ظریف نمایه

یک مقام فرانسوی با مهم برشمردن حضور وزیر خارجه ایران در محل برگزاری نشست گروه-7 ، تأکید کرد که هدف از دعوت ظریف به این نشست، کاهش تنش‌ها در منطقه است.

به گزارش مشرق، به دنبال سفر غیرمترقبه وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران «گروه-7»، یک مقام ارشد فرانسوی گفت که فرانسه وزیر خارجه ایران را به این محل دعوت کرده تا  تنش‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

تایید حضور ظریف در نشست گروه هفت

رویترز: مذاکره ظریف و لودریان آغاز شد

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این مقام فرانسوی که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که تصمیم به دعوت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران گروه-7 پس از آن صورت گرفت که سران این گروه از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه شب برای صرف شام دور هم جمع شدند.

این مقام فرانسوی در پاسخ به این سؤال که آیا کاخ سفید از این ماجرا آگاه است یا خیر، گفت: «ما بر اساس شرایط خودمان عمل می‌کنیم.»

 وی در ادامه گفت که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و ترامپ دیروز به مدت دو ساعت با هم دیدار کردند و حین این دیدار و شام دورهمی در مورد «ایران» به گفت‌وگو پرداختند.

این مقام فرانسوی اظهار داشت که فرانسه گفت‌وگو با ظریف را برای تداوم نزدیکتر شدن مواضع و تنش زدایی مهم می‌داند.

مقام فرانسوی در خاتمه اظهار داشت، آمریکایی‌ها در «بیاریتز» محل برگزاری نشست گروه-7 با ظریف دیدار نخواهند کرد و فرانسه با شفافیت کامل با آمریکا و شرکای اروپایی کار می‌کند.

خبرنگار روزنامه «گاردین» نیز همزمان گزارش کرد که ترامپ و دیگر سران گروه-7 از برنامه پاریس برای گفت‌وگو با ظریف مطلع شده بودند.

یک دیپلمات فرانسوی در این زمینه گفت: «رئیس جمهور فرانسه  روز گذشته با تمام سران گروه 7 گفت‌وگوهایی انجام داد و به وضوح به آن‌ها در این زمینه اطلاع رسانی کرد.»

وی افزود، فرانسوی‌ها نقش میانجی را ندارند، اما بر این باورند که می‌توانند تنش زدایی کنند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه نیز یکشنبه بعد از ظهر در توییتی اعلام کرد: «به دعوت لودریان، وزیر خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.»

وی تصریح کرد: «در این سفر با هیأت آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    فاتحه........
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    کاهش تنش، اسم جدید بازگشت به میز مذاکره،....
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    کاهش تنش ها با ایران و همزمانی حملات هوایی به محور مقاومت در منطقه چگونه قابل تحلیل است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس