عراق (3).jpg

عناصر مخفی داعش همزمان با اعتراضات شهروندان عراقی، حملات سنگینی را علیه نیروهای مسلح عراق در استان دیاله ترتیب داده اند و به دنبال افزایش نفوذ در برخی مناطق هستند.

به گزارش مشرق، محورهای مختلف استان دیاله از جمله مناطق شمالی و شمال شرقی در ماه های گذشته شاهد نبردها و درگیری های قابل توجه نیروهای عراقی با هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش بود که همچنان ادامه دارد.

در روزهای اخیر همزمان با دور دوم اعتراضات مردمی در مناطق مرکزی و جنوبی عراق، حملات عناصر مخفی داعش علیه نیروهای مسلح عراق در محورهای مختلف استان دیاله افزایش یافته که کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی، ارتش و رزمندگان بسیج مردمی در جریان حملات و درگیری ها به خوبی موفق شدند اهداف هسته های خاموش داعش را ناکام بگذارند و حملات را دفع کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی استان دیاله به شرح ذیل است:

- گروهی از عناصر مخفی داعش حمله ناگهانی را علیه ایستگاه نظامی نیروهای بسیج مردمی در نزدیکی منطقه «پاوه محمود» در محور خانقین در شمال شرق استان دیاله انجام دادند و درصدد بودند امنیت را در این محور به چالش بکشند که ناکام ماندند. ۴ تن از رزمندگان بسیج مردمی در جریان این حمله زخمی شدند و عملیات برای شناسایی و دستگیری تروریست ها در این محور در جریان است.

- شماری دیگری از هسته های خاموش داعش حمله ای را علیه مواضع نیروهای تیپ چهارم بسیج مردمی در روستای «رمضان» در محور منطقه خانقین ترتیب دادند اما رزمندگان مستقر در منطقه موفق به دفع حملات آنان شدند. یک تن از نیروهای بسیج مردمی در جریان درگیری ها به شهادت رسید و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

*منطقه راهبردی خانقین از محور شرقی به گذرگاه مرزی خسروی ایران، از شمال به اقلیم کردستان، از جنوب به منطقه «ملا عزیز» و از جنوب غرب به دریاچه حمرین متصل می شود و همچنان بخش هایی از آن آلوده به عناصر مخفی داعش است.

- شمار زیادی از هسته های خاموش داعش حملات گسترده ای را علیه چاه های نفتی «نفت خانه» در شرق استان دیاله انجام دادند اما نیروهای بسیج مردمی مستقر در منطقه موفق به دفع حملات شدند و ۳ تن از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

- تک تیراندازهای گروهک تروریستی داعش یکی از نیروهای پلیس را در نزدیکی روستای «ابوکرمه» در محور شرقی منطقه «ابی صیدا» در ۲۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه (شمال شرق استان دیاله) هدف قرار دادند و زخمی کردند. ۳ تن دیگر از نیروهای پلیس هم در تله انفجاری تروریست ها گرفتار و مجروح شدند.

- حملات عناصر مخفی داعش در روزهای گذشته منجر به شهید و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی در روستای «ابوکرمه» شد و همین مسئله باعث شد شماری از نیروهای گروه پنجم ارتش به درخواست اهالی در حومه این روستا کمربند امنیتی ایجاد کنند تا از حملات تروریست ها جلوگیری شود.

- گروهک تروریستی داعش شماری از تک تیراندازهای خود را در محور «حوض الموت» آموزش مجدد داده و آنان را حومه مناطق «خانقین، مندلی، داینیه، الوقف و الدوالیب» مستقر کرده است؛ تروریست ها که به تک تیراندازهای شب معروف شده اند در تاریکی به نیروهای امنیتی و مردم حمله می کنند.

- تهدیدهای گسترده عناصر مخفی داعش در محور منطقه مهم «حوض الوقف» در شمال استان دیاله باعث شد شهروندان روستای «المخیسه» را از بیم حمله احتمالی تروریست ها تخلیه کنند. همزمان با خروج اهالی از این روستا، وضعیت در روستای مجاور یعنی «ابوکرمه» به مرز هشدار رسیده است. خالی شدن این روستاها فرصت را در اختیار تروریست ها قرار می دهد که به منطقه راهبردی «ابی صیدا» حمله کنند.

* منطقه حساس و مهم «حوض الوقف» در شمال شرق بعقوبه واقع شده و پایگاه «الزرقاوی»، رهبر سابق گروه تروریستی القاعده به شمار می آید که از سال ۲۰۰۳ به نقطه کور و البته محلی مناسب برای آموزش تروریست ها تبدیل شده است.

- نیروهای تیپ ۲۰ بسیج مردمی در روزهای اخیر عملیات دقیقی را در حومه رودخانه «الوند» در شمال شرق استان دیاله انجام دادند و در جست وجوی منطقه به منطقه توانستند امنیت را به روستاهای «مله عوید، ارکوازی، جور جیبیکا و زینه قوس» بازگردانند.

*رودخانه الوند در شمال شرق استان دیاله از محور «خانقین» تا شمال منطقه راهبردی «جلولاء» امتداد دارد؛ حومه این رودخانه به عناصر مخفی داعش آلوده است و این خطری برای مناطق مهمی از جمله جلولاء و خانقین به شمار می آید.

- در روزهای اخیر رزمندگان تیپ اول بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در حومه ارتفاعات منطقه خانقین برای شناسایی هسته های خاموش داعش و مقرهای آنان آغاز کردند که همچنان در جریان است.

- جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق در روزهای گذشته و پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع عناصر مخفی داعش را در حومه غربی دریاچه حمرین هدف قرار دادند و ۱۰ تن از تروریست ها از جمله دو فرمانده میدانی را به هلاکت رساندند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای امنیتی، ارتش و رزمندگان بسیج مردمی در محورهای مختلف استان دیاله به ویژه در مناطق شمالی و شمال شرقی علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی در جریان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    20 1
    لعنت بر داعش
  • US ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    17 2
    برادرای عراقیمون حواستون رو جمع کنید اعتراض اشکال نداره ولی باج به داعش ندید لطفا هم ما هم شما کلی شهید دادیم تا جلوشون رو بگیریم
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
      1 17
      به تو ربطی نداره تو عراق چه خبره. کشور خودشونه دوست دارن تظاهرات کنن این وسط تو چی میگی؟
  • US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    11 1
    این عراق کی میخواد رنک ارامش رو ببینه ؟؟؟
  • US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    1 9
    مقصر اشوب عراق حکومتشونه یا مردم؟؟
    • عبدالله مومن IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
      8 1
      مقصر وضعیت امروز عراق. شیطان بزرگ با این نحوه چینش حکومت در عراق است که حکومتی پنجر برای مردم آن درست کرده است فعلا هم که آمریکا و اسرائیل و آل وحوش و امارات در فکر نابودی همین وضعیت ناپایدار فعلی و گسترش ناامنی و تجزیه عراق اند
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    3 1
    تا مردم عراق بیسواد و احساساتی و تابع تربیت هستند باید زمان نامحدودی همدیگر را قتل عام کنند.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    1 3
    هم ایران وهم عراق وافغانستان ...چرا مردم را ازلولو خوخوره ای که خودتان باعثش شدید میترسانید!؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    4 1
    تا آمریکا تو خاک باشد چه سفرتش چه پایگاههاش عراق روز خوش نمی بینه . باید لانه جاسوسی وخرابکاری نابود کرد واز خاک عراق بیرون راند.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    3 1
    اینایی که اعتراض میکنند بریزید جلوی داعش اعتراض کنند قدر عافیت رو بدونن
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    0 1
    جهنم
  • ح ح ح IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    1 0
    لعنت بر بدتر از داعش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس