محمد کاسبی

متاسفانه دیگر تئاتر هم حال خوشی ندارد، چون این محل هم دست آویزی برای پول اندوزی شده است. تئاتر همانند تعزیه باید در میان مردم باشد، والا اگر بخواهد تئاتر شکل سلبریتی پیدا کند اثری از آن باقی نمی‌ماند.

به گزارش مشرق، محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این‌که هیچگاه غم نان باعث نشده که وی از آرمان‌هایش کوتاه بیاید، به حوزه گفت: نزدیک به ۴۰ سال است که در سینما و تلویزیون فعال هستم، اما هیچگاه اجازه نداده‌ام غم نان در تصمیم‌گیری‌هایم نقش داشته باشد، البته آدم متمولی نیستم، اما برای زحمتی که در این رابطه کشیده‌ام، ارزش قائلم و حاضر نیستم در کاری حضور داشته باشم.

بیشتر بخوانید:

انسیه شاه حسینی: «هنر و تجربه» لیاقت ندارد که مستند بانو را پخش کند



وی افزود: آخرین بازی من مربوط به فیلم تلویزیونی می‌شود که اسفند سال ۹۷ در آن بازی داشتم و از آن به بعد، هنوز در کاری حضور نداشته‌ام، هرچند که همانگونه که گفتم پیشنهادات وجود دارد. برای مثال در یک ماه اخیر دو پیشنهاد را به دلیل پایین بودن کیفیت فیلمنامه رد کردم، حتی بازی در سریالی که چندی پیش از تلویزیون پخش را هم نپذیرفتم.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که ترجیحش برای بازی بیشتر به تلویزیون است یا سینما گفت: امروز دیگر هر موبایلی خود یک دوربین است که خبررسانی‌ها به سرعت از طریق آن صورت می‌گیرد، برای همین من دوست دارم در رسانه‌ای کار کنم که مخاطب بیشتری داشته باشد. در همین راستا تلویزیون همیشه جز انتخاب‌های اصلی من است به شرطی که همانگونه که گفتن در قدم اول متن تولیدی را جذب خود کند.

وی با بیان این‌که شرایط بد تولید آیا برای بازیگران سینما تبعات اقتصادی به همراه ندارد، بیان کرد: بسیاری از بازیگران از طریق همین کار ارتزاق می‌کنند، برای همین هم گاهی اوقات آنها مجبورند در کارهایی که دوست ندارند، حاضر شوند، چون باید زندگی خانوده‌شان را تامین کنند. حال در چنین شرایطی تصور کنید بازیگران بخواهند قضاوت هم بشوند، آیا این اتفاق بی‌انصافی نیست که بخواهیم برخی هنرمندان خود را برای حضور در آثار نمایشی سرزنش کنیم.

این بازیگر در بخش دیگری از  سخنانش تاکید کرد: زیاد دور نیست زمانی که تلویزیون با کارهایی نظیر «مریم مقدس» هم برای مردم سرگرمی ایجاد می‌کرد، هم اینکه مفاهیم قرآنی را تبلیغ می‌کرد، حال باید دید چه شرایطی پیش آمده که دیگر چنین کارهایی تولید نمی‌شود، البته خوشحالم که زمزمه‌های ساخت سریال حضرت موسی (ع) و سریال سلمان شنیده می‌شود، چون معتقدم این دست کارها علاوه بر این‌که مبلغ ارزش‌های اسلامی است، کیفیت کارهای سینمایی را افزایش می‌دهد.

کاسبی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه آثار قرآنی به هیچ وجه اسراف نیست، بلکه مصرف صحیح بیت‌المال است. برای مثال سریال مختار یا مریم مقدس (س) بارها از تلویزیون پخش می‌شود و باز هم مخاطب دارد. این امتیاز آیا در کارهای دیگری هم وجود دارد، مسلماً جواب خیر است، اما متاسفانه انگار قرار نیست به این واقعیات روشن توجه شود، چون باز هم می‌بینیم که تولیدات بی‌کیفیت روی آنتن می رود.

وی درباره تبعات آثار بی‌کیفیت گفت: من معتقدم فیلم‌ها و سریال‌ها بی‌کیفیت به نوعی جوانان را تشویق می‌کند تا به سمت ماهواره یا فیلم‌های آمریکایی متمایل شوند، چون آنها اجباری ندارند حتماً کارهای بی‌کیفیت ببینند، پس در چنین شرایطی اگر روند تولید کارهای سطحی ادامه پیدا کند در آینده نه چندان دور دیگر آثار ایرانی مخاطبی نخواهد داشت.
 

کاسبی در پایان با تاکید بر این‌که تئاتر هم حال خوشی ندارد، تاکید کرد:  تئاتر یک هنر اصیل است که ارزش‌های حاکم بر آن در هیچ هنری وجود ندارد. من این اتفاق را بارها تجربه و لمس کرده‌ام، اما زمان زیادی از تئاترهایی که ما از در سالن سنگلج تهران اجرا می‌کردیم گذشته است و متاسفانه دیگر تئاتر هم حال خوشی ندارد، چون این محل هم دست آویزی برای پول اندوزی شده است. مخلص کلام تئاتر با همانند تعزیه باید در میان مردم باشد، والا اگر بخواهد تئاتر شکل سلبریتی پیدا کند در نهایت اثری از آن باقی نخواهد ماند.

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس