کد خبر 986760
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
اجلاس جی۷ ، امتحان سختی از یکپارچگی اتحادیه اروپا

رئیس شورای اروپا گفت:«معامله های تجاری و اصلاح سازمان تجارت جهانی بهتر از جنگ های تجاری هستند. جنگ های تجاری باعث رکود می شوند در حالی که تبادلات تجاری اقتصاد را تقویت می‌کنند».

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رئیس شورای اروپا گفت پس از یک سالی که در آن رهبران کشورهای ثروتمند دنیا دریافتند که پیدا کردن یک زبان مشترک سخت است، اجلاس کشورهای جی 7 امتحانی سخت از اتحاد و یکپارچگی خواهد بود.

دونالد تاسک گفت جنگ های تجاری بین این 7 کشور اطمینان بین آن ها را از بین برده است. وی گفت اگر ترامپ، رئیس جمهور امریکا از عوارض به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کند برای کل دنیا مخاطره‌آمیز است.

تاسک در یک کنفرانس خبری در بیاریتز فرانسه گفت:« هنوز هیچ اطمینانی وجود ندارد که این گروه بتواند راه‌حل های مشترکی پیدا کند. یا بتواند بر درگیری های بی معنی بین خودشان تمرکز کند. چالش های جهانی در حال حاضر بسیار جدی هستند».

بیشتر بخوانید:

 اجلاس سران جی 7 در زمانی تشکیل می شود که جنگ تجاری بین چین و آمریکا بدتر می شود و دولت های اروپایی به دنبال راهی برای کاهش تنش ها بین واشنگتن و تهران هستند.  تاسک قبل از این اجلاس که می تواند بسیار مشاجره آمیز باشد، بطور غیر معمولی در اظهاراتش صریح بود.

وی گفت:«معامله های تجاری و اصلاح سازمان تجارت جهانی بهتر از جنگ های تجاری هستند. جنگ های تجاری باعث رکود می شوند در حالی که تبادلات تجاری اقتصاد را تقویت می‌کنند».

تاسک گفت سران جی 7  بایددر مورد ایران با هم متحد شوند. معاهده اتمی ایران پس از خروج آمریکا و اعمال دوباره تحریم ها علیه تهران در آستانه شکست قرار دارد».

« نقض معاهده برجام توسط آمریکا هیچ پیامد مثبتی نداشته است».

تاسک در پاسخ به تهدید مداوم ترامپ برای وضع مالیات بر مشروبات الکلی فرانسه به تلافی  طرح فرانسه برای اعمال مالیات بر شرکت های بزرگ دیجیتالی، گفت اگر آمریکا بر فرانسه عوارض وضع کند، اتحادیه اروپا به همین ترتیب پاسخ آن را خواهد داد. فرانسه می تواند روی یکپارچگی اتحادیه اروپا حساب کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس