کد خبر 997184
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
میرباقری

سال گذشته در فضای مجازی این خبر پیچیده بود که شهاب حسینی قرار است نقش سلمان را بازی کند.

به گزارش مشرق، به گفته حسین کرمی، زمان زیادی برای انتخاب بازیگر سریال سلمان فارسی گذاشته شده است و برای شخصیت سلمان هم گزینه‌های متفاوتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در حال حاضر گروه به نام مشخصی رسیده‌اند، اما هنوز نام این بازیگر فاش نشده و قرار است یکپارچه به همه رسانه‌ها این نام گفته شود. از سوی دیگر رئیس مرکز سیمافیلم فقط به این جمله اکتفا کرد که یک بازیگر حرفه‌ای این نقش را بازی می‌کند. همچنین وی اعلام کرد که در این مجموعه از بازیگران خارجی هم استفاده می‌شود و در حال حاضر گروه مشغول بستن قرارداد با بازیگران خارجی است.
ناگفته نماند که سال گذشته در فضای مجازی این خبر پیچیده بود که شهاب حسینی قرار است نقش سلمان را بازی کند، اما یکی از عوامل سریال این خبر را تکذیب کرد و گفت هنوز میرباقری و سازمان صداوسیما به گزینه نهایی برای این نقش نرسیده اند و در حال حاضر مشغول جمع بندی هستند.
رئیس سیما فیلم ساخت چنین طرح‌های تاریخی را یک کار راهبردی رسانه ملی ذکر می‌کند و می‌گوید: باید تحقیقات گسترده‌ای در این باره صورت بگیرد، زیرا تحقیق نقشی اساسی در چنین تولیداتی دارد و رسانه ملی هم به دنبال فرهنگسازی تاریخی برای مردم است.



زنگ تولید سریال آذر ماه نواخته می‌شود


رئیس مرکز سیما فیلم این نوید را داد که تولید سریال سلمان فارسی از آذر  آغاز می‌شود و این اتفاق خوشایند رخ می‌دهد، اما با توجه به عظیم بودن سریال تلویزیونی سلمان فارسی، پیش‌تولید سنگینی دارد، زیرا باید بخش زیر بنایی برای تولید سریال انجام شود. تولید سریال تلویزیونی سلمان فارسی به شکل جدی، دقیق و باوسواس انجام می‌شود تا اثر فاخر و شایسته‌ای ساخته شود. سریال سلمان فارسی قرار است در سه فصل تولید شود؛ فصل اول: ایران قبل از اسلام، فصل دوم: بیزانس و فصل سوم: اسلام.
گروه سازنده قصد دارند ابتدا فصل دوم را تولید کنند و بعد سراغ فصل‌های یک و 3 بروند. همچنین از چندی پیش کارگاه‌های تخصصی برای سریال سلمان فارسی شکل گرفته و هر کدام از کارگاه‌ها به شکل تخصصی تجهیز شده و استادان کار مشغول نمونه سازی هستند. از کارگاه‌های تخصصی که برای سریال سلمان فارسی طراحی شده می‌توان به کارگاه نجاری، خیاطی، مدل سازی، قالب سازی، آهنگری، رنگرزی، کهنه‌کاری، زیورآلات و بدلیجات، کفش و چرم، پاپوش و ... اشاره کرد که عوامل در این کارگاه‌ها مشغول مدل‌سازی هستند.

بیشتر بخوانید:

یک خواننده زیرزمینی مبتذلِ دیگر در نوبت اخذ مجوز از وزارت ارشاد/ چرا مافیای موسیقی به دنبال رسمی‌کردن موسیقی رپ است؟ +تصاویر

حامی شماره یک تک‌خوانی زنان برای چه ماموریتی به ایران بازگشت؟ +تصاویر

«امشب اینجا»؛ همراه با زنانی که با دوستِ شوهر خود رابطه دارند! +تصاویر



سلمان به قشم و کرمان می‌رود


یکی از جزایر استان هرمزگان، جزیره قشم است که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری شهره شده است. حال ممکن است با خودتان بگویید چطور شد درباره قشم صحبت کردیم. باید بدانید که سریال تلویزیونی سلمان فارسی قرار است ابتدا با قشم شروع شود و فصل دوم این سریال که مربوط به دوره بیزانس می‌شود در این شهر تصویربرداری شود. همچنین قرار است یکی دیگر از شهرهای ایران هم درگیر ماجرای سریال تلویزیونی سلمان فارسی شود و آن هم استان کرمان است که بخش‌هایی از فصل دوم هم در این استان پهناور ضبط می‌شود که جزو یکی از پنج شهر تاریخی ایران محسوب می‌شود. بنابراین اهالی جزیره قشم و استان کرمان باید به خود ببالند که قرار است بخش‌هایی از سریال تلویزیونی سلمان فارسی در آنجا فیلمبرداری شود و مردم این منطقه هم می‌توانند از نزدیک به تماشای کار گروه سازنده بنشینند.


قرعه بازهم به نام ترکیه افتاد

مکان فیلمبرداری یکی از عناصر مهم و اساسی در کارهای تاریخی محسوب می‌شود، به همین دلیل اهمیت زیادی دارد و از طرف گروه سازنده به‌جد پیگیری می‌شود. گروه سازنده سریال سلمان فارسی قرار است این اثر را با فصل دوم کلید بزنند که مربوط به بخش
بیزانس است.
حال ممکن است با خودتان بیندیشید که دوران بیزانس چگونه است؟ امپراتوری بیزانس که با عنوان‌های امپراتوری روم شرقی و بیزانتیوم نیز شناخته می‌شود، ادامه امپراتوری روم در استان‌های شرقی این امپراتوری در طول دوران باستان متأخر و قرون وسطی بود و پایتخت آن قسطنطنیه (استانبول امروزی که با نام بیزانتیوم تأسیس شد) بود. حال بخش‌هایی از فصل دوم این سریال که مربوط به دوران بیزانس است، قرار است در کشور ترکیه تصویربرداری شود. گروه برای این بخش کشورهای متفاوتی را مدنظر داشتند و
مکان‌های متعددی مورد بررسی قرار گرفته شد. در طول این مدت هم گروه سازنده برای مقدمات فصل دوم به کشورهای اطراف ایران سفر کرده‌ و ‌مکان‌های مختلف را مورد بازدید قرار داده‌اند. همچنین کشورهای آسیایی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به گفته رئیس مرکز سیما فیلم، گروه به کشور ترکیه رسید.
 البته با توجه به این‌که تعداد صحنه‌ها زیاد است، بنابراین چند شهر از کشور ترکیه درگیر این ماجرا خواهد شد. همچنین کلیساهای دوران بیزانس هم در این کشور تصویربرداری می‌شود. بعد از ضبط این موارد گروه به ایران برمی‌گردد و ادامه کار در ایران ضبط می‌شود.
زیرا فصل‌های اول و سوم سریال سلمان‌فارسی در ایران تولید می‌شود. گروه برای این بخش‌ها شهرهای مختلف را هم مورد بررسی قرار داده است. احتمال این‌که شهرهای مختلف ایران برای دکورهای این مجموعه درگیر شود، زیاد است.


قصه سریال سلمان فارسی


داستان سریال تلویزیونی سلمان فارسی از ابتدای تولد سلمان شروع می‌شود و تا پایان واقعه غدیر خم ادامه دارد. در این سریال به مهم‌ترین اتفاقات تاریخ پرداخته می‌شود، اما قصه به‌گونه‌ای برای مخاطبان روایت می‌شود که هم با یک اثر تاریخی رو به رو شوند و هم این‌که قصه برایشان شیرین و دوست‌داشتنی باشد. البته جذابیت‌های زندگی سلمان فارسی کم نیست، زیرا او به توصیه پیامبر(ص) صاحب علوم بود.

منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    8 8
    ان شالله که این سریال مثل مختارنامه بیشترش به جنگ و کشتار و خونریزی نگذره و چند سکانس دلچسب هم داشته باشه
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    7 1
    لطفاً درباره اسطوره های چون آریوبرزن،بابک خرمدین و دیگر پهلوانان ایرانی وطن پرست هم فیلم بسازید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس