کد خبر 996668
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

از آن جایی که طراحی سایت از مزایای متعددی برخوردار است و مهم‌تر از همه موجب می‌شود که کسب‌وکار شما در دنیای وب به طور گسترده‌ای دیده شود و برند شما بین کاربران اینترنت شناخته شود، کمتر کسب‌وکاری است که وب سایت نداشته باشد. اما اکثر برندها و کسب‌وکارهای بزرگ به دنبال طراحی سایت حرفه‌ای هستند نه طراحی سایت ساده و معمولی. چراکه طراحی سایت حرفه‌ای از اصول و تکنیک‌های خاصی برخوردار است که می‌تواند رتبه سئو سایت شما را به صورت چشم‌گیری افزایش دهد. البته قبل از اینکه به دنبال طراحی سایت حرفه‌ای برای برند یا کسب‌وکار خود باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که هدف خود را از طراحی سایت تعیین کنید چراکه اهمیت ندادن به هدفی که از طراحی سایت و نوع کاربرد آن دارید نمی‌تواند منجر به طراحی یک سایت حرفه‌ای شود. ادامه این مطلب را دنبال کنید تا شما را با ویژگی‌های طراحی سایت حرفه‌ای آشنا کنیم.

ویژگی‌های طراحی سایت حرفه‌ای

·        کاربرپسند بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که وب سایت‌های حرفه‌ای دارند این است که از UX بالایی برخوردارند. منظور از UX تجربه کاربری است. تجربه کاربری شامل تمامی کارها، حس‌ها و تجربیاتی است که کاربران در وب سایت شما پشت سر می‌گذارند. اما سوال مهمی که در این زمینه ایجاد می‌شود این است که چگونه باید وب سایتی طراحی کنیم که پس از اینکه کاربر وارد آن شد از همه چیز لذت ببرد و به هر آنچه که دنبال آن است برسد؟ درواقع عوامل متعددی وجود دارند که در کاربرپسند بودن وب سایت یا برخوردار بودن آن از UX بالا نقش دارند که اولین عامل سرعت بالای بارگذاری وب سایت است. تنها کافیست خودتان را به جای کاربر بگذارید. فرض کنید وب سایتی را در مرورگر گوگل خود جستجو می‌کنید اما آنقدر سرعت بارگذاری آن پایین است که شما خسته می‌شوید و به سراغ وب سایت دیگری می‌روید. بنابراین بالا بودن سرعت بارگذاری وب سایت اولین عاملی است که وب سایت شما را به یک وب سایت کاربرپسند تبدیل می‌کند.

دومین عامل مهم در کاربرپسند بودن وب سایت شما، طراحی گرافیکی جذاب و طراحی هوشمندانه صفحه اصلی وب سایت است. چراکه پس از اینکه کاربر وارد وب سایت شما می‌شود اولین چیزی که مشاهده می‌کند صفحه اصلی وب سایت شماست. بنابراین صفحه وب سایت شما نه تنها باید از طراحی گرافیکی خاصی برخوردار باشد که بتواند کاربران شما را مجذوب کند بلکه باید به نوعی طراحی شده باشد که هدف شما و کسب‌وکارتان را به کاربر منتقل کند. از همه مهم‌تر باید دسترسی آسان به سایر بخش‌های وب سایت را برای کاربر فراهم کرده و از سردرگمی او جلوگیری کند. این مسئله شامل طراحی منو وب سایت نیز می‌شود. منو وب سایت هم باید مانند صفحه اصلی وب سایت شما از طراحی ساده‌ با دسته‌بندی مشخصی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی کاربران وب سایت را به بخش‌های مختلف وب سایت راهنمایی کند.

در کنار طراحی گرافیکی جذاب و دسترسی آسان به بخش‌های مختلف وب سایت که موجب کاربرپسند بودن وب سایت شما می‌شود استفاده نکردن از برخی روش‌های تبلیغات اینترنتی که مخرب هستند نیز می‌تواند وب سایت شما را به وب سایتی کاربرپسند تبدیل کند. یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی مخرب، استفاده از پنجره‌های پاپ آپ هستند که موجب آزار و اذیت کاربران می‌شود چراکه ممکن است کاربران در حال مطالعه یکی از مقالات وب سایت شما باشند یا در حال جستجوی آنچه که به دنبال آن هستند باشند و این پنجره‌های تبلیغاتی پاپ آپ به صورت ناگهانی وسط صفحه باز شوند و تمرکز کاربر را برهم بزنند. بنابراین سعی کنید از روش‌های تبلیغات اینترنتی مخرب در وب سایت خود استفاده نکنید. فراموش نکنید که کاربرپسند بودن وب سایت شما رتبه سئو آن را به صورت چشم‌گیری افزایش می‌دهد بنابراین بیشترین تمرکز خود را بر روی آن بگذارید.

·         نمایش محصولات و خدمات اصلی

متناسب با نوع وب سایتی که دارید باید بتوانید تشخیص دهید که کاربران وقتی که وارد وب سایت شما می‌شوند دقیقا به دنبال چه هستند؟ پس از اینکه نتوانستید نیازهای اصلی کاربران وب سایت خود را به طور دقیق تشخیص دهید باید آن‌ها را در صفحه اصلی وب سایت که مستقیما در دسترس کاربران شما قرار خواهد گرفت، قرار دهید. برای مثال اگر شما یک وب سایت رستوران داشته باشید کاربران شما به دنبال منو غذا، فضای رستوران، ساعات فعالیت، آدرس و ... هستند بنابراین باید تمامی این موارد را در صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهید تا آن‌ها بدون هیچ‌گونه سردرگمی بتوانند به آنچه که دنبالش هستند دسترسی داشته باشند.

·        امنیت و اعتبار بالا

وب سایت‌هایی که از امنیت بالایی برخوردارند، وب سایت‌هایی هستند که کاملا براساس اصول حرفه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که به همراه امنیت بالای خود اعتبار زیادی برای کسب‌وکار مربوطه به همراه دارند. یکی از فاکتورهایی که برای حفظ امنیت وب سایت لازم است استفاده از گواهی‌نامه امنیتی SSL است. وب سایت‌هایی که از این گواهی‌نامه امنیتی برخوردارند نام پروتکل HTTPS قبل از آدرس آن‌ها در بخش Address bar مرورگر آمده است که نشان می‌دهد از امنیت بالایی برخوردار هستند اما وب سایت‌هایی که فاقد این گواهی‌نامه هستند قبل از آدرس آن‌ها نام پروتکل HTTP نمایش داده می‌شود. فراموش نکنید که گواهی‌نامه SSL یکی از مهم‌ترین پارامترهای ربات‌های گوگل برای افزایش سئو وب سایت است چراکه این گواهی‌نامه به صورت چشم‌گیری امنیت وب سایت شما را افزایش داده و از اینکه هکرها یا افراد سودجو به اطلاعات شما یا کاربران وب سایتتان دسترسی پیدا کنند جلوگیری می‌کند.

درصورتی که به دنبال بهترین شرکت طراحی سایت جهت طراحی سایت حرفه‌ای هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق شماره تماس 88886450-021 با کارشناسان شرکت ایران سایت تماس بگیرید و از طریق آدرس وب سایت www.iransite.com  نمونه‌کارهای قدرتمند این مجموعه را در زمینه‌های مختلف مشاهده کنید. مجموعه ایران سایت یکی از بهترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های طراحی سایت به ویژه طراحی سایت وردپرس است که متشکل از پرنسل متخصص و مجرب است. مجموعه ایران سایت نه تنها از متدها و تکنیک‌های حرفه‌ای جهت طراحی وب سایت شما استفاده می‌کند بلکه با اصول سئو، رتبه وب سایت شما را به صورت چشم‌گیری در گوگل افزایش می‌دهد.

 

این محتوا صرفا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس