کد خبر 988473
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
حمایت قاطع وزیر دفاع عراق از الحشد الشعبی

وزیر دفاع عراق با اعلام حمایت از نیروهای الحشد الشعبی، تأکید کرد که برای دفاع از این کشور، تدابیر امنیتی و نظامی مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق تأکید کرد که تدابیر نظامی اتخاذ خواهد شد که متضمن حمایت از کل عراق باشد.

الشمری در حاشیه نشست فوق‌العاده شورای دفاع این کشور، بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد که برای دفاع از این کشور، تدابیر امنیتی را نیز اتخاذ خواهد کرد.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از وزیر دفاع عراق گزارش داد که باید در خصوص هر گونه وارد شدن خدشه به حاکمیت و کرامت عراق، جانب احتیاط را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید:

الشمری همچنین با بیان اینکه هر گونه تجاوز به هر طرف عراقی، به منزله تجاوز به عراق است، بر لزوم «اتحاد و همبستگی بین تمامی اقشار و تشکیلات نیروهای مسلح [عراق] ازجمله ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مرزبانی، مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی، نیروهای پاسدار منطقه [کردستان عراق موسوم به] پیشمرگه» تأکید کرد.

وزیر دفاع عراق هدف از این اتحاد و همبستگی را رسیدن به عراق واحد، تحت لوایی واحد و در برابر تمامی کسانی دانست که خواستار ناامنی این کشور هستند.

افراد حاضر در این نشست، طرح‌های مربوط به حفظ امنیت و حاکمیت عراق را بررسی و تأکید کردند که ارتش عراق، دژ محکم این کشور باقی خواهد ماند که حافظ عراق و مردم آن خواهد بود.

این جلسه در واکنش به حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به مواضع سازمان الحشد الشعبی برگزار شد که سوم شهریور ماه جاری در الانبار رخ داد و در پی آن، دو نیروی الحشد، به شهادت رسیدند.

 در همین ارتباط، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «برهم صالح» رئیس جمهور و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق چهارم شهریور درباره این حملات جلسه‌ای مشترک برگزار کردند.

در این نشست رؤسای قوای سه گانه عراق تأکید کردند که حملات اخیر به تیپ 45 سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی)، به منزله تجاوز به حاکمیت عراق است.

افراد حاضر در این نشست، بر اهمیت پیگیری اقدامات دولت در این خصوص تأکید و این حمله را که نقض آشکار حاکمیت عراق است، محکوم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 9
    با خریدن سامانه مثل سوم خرداد نگذارید هیچ پرنده. ای (پهپاد وهواپیما) متجاوزی در آسمان عراق ظاهر شود. البته لزومات این کار خروج نیروهای تروریست پرور آمریکا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس