کد خبر 996359
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
علیرضا دبیر

رئیس فدراسیون کشتی گفت: این واقعیت کشتی ما است ما در فرنگی ۳ سهمیه نگرفتیم و در آزاد هم ۴ سهمیه نتوانستیم بگیریم.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با حضور در برنامه رکورد درخصوص آخرین وضعیت کشتی کشورمان اظهار داشت: بدهی فدراسیون تا چند وقت پیش 52 میلیارد تومان بوده است ولی الان نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم چون به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید. این عدد دست من نیست و چیزی بوده که هست. در مجمع فدراسیون کشتی هم همین عدد را گفتم. قبلا این اعداد را نمی‌گفتند ولی ما گفتیم.

بیشتر بخوانید:

خانمی که قاتل کشتی ایران شده است

وی ادامه داد: در مورد مسابقات جام جهانی گفت براساس برآوردمان فکر می‌کردیم یک سهمیه در فرنگی و یک سهمیه در آزاد بگیریم. حسن یزدانی در دنیا یک حریف دارد که آن هم حریف آمریکایی است. تیمی که ما امسال به مسابقات جهانی بردیم 3 کشتی‌گیر خوبش کنارش نبودند. آقای حسین‌خانی در 74 کیلو که همیشه جزء 5-6 نفر دنیاست. رضا یزدانی که امیدوار بودیم کسب سهمیه بگیرد و حداقل یک مدال برنز برای ما بگیرد. پرویز هادی هم که مدال دار سال گذشته ما بود و در تیم نبود. در تیم 10 نفره ما 3 نفر نبودند. حسن یزدانی تنها کسی بود که از کسب سهمیه‌اش امیدوار بودیم. دومین سهمیه ما در کشتی آزاد را اطری گرفت و باید قبول کنیم که بیشتر از خودش کشتی گرفت. در مسابقات 3 نفر برنده‌اش را برد و اگر دقت می‌کرد می‌توانست حداقل نقره بگیرد.

دبیر افزود: در فرنگی هم فکر می‌کردم گرایی سهمیه بگیرد. اما منجزی و نجاتی هم برای من سهمیه گرفتند. نجاتی ستاره بی‌چون و چرای ما بود هم در فرنگی و هم در آزاد. به تمام معنا نجاتی کشتی را بلد است و از کشتی او لذت می‌برم. این واقعیت کشتی ما است ما در فرنگی 3 سهمیه نگرفتیم و در آزاد هم 4 سهمیه نگرفتیم.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص صحبت یکی از پیشکسوت‌ها که گفته بود کشتی ما مثل روس‌ها است، گفت: چرا واقعیت را نمی‌گوییم، روس‌ها 5 طلا گرفت و چندین مدال دیگر گرفتند و چرا ما می‌خواهیم خودمان را با روسیه مقایسه کنیم. شما ببینید کشور هند به اندازه ما 4 مدال گرفت. شما شک نکنید ما در آینده با هند هم در آسیا به مشکل می‌خوریم. ما باید کار و تلاش کنیم و به دور از استرس می‌توانیم موفق باشیم. من حرفی که روز اول زدم و الان هم می‌گویم ما تمام تلاش‌مان را برای المپیک می‌کنیم. من به هیچ کسی قولی نداده‌ام. برای وزارت ورزش و کمیته المپیک این موضوع مهم است، ولی من هیچ وقت قول مدال نداده‌ام اما ما به این تیم امیدواریم.

وی در واکنش به تمام شدن قرارداد حامی مالی فدراسیون کشتی تصریح کرد: این قرارداد دوطرفه است و از طرف ما چیزی نقض نشده است. بعد از پایان فدراسیون گذشته این قرارداد تمدید نشده ولی کمک‌های مالی به دو سرپرست گذشته انجام شده است و از موقعی که من آمده‌ام کمکی نشده است. این بانک خیلی زحمت کشیده و به کشتی خیلی کمک کرده است و باید بگویم کار دلی کرده‌اند. ما جلساتی که با دوستان داشتیم و گفتیم که با این قرارداد نمی‌توانیم کار کنیم و رقم قرارداد ما برای 6 سال پیش است و با آنها بحث افزایش رقم قرارداد را داشتیم. ولی با تمام این موارد ما به تعهدات خودمان عمل کردیم. دوستان یک خانه کشتی هم درست کرده‌اند، در هر صورت چه ما با آنها ادامه کار بدهیم و چه ندهیم، حامی مالی‌مان در این مدت به ما خیلی کم کمک کرده است.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که قرارداد جدیدی با محمدی و بنا امضا نشده است، خاطرنشان کرد: من تعارفی ندارم و اگر قرار باشد با دوستان کار نکنم نفر خودم را معرفی می‌کنم. من به کار آنها اعتماد و اعتقاد دارم و این دو عزیز هم به کارشان ادامه می‌دهند. قرار است هر دو مربی برنامه‌هایشان را تا مسابقات المپیک بدهند. ما 10 ماه تا المپیک وقت دارم، نه من می‌توانم برای بالادستی‌هایم ناز کنم، وزیر ورزش اعتماد کرده و کار را به ما سپرده و من هم وظیفه دارم تلاش کنم. زیر مجموعه ما هم همینطور است. من برای مربیان تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و انشالله برنامه‌هایشان را ارائه کنند و ما هم حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در مسائل فنی تیم ورود می‌کند، گفت: وقتی بنده به عنوان رئیس فدراسیون کشتی معرفی شدم. آقای سوریان کنار من هست. رئیس فدراسیون باید کار کند و اگر بخواهم به مسائل فنی کار داشته باشد، نمی‌رسم. ما با آقای سوریان تقسیم کار کردیم و مشکلی نیست. ما در اتحادیه کشتی به راحتی پست را از دست داده‌ایم و الان به راحتی حق تیم‌های ما را در مسابقات می‌خورند. ای کاش ما پست‌مان را در اتحادیه جهانی به راحتی از دست نمی‌دادیم. یک موقعی هست که سرمربی تیم فرنگی می‌خواهد که سوریان در مسائل فنی مشورت بدهد که به اختیار خودش این کار را انجام می‌دهد. اما اینکه من بخواهم در مسائل فنی دخالت بکنم اینطور نیست. ما باید قبول کنیم در جامعه کشتی که فکر نکنیم هر کسی مدال جهانی و المپیک بگیرد حتما باید سرمربی تیم ملی باشد. ما در فوتبال ایران هم می‌بینیم که خیلی‌ها که سرمربی هستند فوتبالیست خوبی نبودند. مربیگری یک حرفه است و کشتی‌ گیری هم یک حرفه دیگر است. رئیس فدراسیون باید مدیر باشد. به طور مثال روح‌الله میکائیلی به عنوان مربی 3 شاگردش در مسابقات جهانی مدال گرفتند ولی هیچ‌کس نامی از او نشنیده است. ما از سوریان برای ورود به اتحادیه جهانی کشتی حمایت می‌کنیم و همه تلاشمان را برای رسیدن به این مهم انجام می‌دهیم.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: ببینید ما اگر جایگاهی در اتحادیه جهانی داشته باشیم خیلی به نفع کشتی‌مان است. ما تا عضوی در اتحادیه جهانی نداشته باشیم، مدرس فیلا هم نخواهیم داشت. من دنبال مقصر نیستم که ببینیم چرا جایگاه‌مان را در اتحادیه جهانی از دست دادیم. ای کاش آن جایگاه را از دست نمی‌دادیم چون خیلی به درد کشتی ما می‌خورد. ما به چند دلیل سوریان را به اتحادیه جهانی معرفی کردیم. او جزء یکی از قهرمانان بزرگ دنیا است و شناخته‌شده است در جهان و همه جا طرفدار دارد، دلیل دیگر این بود که شخص خودم به دلیل مشغله‌ای که دارم نمی‌توانستم در این بخش حضور داشته باشم و تصمیم گرفتیم که حمید سوریان به اتحادیه جهانی برود. ما اگر عضوی در اتحادیه جهانی داشته باشیم حتی در کسب مدال‌هایمان هم تاثیر دارد، حتی در کیفیت مدال‌های ما هم تاثیرگذار است.

دبیر درخصوص پاداش کمیته ملی المپیک به فدراسیون کشتی گفت: زمانی که به ایران رسیدیم، این پاداش به حساب ما آمد. از سلطانی‌فر و داورزنی تشکر ویژه‌ای می‌کنم که اتفاقات را لحظه به لحظه رصد می‌کردند که برای ما ارزشمند است. صالحی امیری در حاشیه نشست شورای عالی غرب آسیا به سالن آمد و نشستی با رئیس و نایب رئیس فدراسیون جهانی داشت. کمیته ملی المپیک نشان داد می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد و خیلی به ما کمک کرد. صالحی امیری یک روز کنار تیم بود که از او تشکر ویژه می‌کنم.

وی درمورد قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر کشتی و مسابقات انتخابی تیم ملی اظهار داشت: هفت تیم در لیگ کشتی آزاد و هشت تیم در لیگ کشتی فرنگی با هم رقابت می‌کنند. همه کشتی‌گیران از جمله من، گفته‌ایم که حق ما را در انتخابی تیم ملی خورده‌اند و همه از آن گلایه می‌کنند. این موضوع باید جمع شود. نباید قانونی بگذاریم که مجبور شویم تبصره بگذاریم. تلاش می‌کنیم برنامه‌ای طراحی کنیم که تمام زوایا را ببینیم. اگر می‌خواهیم انتخابی تیم ملی بگذاریم، باید ملزومات را رعایت کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی درخصوص اعتراض برخی ورزشکاران مبنی بر مشخص بودن نفرات راه‌یافته به تیم ملی و عدم لزوم برگزاری مسابقات انتخابی تصریح کرد: باید نفرات اول تا دهم هر وزن مشخص باشند و این یکی از ملزومات لیگ است. سازمان لیگ برای اینکه اسپانسرها بیایند، مسابقات را در هفت تا هشت هفته برگزار می‌کند تا جوانان خود را نشان دهند و اسپانسرها نیز از مسابقات استقبال کنند. ایراداتی در قرعه‌کشی وجود داشت که برای مراسم‌های بعدی رفع می‌شود.

دبیر ادامه داد: ما مسابقات المپیک را در پیش داریم و نمی‌توانیم اجازه شرکت 10 تیم در لیگ برتر را بدهیم. برخی دوستان ناراحت شدند که چرا در لیگ برتر نیستند که ما گفتیم سقف ما هشت تیم بود و شما سال آینده شرکت کنید. لیگ برای اقتصاد کشتی، مربیان و ورزشکاران ماست که اگر مدیریت نشود، برای قهرمانان تاپ ما مشکل‌ساز می‌شود. پس باید حواس‌مان جمع باشد. دعا کنید سطح مسابقات خوب باشد. قرار است این مسابقات از تلویزیون پخش شود که از مدیران شبکه‌های سه و ورزش تشکر می‌کنم.

وی درمورد معطلی کشتی‌گیران در فرودگاه در هنگام بازگشت از نورسلطان به کشور گفت: ما از سرمربیان تیم‌های آزاد و فرنگی، تاریخ گرفتیم و دو تاریخ برای سفر به قزاقستان داشتیم. برای سفر به نورسلطان، دو راه بود که یکی از راه استانبول و دیگری از مسکو بود. پروازهای ترکیه یک روز در میان بود و تاریخی که مربیان ما به نورسلطان می‌رفتند، با تاریخ سفر به مسکو هماهنگ بود. در مسیر مسکو، باید سه ساعت از تهران به این شهر و سپس سه ساعت از مسکو به نورسلطان می‌رفتیم. از راه استانبول اما مجموعاً هشت ساعت پرواز داشتیم. همچنین استانبول پروازی در ساعت مورد نظر ما نداشت که پس از جمع‌بندی، مسیر دیگر را انتخاب کردیم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه اعضای تیم ملی در راه برگشت باید 12 ساعت در فرودگاه منتظر می‌ماندند، درخصوص اینکه گفته شد حمید سوریان هتلی مجزا برای خود گرفته است، خاطرنشان کرد: ما به بچه‌ها پول توجیبی دادیم و پاداش مدال‌های طلا، نقره و برنز را هم پرداخت کردیم. چون می‌دانستیم آن پاداش در آن لحظه چقدر می‌چسبد. زمانی که ورزشکار بودم، «بدخواب» بودم که اگر اینگونه نبودم، شاید مدال‌های بیشتری می‌گرفتم. سوریان اما «خوش‌خواب» است و به موقع می‌خوابد. به همین خاطر هم هفت مدال جهانی دارد. او دو تا سه ساعت روی صندلی‌های ماساژ خوابید و از جیب خودش پول آن را پرداخت کرد. هتلی هم در کار نبوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس