کد خبر 985836
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
عربده کشی وزیر صهیونیست در مسجدالأقصی

فلسطینی‌ها در پنجاهمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها،حمایت و یاری مسلمانان جهان را برای مقابله با تجاوزگری اشغالگران خواستار شدند.

به گزارش مشرق، امروز پنجاهمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌هاست. در بیست و یکم ماه آگوست سال 1969 بخش‌های گسترده‌ای از مصلای مسقف مسجد الاقصی به آتش کشیده شد و امروز فلسطینی‌ها می‌گویند شعله‌های آتش در نخستین قبله مسلمانان هنوز زبانه می‌کشد.

رژیم صهیونیستی این حادثه را که خسارات سنگین به مسجد الاقصی وارد کرد به یک یهودی استرالیایی تبار به نام «دنیس مایکل روهان» نسبت داد. او در یک دادگاه نمایشی محاکمه و سپس به ادعای اینکه یک بیماری روانی بوده است، آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

باید نماز یهودیان در مسجد الاقصی برپا شود!

پشت پرده آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها

کمیته عالی اسلامی در قدس به همین مناسبت در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان سراسر جهان هنوز هم آتش سوزی صبح پنج شنبه 21 اوت 1969 توسط جنایتکار «مایکل دنیس روهان)» و دیگر جنایتکارانی که نام آنها فاش نشد از یاد نبردند.
این کمیته تاکید کرد که در آن زمان مقامات رژیم صهیونیستی را به طور مستقیم به ارتکاب این جنایت  شنیع متهم کرده و مسئولیت فاجعه را بر عهده این رژیم دانسته بود.

کمیته قدس افزود: هنوز هم شعله‌های آتش در مسجد الاقصی به اشکال مختلف زبانه می‌کشد. از یورش‌های نژادپرستانه گروه‌ها و یهودی‌های افراطی با پشتیبانی مستقیم رژیم راست گرای اسرائیل و همچنین یورش ارتش اسرائیل با لباس‌های نظامی به داخل مسجد تا حفاری‌هایی که شالوده مسجد الاقصی را تهدید می‌کند.

این کمیته اظهارات بی پروای اخیر مقامات رژیم صهیونیستی و اعضایی از کنست را نشانه چشم طمع اشغالگران به مقدسات اسلامی خواند و گفت: غیرمسلمانان نه قبلا نه حالا و نه بعدا هیچ حقی در مسجد الاقصی ندارند و کشورهای عربی و اسلامی برای دفاع از مسجد الاقصی باید کمر همت ببندند.

اداره اوقاف قدس هم به همین مناسبت درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در ساخت کنیسه‌های صهیونیست‌ها در منطقه الواد در پیرامون مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: این اقدامات با هدف نابودی موجودیت عربی و اسلامی در قدس و ممانعت از رسیدن مسلمانان به مسجد و خالی کردن آن از مسلمانان و تبدیلش به یک موزه تاریخی برای بازدید جهانگردان صورت گرفته است.

اداره اوقاف قدس تاکید کرد: مقامات رژیم اشغالگر در کارهای ضروری برای مرمت مسجد الاقصی کارشکنی کرده و قوانین اسرائیلی را بر آن تحمیل می‌کنند و حق قانونی اداره اوقاف برای صیانت و ترمیم و اداره مسجد الاقصی را از آن سلب کردند.

جهاد اسلامی: اسرائیل را نابود می‌کنیم

«زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم امروز به مناسبت پنجاهمین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی طی نطقی خطاب به رزمندگان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی گفت: با حضور شما در میدان ما امروز ماورای مرزهاییم و در هر کجا با دشمن مبارزه می‌کنیم تا آنها را از سرزمینمان بیرون کنیم. قدس و مسجد الاقصی برای ما باقی خواهد ماند و اسرائیل را از روی زمین محو می‌کنیم.

ادعای وزیر صهیونیست: برنامه حمله به غزه آماده است

از سوی دیگر «زاخی هنگبی»، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش این رژیم آماده هر گونه عملیات نظامی علیه حماس در نوار غزه است.

وی افزود: کابینه اسرائیل برنامه‌هایی را برای حمله به حماس آماده و تصویب کرده است تا در صورت لزوم آن رابه اجرا گذارد.

حماس: آواره ساختن فلسطینی‌ها محال است

«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی حماس هم امروز چهارشنبه به گزارش رسانه‌ها درباره نقشه اسرائیل برای تشویق فلسطینی‌ها به مهاجرت از نوار غزه به خارج از سرزمین‌های فلسطینی واکنش نشان داد.

القانوع در اظهاراتی خبری گفت: پیشنهادهای رژیم اشغالگر درباره آواره ساختن مردم ما از نوار غزه مذبوحانه و از سر عجز و ناکامی در برخورد با آنهاست و ملت ما قادر به ناکام گذاشتن این نقشه‌هاست.

وی ادامه داد: آواره ساختن ملت فلسطین رویایی است که رژیم اشغالگر از سال 1948 تاکنون در تحقق آن ناکام بوده است و چه آواره کردن فلسطینی‌های قدس و چه سلب  تابعیت آنها یا اسکان شهرک نشینان صهیونیست در اراضی فلسطینی در کرانه باختری نتوانسته است اشغالگران را به هدفشان نزدیک کند.

القانوع تاکید کرد: همه تلاش‌ها و پیشنهادها برای آواره کردن ملت فلسطین پیش نخواهد رفت و ما با یکپارچگی موضع ملی خود در رد این توطئه‌ها و با تقویت پایداری در سرزمین خود به رغم تحریم‌های ظالمانه و سیاست کشتار و آوارگی و تخریب خانه‌ها به مقابله با اشغالگران می‌رویم تا سرزمینمان را آزاد و به آن بازگردیم.

رژیم صهیونیستی بعد از مجبور کردن هزاران فلسطینی برای ترک خانه و کاشانه خود با تحمیل جنگ و اشغالگری، اکنون شیوه جدیدی برای ترغیب آن‌ها به ترک سرزمین مادری خود در پیش گرفته است.

یک منبع در کابینه رژیم صهیونیستی گفته است: اگر ساکنان غزه، کشور ثانویه‌ای را پیدا کنند که حاضر به جذب و پذیرش آن‌ها باشد، تل‌آویو نیز ضمن گشودن گذرگاه‌های نوار غزه به آن‌ها اجازه پرواز به خارج از فلسطین اشغالی را می‌دهد.

وبگاه «یدیعوت آحرونوت» به نقل از این منبع نوشت: «اسرائیل حتی تمایل دارد وسایل ایاب‌وذهاب را برای آن‌ها فراهم کند، حداقل به یکی از فرودگاه‌ها در [صحرای]نقب و تدارکات برای سفر آن‌ها به خارج از کشور را مهیا کند».

جنگ زمینی به غزه کار راحتی نیست

در همین حال مرکز مطالعات راهبردی بیگن سادات در پژوهشی به دشواری حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه پرداخت.

پروفسور افرایم انبار ، مدیر مرکز استراتژی و امنیت قدس، گفت: مردم اسرائیل موظفند بدانند که کار غزه با یک ضربه تمام نمی‌شود بلکه درصورت وقوع هر گونه رویارویی، کشمکشی قوی و بی وقفه رخ خواهد داد.

وی افزود: استدلال‌ها در مخالفت با یک اقدام گسترده نظامی در غزه قابل فهم است. ریشه‌های حماس عمیقاً در قلب ، ذهن و قلب مردم محلی ریشه دارد و احتمال ریشه کنی آن ضعیف است. وی همچنین گفت: اولویت استراتژیک چالش‌های موجود در شمال (مرز با لبنان) است.

خبرنگار صهیونیست حامل پرچم سعودی

رسانه‌های عبری زبان امروز چهارشنبه ویدئویی را منتشر کردند که یک خبرنگار صهیونیست را در حالی که پرچم عربستان را در تل آویو برافراشته نشان می دهد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری توئیتر خود به عربی این ویدئو را به نمایش گذاشته که خبرنگار صهیونیست در آن می گوید: من برای صلح با عربستان سعودی دعا میکنم.

وی همچنین می‌گوید که آرزو دارد به عربستان برود و سعودی‌ها هم برای سیاحت به اسرائیل بروند.

رژیم صهیونیستی: اعراب رابطه‌شان با تل آویو را علنی کنند

«دانی دانون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هم سه شنبه شب از رهبران کشورهای عربی خواسته بود تا به صراحت روابط خود با رژیم اشغالگر را اعلام کنند و آشکارا بگویند که برای منافع مشترک با اسرائیل همکاری می‌کنند.

دانون این اظهارات را در جلسه ویژه شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه با مشارکت اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا و  همتای لهستانی‌اش بیان کرد.

دانون به نزدیکی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به دنبال تنش‌های موجود در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: تهران اسرائیل را به جهان عرب نزدیک کرد. رهبران عرب در پشت درهای بسته  ایران را تهدید اصلی خاورمیانه می‌دانند و درک می‌کنند که اسرائیل قدرت پیشگام در مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: بنابراین چالش های مشترک رهبران عرب را ملزم می‌کند که آشکارا همکاری را یک منفعت مشترک اعلام کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس