کد خبر 996151
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
عملیات نیروهای بسیج مردمی عراق در استان دیاله/حمله عناصر مخفی داعش ناکام ماند

عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در شمال استان دیاله یکی از مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق را مورد حمله قرار دادند که این حمله با اقدام به موقع رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی عراق بدون دستیابی به نتیجه ناکام ماند.

به گزارش مشرق، از شمال شرق استان دیاله عراق خبر می‌رسد، گروهی از هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش حمله‌ای را علیه مواضع رزمندگان بسیج مردمی ترتیب دادند. براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش به ایستگاه دفاعی نیروهای تیپ ۲۳ بسیج مردمی در روستای «بابا محمود» در محور غربی منطقه «خانقین» حمله کردند، اما در همان گام نخست با واکنش قاطع مواجه شدند.

بیشتر بخوانید

عملیات گسترده علیه عناصر مخفی داعش در شمال استان دیاله با رمز «عاشورا»

به گفته منابع میدانی، رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی مستقر در منطقه به خوبی توانستند تحرکات تروریست‌های داعش را در این محور رصد کنند و پس از درگیری با آنان موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

در جریان دفع حملات تروریست‌های داعش در روستای «بابا محمود»، یک تن از رزمندگان بسیج مردمی به شهادت رسید و دو نفر دیگر زخمی شدند؛ عناصر مخفی درصدد بودند امنیت محور غربی منطقه «خانقین» را بر هم بزنند که ناکام ماندند.

منطقه راهبردی خانقین دروازه ورود به گذرگاه مرزی «المنذریه» از محور غربی محسوب می‌شود و از سویی دیگر در مسیر عبور زائران مراسم اربعین از مرز خسروی به سمت مناطق «مقدادیه، بعقوبه و بغداد» واقع شده و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

همزمان با دفع حملات عناصر مخفی داعش در روستای «بابا محمود»، چند گروه از نیروهای تیپ ۲۳ بسیج مردمی عملیات را در مجاورت رود «الوند» در محور منطقه خانقین انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان بسیج مردمی در جریان این عملیات موفق شدند امنیت روستاهای «مردان قاسم، نهر الرحامه، تل ابیض، علی السعدون و شیح رحیم» و مزارع حومه را به طور کامل تامین کنند.

از حومه دریاچه «حمرین» خبر می‌رسد، گروهی دیگر از نیروهای تیپ ۲۳ بسیج مردمی عملیاتی را برای پاکسازی مناطق آلوده آغاز کردند و توانستند یکی از مقرهای عناصر مخفی داعش را شناسایی و مقادیری اسلحه و مواد منفجره را کشف و ضبط کنند.

همزمان هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش چند خمپاره به سمت روستای «ملا حمید» در منطقه خانقین شلیک و تلاش کردند امنیت منطقه را بر هم بزنند که به نتیجه‌ای دست نیافتند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس