کد خبر 986940
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
ظریف در فرانسه

وزیر امور خارجه ایران که به صورت از پیش اعلام نشده به بیاریتز فرانسه رفته مذاکرات خود با وزیر خارجه فرانسه را آغاز کرد.

به گزارش مشرق،  خبرگزاری رویترز بعدازظهر یکشنبه از آغاز مذاکره «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تایید حضور ظریف در نشست گروه هفت

پیام «ظریف» اجلاس G۷ به «روحانی» / مکر مشترک ماکرون-ترامپ چگونه لو رفت؟

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابعی در کاخ الیزه مذاکره ظریف و لودریان را تایید و اعلام کرد که هیچگونه گفت‌وگویی میان ظریف و آمریکایی‌ها در بیاریتز برنامه‌ریزی نشده است.

بر اساس اعلام این منبع در ریاست جمهوری فرانسه، گفت‌وگوهای ظریف و لودریان درباره شرایطی خواهد بود که می‌تواند به کاهش تنش‌ها میان واشنگتن و تهران منجر شود.

دقایقی پیش «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه در توئیتی اعلام کرد: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.» وی تصریح کرد: «در این سفر با هیأت آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

روز گذشته بود که یک دیپلمات فرانسوی خبر داد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در ناهار کاری با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه هفت جزئیات طرح فرانسه برای کاهش تنش‌ها با ایران را ارائه کرد.

برخی منابع خبری جزئیاتی از  طرح فرانسه را فاش کردند که بر اساس آن «به ایران اجازه داده خواهد شد تا برای زمان مشخصی به صادرات نفت بپردازد» در مقابل، ایران باید کاملا به برجام پایبند بوده و تنش‌ها در خلیج فارس را کاهش داده و گفت‌وگوها را آغاز کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    محدود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    این دفعه چه کلاه گشادی می خواهند سر آقای ظریف کنند خدا می داند علی برکت الله
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    قسم میخورم این لودریان همون «جان کری» در لباسی جدیده و مکرون هم همون «اوباما» در لباسی جدیده و ماموریت اونها فریب دادن دولت ایران و دکتر ظریف و ایجاد مشکلات جدید برای ایرانه. ظریف عبرت بگیر از تذکر مقام معظم رهبری درباره اروپا. رژیمهای اروپایی خصوصا فرانسه-آلمان-انگلیس-... برای ظریف دام پهن کردن تا فریبش بدن. به کی بگم؟
    • DE ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      0 0
      دکتر که فریب نمی خوره! دکتره! مثلا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس