کد خبر 986831
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
ماکرون جزئیات طرح خود درباره ایران را در اختیار ترامپ گذاشت

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رهبران گروه 7 موافقت کرده‌اند که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پیام رهبران این گروه را به ایران منتقل کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که سران گروه 7، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را مامور ارسال پیام سران گروه 7 به ایران کرده‌اند. 

منابع دیپلماتیک گفته‌اند که رهبران گروه 7 که هم اکنون در شهر «بیاریتس» فرانسه جمع شده‌اند توافق کرده‌اند که ماکروون پیام آنها را به مقامات ایرانی منتقل کند.

مساله ایران و به ویژه توافق هسته‌ای یکی از محورهای نشست رهبران گروه 7 است که از روز شنبه در شهر ساحلی بیاریتس فرانسه آغاز شده است. 

بیشتر بخوانید:

ماکرون طرح خود درباره ایران را با ترامپ مطرح کرد

اختلاف ماکرون و ترامپ درباره ایران

ماکرون پیش از حضور در نشست سران گروه 7 با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در کاخ الیزه دیدار کرده بود. 

ماکرون روز شنبه نیز در حاشیه این نشست با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل مختلف از جمله ایران دیدار و رایزنی کرده است و در جریان نقطه نظرات دو طرف قرار دارد. 

کاخ الیزه بعد از این دیدار گفته بود که امانوئل ماکرون و «دونالد ترامپ» در جریان دیدار در حاشیه نشست گروه هفت درباره ایران گفت‌وگو کردند که اختلافاتی درباره این موضوع وجود داشت.

پیش از دیدار ترامپ و ماکرون، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا در سخنانی در جمع خبرنگاران در بیاریتس از خروج آمریکا از برجام انتقاد کرده بود و گفته بود که این تصمیم آمریکا نتایج مثبتی نداشته است. تاسک با اشاره به شکاف اروپا و آمریکا درباره برجام خواستار هماهگی بیشتر رهبران غربی درباره ایران شده بود. 

نشست گروه 7، از امروز در  بیاریتز فرانسه آغاز شده و سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن در آن حضور دارند. این گروه تا سال 2014 با نام گروه 8 شناخته می‌شد و روسیه هم عضو آن بود اما با ضمیمه شدن شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، روس‌ها از این گروه کنار گذاشته شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    2 0
    یعنی برداشتن تحریم ها این قدر سخته ! این همه صغری کبری برای چیه ؟ پر واضحه همش خالی بندیه ، ایران اگه عرضه داشته باشه در پاسخ عوارض 100 برابری بر نفت کش هایی که به اروپا میرند وصل می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس