کد خبر 994764
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
سرویس‌های مدارس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بر لزوم دقت والدین در بحث کیفیت سرویس مدارس و صلاحیت راننده آن تاکید کرد و افزود: والدین باید در این زمینه هوشیار بوده و کوچکترین تخلف را گزارش دهند.

به گزارش مشرق، سرهنگ کیومرث غلامی با اشاره به اهمیت انتخاب سرویس مدرسه مناسب، گفت: والدین باید در انتخاب سرویس مدرسه کودکان بی نهایت سخت‌گیری کرده و به سادگی از کنار نکاتی که به ظاهر بی اهمیت هستند نگذرند تا فردا روز دچار افسوس و پشیمانی نشوند.

وی افزود: مسئولیت استفاده از سرویس مدارس مجاز برعهده مدیران مدارس است و اینکه خودرو مجاز در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد حقی است که والدین باید آن را از مسولین مدرسه مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید:

غلامی تصریح کرد: والدین باید دقت داشته باشند که سرویس مدرسه حتما دارای معاینه فنی بوده و نقص فنی نداشته باشد. همچنین والدین باید در خصوص صلاحیت راننده و نیز داشتن برچسب خودرو و کارت سرویس مدرسه راننده اطمینان حاصل کنند.

غلامی تاکید کرد: والدین باید دقت داشته باشند که راننده بیش از حد مجاز خودرو، دانش آموز سوار نکند و در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص سرویس مدرسه باید سریعا به مسئولین مدرسه اطلاع دهند.

وی افزود: چنانچه سرویس مدرسه فاقد مجوز است والدین باید هرچه سریعتر موضوع را به پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاع دهند.

غلامی به والدین توصیه کرد: به کنترل پلیس و مدرسه اکتفا نکرده و شخصا بر اعمال راننده و کیفیت خودرو نظارت کنند.

وی از والدین خواست تا بستن کمربند ایمنی را به فرزندان خود آموزش دهند و افزود: سوار کردن سرنشین اضافه به معنی محرومیت دانش آموزان از کمربند ایمنی است و والدین در برخورد با این تخلف باید جدی باشند.

غلامی تصریح کرد: سوار و پیاده کردن دانش آموزان در حالت پارک دوبله به معنی عبور دانش آموزان از میان خودروها است، بنابراین والدین باید از راننده بخواهند خودرو را در محل مناسبی پارک کرده و دانش آموزان را تا درب مدرسه همراهی کند.

وی از والدین خواست تا از فرزندان خود بخواهند نحوه رفتار راننده در سرویس، حرکات نمایشی، سرعت و در مجموع رعایت قوانین از جانب راننده را برای آن‌ها بازگو کنند و پیگیر تخلفات راننده باشند.

غلامی بر لزوم آموزش حریم خصوصی به دانش آموزان تاکید کرد وافزود: والدین باید حریم خصوصی فرزندانشان را بدون رودربایستی به آنان آموزش دهند و نحوه مواجهه با متجاوزین به این حریم را نیز به آنان یاد دهند.

وی تاکید کرد: پلیس مطمئن‌ترین مرجع خارج از خانواده برای مشکلات دانش آموزان است، بنابراین والدین باید راه‌های دسترسی به پلیس را به فرزندان خود آموزش دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس