کد خبر 984681
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
جشنواره داستان می خواهم زنده بمانم

شهریار زرشناس در مجموعه کتاب «اندیشه در بحران» به تحلیل مبانی فکری و اندیشه‌ای یازده تن از متفکران و اندیشمندان غربی از جمله فروید، ایزایا برلین، میلتون فریدمن، ژان پل سارتر و ... می‌پردازد.

به گزارش مشرق،‌شهریار زرشناس در مجموعه کتاب «اندیشه در بحران» به تحلیل مبانی فکری و اندیشه‌ای یازده تن از متفکران و اندیشمندان غربی از جمله فروید، ایزایا برلین، میلتون فریدمن، ژان پل سارتر و ... می‌پردازد.

بر این اساس زرشناس در دفتر اول این مجموعه به فروید و فرویدیسم پرداخته است. در این کتاب به مطالبی همچون (زمانه و زندگی فروید)، (روانشناسی و روانکاوی)، (تفسیر فروید از انسان)، (دین و اخلاق از منظر فروید) و (فروید و یهودیت) اشاره شده و از ابعاد مختلف فروید مورد بررسی قرار گرفته است.

 در دفتر دوم مجموعه «اندیشه در بحران» هم زندگی و ابعاد فکری ایزایا برلین، میلتون فریدمن و جان راولز مورد بررسی قرار گرفته است.



اندیشه های فردریش فون هایک و ریچارد رورتی در مجلد سوم این مجموعه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. در این کتاب همچنین می توانید با سرمایه داری مدرن و ایدئولوژی های نئولیبرالیسم آشنا شوید و زمینه های فکری غرب مدرن و اندیشه های ریچارد رورتی را مطالعه کنید.

در دفتر چهارم به آرا و زندگی ریمون آرون و نظم و نظام لیبرال- سرمایه داری و افکار و زندگی رولان بارت پرداخته شده است. همچنین دفتر پنجم این مجموعه به ژان پل سارتر و ارنست کاسیرر اختصاص داده شد است.

لازم به ذکر است مجموعه «اندیشه در بحران» در پنج جلد به همت مرکز پژوهشکده فرهنگ و هنر حوزه هنری تهیه شده و توسط انتشارات سوره مهر به تازگی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    2 9
    زرشناس اسطوره تجزیه طلبان است. فقط کافی است به برگه های جریان جدایی خواه ترک گرا در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام سر بزنید تا افاضات این آقا را ببینید. لعنت بر ایرانستیزان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس