابقات امثال تیموری و شعبانی را گرفت و اگر قبلا چنین میدانی را تجربه کرده بودند قطعا می‌توانستند نمایش بهتری داشته باشند.

فکر نمی‌کنم مشکل جدی در راه کسب سهمیه‌های کامل داشته باشیم

مدیر تیم ملی کشتی آزاد درباره عملکرد نه‌چندان خوب ایران در کسب سهمیه المپیک که با بدست آمدن ۲ سهمیه از ۶ سهمیه المپیک همراه بود، گفت: اگر رضا یزدانی و پرویز هادی هم در تیم حضور داشتند قطعا شانس زیادی برای کسب سهمیه در این دو وزن داشتیم. از طرفی دیگر اگر شعبانی و محبی ۲ روز زودتر می‌دانستند که در ترکیب تیم خواهند بود قطعا بهتر نتیجه می‌گرفتند. فکر نمی‌کنم مشکل جدی در راه کسب سهمیه‌های کامل داشته باشیم و ان‌شاءالله به این هدف برسیم.

صحبت‌های دبیر بخاطر برداشتن فشار از روی یزدانی بود

کاوه درباره صحبت‌های علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی درباره حسن یزدانی که باعث ایجاد برخی حواشی طی روزهای اخیر شده بود، گفت:  ابتدا این را بگویم که ارتباط بسیار خوب و دوستانه‌ای بین دبیر و حسن یزدانی وجود دارد. حسن یزدانی علاوه بر مباحث فنی در اخلاق و انضباط نیز سرآمد است. بحثی که درباره حسن یزدانی وجود دارد و اتفاقا بسیار هم خطرناک است این است که نباید همه بار کشتی روی دوش حسن یزدانی باشد چرا که این امر می‌تواند به او آسیب بزند و عملکردش را تحت‌الشعاع قرار دهد. در خوب بودن یزدانی اصلا شکی نیست، در اینکه او شانس اصلی کسب مدال طلای ایران در المپیک است هیچ شکی نیست اما اگر مدام به او القا شود که حتما طلا می‌گیرد به او آسیب می‌زند. صحبت‌های علیرضا دبیر نیز بر این اساس بوده که فشار را از روی یزدانی بردارد تا او در آرامش کارش را دنبال کند. قطعا از او انتظاری جز طلا نمی‌رود اما نباید با مطرح کردن آن باعث ایجاد فشار و استرس برای او شویم.

او با یزدانی سال گذشته که مقابل تیلور شکست خورد تفاوت زیادی کرده

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد درباره صحبت‌های دبیر مبنی بر کار دشوار یزدانی برای رقابت با دیوید تیلور آمریکایی در المپیک گفت: یزدانی در قزاقستان خیلی خوب کار کرد. او با یزدانی سال گذشته که مقابل تیلور شکست خورد تفاوت زیادی کرده است. آن باخت تلنگری برای یزدانی بود که باید بیشتر کار کند و حواسش جمع‌تر باشد. به نظر من یزدانی در جهانی مجارستان به تیلور باخت چون تدارک خوبی برای او دیده نشده بود، او اگر به یکی دو رویداد خوب اعزام می‌شد قطعا می‌توانست تیلور را شکست دهد. باید برای یزدانی با حساب و کتاب دقیق جلو برویم تا شاهد موفقیت دوباره‌اش در المپیک باشیم.

تیمهای امید و بزرگسالان باید کنار هم باشند

وی در ادامه درباره برخی حواشی ایجاد شده درخصوص تیم ملی امید و اینکه عده‌ای معتقدند محسن کاوه آنطور که باید به رده امید بها نمی‌دهد، گفت: فکر می‌کنم برخی از دوستان احساسی صحبت می‌کنند. ما با خیلی از دوستان مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تیم ملی امید باید حتما در کنار بزرگسالان باشد. یکی از مهمترین وظایف کادر فنی بزرگسالان پشتوانه‌سازی است. اگر بخواهیم در این دو رده جداگانه عمل کنیم قدرت عمل را از دست می‌دهیم و در نحوه انتقال کشتی‌گیران مستعد به رده بزرگسالان دچار خلل می‌شویم و چندگانگی بوجود می‌آید. نظر من این است که حتما باید این دو رده در کنار هم باشند و اتفاقا توجه جدی نسبت به رده امید داریم.

کاوه در پایان درباره زمان ارائه برنامه غلامرضا محمدی به رییس فدراسیون کشتی و اینکه آیا حضور محمدی تا المپیک قطعی است، خاطرنشان کرد: قرار است طی هفته جاری برنامه کادر فنی را به رییس فدراسیون ارائه دهیم. محمدی سرمربی تیم ملی در رقابت‌های المپیک است و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را برای کشتی ایران رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس