کد خبر 1034637
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
عکرمه صبری

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی با بی تفاوتی به ابلاغیه رژیم صهیونیستی در ممنوعیت ورود یک هفته‌ای وی به مسجد الاقصی نماز روز جمعه را از در آنجا اقامه کرد.

به گزارش مشرق، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی و رئیس هیات اسلامی قدس با وجود اینکه رژیم صهیونیستی از یکشنبه گذشته او را به مدت یک هفته از ورود به مسجد الاقصی منع کرده بود ظهر امروز بر دوش مردم وارد مسجد شد و نماز را در آنجا به پا داشت.

شیخ صبری در این باره گفت: «نماز جمعه را در مسجد الاقصی به جای آوردم. من از کسی غیر خدا نمی‌ترسم. انجام عبادات حق من است و مشخص است که نماز جمعه بر همه مسلمانان تکلیف شده است و اجازه نیست که هیچ مسلمانی از ورود به مسجد الاقصی منع شود».

بیشتر بخوانید:

آغاز به‌ کار «عمار» در غزه

جابجایی مرزهای وقاحت با ساخت کنیسه در دل مصلی!

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گفت: «هیچ قدرتی در دنیا غیر از رژیم اشغالگر اسرائیل وجود ندارد که مردم را از ورود به مکان عبادت منع کند.سیاست ممنوعیت از دسترسی به اماکن عبادی سیاستی غیرقانونی و مغایر با آزادی عبادت است. ما سیاست طرد از اماکن عبادی را رد می‌کنیم».

شیخ صبری در پاسخ به اینکه تبعات سرپیچی از حکم رژیم صهیونیستی درباره ممنوعیت وی از حضور در مسجد الاقصی چه می‌تواند، باشد گفت: «هر چیزی احتمال دارد و ما آماده آن هستیم».

رئیس هیات اسلامی قدس در عین حال درباره خطر اقدامات و پروژه‌های توسعه طلبانه و خصمانه رژیم اشغالگر هشدار داد.

شیخ صبری در گفت‌وگو با «غزه پست» هم هدف رفتارهای رژیم اشغالگر در شهر قدس و مسجد الاقصی را تحمیل واقعیت جدیدی خواند و گفت: «اسرائیل به مسجد الاقصی چشم طمع دارد. می‌خواهد واقعیت آنجا را تغییردهد تا فلسطینی‌ها را در برابر رفتارهای خودسرانه و خصمانه خود تسلیم کند».

صبری گفت: «حفاری‌های زیر مسجد الاقصی و مبارزه با علما توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد.  این حفاری‌ها موجب شکاف برداشتن ده ها خانه در شهرک سلوان و بخش قدیمی شهر قدس شده است تا جایی که شهرداری به هفت خانه اخطار داده از بیم اینکه خانه هایشان هر لحظه بر سرشان فرو بریزد آنجا را تخلیه کنند».

خطیب مسجد الاقصی گفت که اداره اوقاف قدس در تماس مستقیم با وزارت اوقاف اردن است تا آنها را در جریان تحولات اوضاع میدانی در مسجد الاقصی قرار دهد.

شیخ صبری اتهام‌های رژیم صهیونیستی علیه او را باطل خواند و گفت: «اقدام تحریک آمیز تامین امنیت یورش نظامیان و شهرک نشینان به مسجد الاقصی است اما ما در دفاع از آن ایستاده ایم زیرا مسجد الاقصی بخشی از ماست از آن کوتاه نمی آییم».

نظامیان رژیم اشغالگر هم سحرگاه امروز همزمان با برپایی نماز صبح نمازگزاران در مسجد الاقصی به مسجد یورش آوردند.

این نیروها به نمازگزاران حمله کرده و ده‌ها نفر را بازداشت کرده و عده‌ای را هم از مسجد بیرون انداختند و از آزادی فعالان داوطلبی که بین نمازگزاران چای و نوشیدنی توزیع می کردند خودداری کردند.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه شیخ صبری به ابلاغ کرده بود که تا ۲۵ ماه جاری حق ورود به مسجد الاقصی را ندارد. رژیم صهیونیستی طی حکمی شیخ صبری را به بیان اظهارات ضد اسرائیلی در خطبه‌های نماز جمعه متهم کرده بود.

شیخ عکرمه صبری تاکنون بیش از ۱۰ مرتبه از ورود به مسجد الاقصی منع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس