تیم ملی کشتی آزاد

پیشکسوت کشتی کشورمان گفت: با کشتی هایی که از نفرات تیم ملی در جهانی 2019 نورسلطان دیدیم مشخص شد در ادامه راه برای کسب سهمیه بازیهای المپیک ب مشکل برمی خوریم.

سرویس ورزش مشرق – رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در روزهای پایانی شهریورماه در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم کشورمان با یک مدال طلای حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، یک مدال نقره علیرضا کریمی در وزن 92 کیلوگرم و 2 مدال برنز بهنام احسان پور و یونس امامی در اوزان 61 و 70 کیلوگرم و تنها با یک امتیاز اختلاف با تیم سوم، با 93 امتیاز بعنوان چهارمی رسید. در پایان نیز تیم‌های روسیه، قزاقستان و آمریکا به ترتیب با 190، 103 و 94 امتیاز اول تا سوم شدند. در این دوره که گزینشی المپیک 2020 توکیو هم بود رضا اطری و حسن یزدانی به ترتیب در اوزان 57 و 86 موفق به کسب سهمیه المپیکی هم شدند.

محمدحسن محبی در گفت و گو با مشرق، درباره نتایج کسب شده تیم ملی کشتی آزاد در جهانی 2019 نورسلطان قزاقستان و عنوان چهارمی تیم ملی مان اظهار داشت: حرفی که می زنم به امروز و دیروز برنمی گردد. کشتی ما ریشه دار بوده و استعدادهای زیادی داشته و قهرمانان جهان و المپیکی داشته و توقع مردم و این همه علاقمندی مردم این است که هیچ زمانی از سکوی دوم و سوم پایین تر نیایند. چهارمی و ششمی و این جایگاه ها حق واقعی کشتی ایران نیست.

وی ادامه داد: البته نتایج این دوره نسبت به نتایج ادوار اخیر که نهمی و ششمی بود یک مقدار امیدوار کننده تر است. به ویژه مدال طلای یزدانی که این 4 مدال را رنگین تر می کند.من معتقدم که البته این حق کشتی ماست که شانه به شانه روسیه آنچنان کار کنیم که بالاتر برویم. فکر می کنم ما نهایتا نباید از سکوی دوم و سوم پایین بیاییم.

دارنده 5 مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دسته 90 کیلوگرم اضافه کرد: در سبک وزن هر دو کشتی گیر دسته های 57 و 61 خیلی سابقه دارند. سال گذشته اگر احسان پور را به جهانی می فرستادند این دوره بهتر نتیجه می گرفت ولی با اینکه اولین بارش بود کشتی های بهتری می گرفت. اطری هم می توانست نتیجه ای بهتر از پنجمی بگیرد.

دارنده مدال نقره دسته 90 کیلوگرم مسابقات 1985 بوداپست مجارستان درباره دسته های سنگین وزن خاطر نشان کرد: روی هم رفته توقعات از 97 و 125 کیلو بالا رفته است و مردم انتظار دارند که مدال بگیرند و اگر مدال می گرفتند تیم ملی ما یا دوم می شد یا لااقل روی سکو می رفت.

دارنده مدال برنز جهانی 1990 توکیو در دسته 90 کیلوگرم کشورمان، درباره مدال نقره علیرضا ابراهیمی در دسته 92 کیلوگرم توضیح داد: حریفی که علیرضا کریمی را در فینال شکست داد از او قوی تر است. علیرضا باید بداند که خیلی بیش از اینها باید کار کند تا بتواند کاکس را شکست بدهد. وقتی روی تشک کشتی دست تان به پای حریف نرسد مشخص است که او قوی تر است و بیشتر کار کرده و باید قبول کرد که کاکس زحمت بیشتری کشیده بود.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 1982 دهلی نو در این باره که تیم کشورمان توانست در مسابقات جهانی 2 سهمیه المپیکی کسب کند گفت: ما دو تا سهمیه المپیک گرفتیم ولی فکر می کنم در برخی اوزان یک مقدار کار سخت می شود. ما حتما سهمیه می گیریم ولی ممکن است در یکی دو وزن کار تیم کشتی آزادمان دشوار شود و به مشکل بربخوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 3
    جای ایرانی ها پایین جدوله پایین سکویه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس