کد خبر 990663
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
پرچم

مسئولان کره ای واکنش شدیدی نسبت به تصمیم کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۰ داشتند و اعلام کردند پرچم دوران امپریالیسم نباید در المپیک باشد چون سمبل شیطان است.

به گزارش مشرق، پرچم آفتاب تابان یا پرچم نظامی ژاپن، در ابتدا به عنوان پرچم جنگی ارتش پادشاهی ژاپن و نیروی دریایی پادشاهی ژاپن مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه نسخه جدیدی از آن توسط نیروی دفاعی ژاپن استفاده می‌شود. 

مسئولان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ از ممنوع اعلام کردن این پرچم که برای کره‌ای ها یادآور دوران خشونت تحت فرماندهی ژاپنی هاست خودداری کردند. 

بیشتر بخوانید:

فرار قهرمان ۲ دوره المپیک از چنگال مرگ +عکس

کمیته پارلمانی ورزش کره جنوبی خواستار ممنوع کردن ورود این پرچم به محل برگزاری بازیهای المپیک شده بود چرا که این پرچم یادآور امپریالیسم و خشونت ژاپنی علیه کره ای ها است ولی مسئولان ژاپنی اعلام کردند این پرچم استفاده گسترده در این کشور دارد و نمی توانند ورود آن را به بازیهای المپیک ممنوع کنند. 

این اعلام رسمی با واکنش تند کره ای ها همراه بوده است و کمیته پارلمانی ورزش کره جنوبی اعلام کرد پرچمی که سمبل جنگ است مناسب بازیهای دوستانه المپیک نیست. این پرچم سمبل شیطان برای آسیایی‌ها و کره‌ای‌ها است.

یکی از سخنگویان کمیته بین المللی المپیک به سی ان ان گفت که ورزشگاه های میزبان بازیهای المپیک باید عاری از هرگونه پرچم و شعار سیاسی باشند. 

همچنین وزیر امورخارجه کره جنوبی نیز نسبت به اقدام ژاپنی ها ابراز تاسف کرد و امیدوار است از کانال دیپلماتیک نسبت به حل این موضوع اقدام کند. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس